W większości znane jest nam popularne pojęcie, że pierwsze wrażenie trwa najdłużej, co oznacza, że może ono zrujnować lub zepsuć twoje relacje. Ponieważ landing page jest pierwszym punktem kontaktu użytkownika na Twojej stronie, musisz mieć odpowiednio wyartykułowaną i ukształtowaną kopię, która w miejscu przykuwa uwagę użytkownika, przekonuje i przekonuje do dalszych działań. Doświadczenie pisania na niezliczonych stronach dało mi wiele bezcennych lekcji.
Rzecz w tym, że skuteczna kopia strony docelowej musi składać się z czterech kluczowych elementów:
Jako pierwszy element Twojej witryny, z którym zetknął się odwiedzający, najczęściej określa on, czy jest on zainteresowany tym, co masz, czy nie. Twój nagłówek powinien być czymś stymulującym i atrakcyjnym dla odwiedzającego, aby przykuł jego uwagę do Twojej strony. Musi charakteryzować się zwięzłością, pięknem i celowością. Możesz wypróbować różne nagłówki, aby zobaczyć, który jest najbardziej odpowiedni.
Wskazuje to, co dokładnie Twój odwiedzający może zyskać dzięki Twoim produktom lub usługom, w jaki sposób, problemom życia, które stara się rozwiązać, oraz przeglądowi, w jaki sposób poprawia jakość życia. Powinny one wysunąć się na pierwszy plan, a charakterystyka techniczna Twoich produktów pojawi się później. Z doświadczenia może się okazać, że lepiej podkreślić i wymienić korzyści ze względu na odrębność i łatwość zrozumienia.
Ze względu na rosnącą liczbę podejrzanych i nieuczciwych firm przeczesujących Internet, konsumenci słusznie popadają w paranoję. Dlatego niezwykle ważne jest, abyś zwracał uwagę na budowanie zaufania odwiedzających do Twoich produktów. Można to zrobić na kilka sposobów, które obejmują; włączenie ocen i informacji zwrotnych od zadowolonych klientów, zwrócenie uwagi na nagrody, certyfikaty, relacje w mediach lub wyróżnienia, które otrzymała Twoja firma, gwarantują solidną politykę zwrotów, która usuwa wszelkie wątpliwości i są łatwo dostępne.
– Aby zmaksymalizować generowanie leadów, musisz agregować dane i informacje od odwiedzających Twoją witrynę, czy to poprzez formularz danych, zbieranie adresów e-mail w zamian za demo produktu/usługi lub eBook, kontakt przez telefon komórkowy lub wybór innego rodzaj akcji. Celem tego elementu jest nakłonienie ich do podjęcia działania, którego chcesz. Ważne jest, aby mieć jednoznaczną, ale głęboką cechę stymulującą działanie.
Jeśli uważasz, że istnieją inne istotne elementy, które składają się na dobrą kopię strony docelowej, a nie zostały uwzględnione w tym artykule, możesz podzielić się swoimi opiniami w sekcji komentarzy poniżej.