18 świec do zaświecenia dla udanego marketingu wydarzeń

Większość ludzi twierdzi, że sukces wymaga brnięcia po mniej uczęszczanej drodze: droga ta jest bardziej wyboista i mniej wygodna. Cóż, jeśli chodzi o marketing typu business-to-business (B2B), to prawda. Istnieją dwie możliwości rozwoju Twojej firmy:

1. Inbound Marketing – To reklama w Internecie: blogi, media społecznościowe, korzystanie z wyszukiwarek itp.

2. Marketing wychodzący – jest dokładnym przeciwieństwem przychodzących, musisz podjąć solidny wysiłek, aby dostarczyć swoje produkty lub usługi odbiorcom. To także bardziej tradycyjny rodzaj reklamy. Będziesz korzystać z telewizji, reklam prasowych, programów radiowych i tym podobnych.

Teraz, gdy znamy różnicę między nimi, zadam ci pytanie. Którą z tych dwóch strategii zastosujesz, aby rozwinąć swój biznes? Tak, prawdopodobnie wybierzesz Inbound Marketing. I nikt na tej planecie nie będzie cię winić. Marketing przychodzący jest tańszy i znacznie łatwiejszy do śledzenia niż bardzo abstrakcyjna kampania wychodząca, która ostatecznie zabierze Cię do sprzątaczek.

Ale z drugiej strony prawda boli. Według insidesales.com marketing wydarzeń jest drugim najskuteczniejszym sposobem na podniesienie poziomu Twojej firmy. A marketing wydarzeń jest świetnym przykładem marketingu wychodzącego.

18-krokowy marketing

Czym właściwie jest marketing wydarzeń? Event marketing to strategia wykorzystująca interakcję twarzą w twarz, taką jak wydarzenia na żywo, targi i spotkania firmowe.

Tak, wiem. Jest dużo, dużo droższy niż marketing przychodzący.

Ale jeśli naprawdę chcesz odnieść sukces w biznesie, internet może zabrać Cię tylko na pewną odległość. Nie zajdzie daleko, jeśli nie zrobisz nic, aby „wspierać” to tradycyjnymi strategiami.

Więc tutaj przygotowałem 18 przypomnień; pomoże Ci przejść przez przeszkodę jaką jest event marketing.

Zanim:

1. Ustal priorytety swoich celów. Kto z list gości może pomóc ci zrealizować twoje marzenie? Zaznacz je i postaraj się je spotkać i zbudować długotrwały kontakt.

2. Zrób pierwszy ruch. Gdy już masz ogólne pojęcie o tym, kto będzie na wydarzeniu, wyślij e-maile, aby się przedstawić. To sprawia, że spotkanie podczas rzeczywistego wydarzenia jest mniej niezręczne i wygodniejsze.

3. Spotkaj się przed imprezą. Stwórz stronę na Facebooku lub konto na Twitterze wyłącznie dla uczestników wydarzenia. Zwiększy to Twoje szanse na spotkanie z innymi ludźmi o tych samych celach.

4. Przełam lód. Oczywiście to oczywiste, że ich spotkasz, ale co potem? Przed pocieraniem łokciami o cele, powinieneś dobrze zorganizować swoje myśli. Jak będziesz z nimi rozmawiać? O jakich tematach będziesz rozmawiać?

5. Buduj linki. Tak, to jest prawdziwe wydarzenie, ale nie zaszkodzi połączyć kilka link-buildingów.

W trakcie:

1. Śledź swój czas. To jest prawdziwe wydarzenie, podobnie jak występ na żywo. Tak naprawdę nigdy nie dowiesz się, co się stanie. Spotykasz jedną osobę i tak się angażujesz, że zapominasz o innych. To porażka. Zaplanuj swoje rozmowy właściwie i staraj się je śledzić.

2. Utwórz recenzenta. Podczas wywiadu najlepiej będzie, jeśli będziesz miał jakieś środki, aby to nagrać. Może to być dźwięk lub wideo. Pod koniec dnia dobrze będzie mieć coś do przejrzenia na wypadek, gdybyś przeoczył określone dane.

3. Parafraza. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej pomocne będzie ponowne sformułowanie odpowiedzi. W ten sposób osoba, z którą rozmawiasz, będzie wiedziała, że słuchasz. Pomoże ci to również zrozumieć rzeczy, których tak naprawdę nie znasz.

4. Przygotuj rezerwę. Jeśli nie jesteś pewien, dokąd zmierza rozmowa, to zły znak. Już niedługo twój towarzysz dowie się o twoim braku wiedzy. Postaraj się poprowadzić rozmowę na temat, który jest Ci bardziej znany.

5. Znajdź nowe możliwości. Chociaż posiadanie dobrze zorganizowanego planu jest dobre, zdobywanie nowych możliwości jest lepsze. Gdy odkryjesz inną drogę do sukcesu, nie pozwól jej przejść.

6. Bądź na bieżąco. Słuchaj, co dzieje się poza Twoim kręgiem. Bądź na bieżąco, zawsze wypatruj trendów w mediach społecznościowych.

7. Nie bądź cyberwallflower. Tak, dobrze jest patrzeć i oglądać, ale dla udanego udziału w wydarzeniu na Twitterze lub Facebooku jest koniecznością.

8. Poproś o wizytówki. Zwłaszcza jeśli naprawdę doszedłeś do korzystnego wniosku, zdobądź wizytówkę celu.

9. Uważaj na czas innych. Nie zapominaj, że jesteś tam z tego samego powodu. Przewiduj, czy ten, do którego nadal zabierasz, chce porozmawiać z kimś innym.

Później:

1. Rób notatki. Podczas gdy wszystko jest jeszcze świeże, zanotuj notatki. Dopasuj swoje rozmowy do zebranych wizytówek. Określ, jakie były wyniki tej konkretnej rozmowy.

2. Nie bądź obcy. Po wydarzeniu daj im znać, że wynik rozmowy jest nadal aktualny.

3. Określ, czy możliwy jest kontakt długoterminowy. Sprawdź przeszłość swoich nowych kontaktów i sprawdź, czy jest to opłacalny związek.

4. Dokument. Po tym wszystkim, przez co przeszedłeś, nigdy nie zapomnij o tym, co stało się z wydarzeniem. Pokaż, jak wydarzenie wpłynęło na Twoje dane we wszystkich aspektach, takich jak produktywność, SEO i ruch.

Event marketing nie jest prosty. Wymaga dogłębnego planowania i cierpliwości. Pieniądze, które musisz wydać, aby wziąć udział, są również przeszkodą. Podczas gdy marketing przychodzący jest łatwo dostępny i tańszy, marketing wydarzeń może wymagać zakupu biletów lotniczych i rezerwacji pokoi hotelowych. Najważniejsze jest to, aby wybrać rodzaj wydarzenia, w którym chcesz wziąć udział. Nie chcesz skończyć z niepowodzeniem projektu po wydaniu na niego czterech cyfr.

Wyślij odpowiednich ludzi. Potraktuj wszystko, co robisz, jako inwestycję. Zapamiętaj 18 wskazówek zawartych w tym poście. Pomyśl o nich jak o świeczkach, które musisz zapalić. Ale zamiast zgasić płomień, musisz je podtrzymywać.