Chcesz zwiększyć ruch w witrynie? Zwiększ swoją obecność w mediach społecznościowych, aby poprawić linki przychodzące i zwiększyć ranking w wyszukiwarkach.

Jeśli chcesz zająć wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania, czas rozważyć media społecznościowe. Chociaż wiele osób nadal myśli o wyszukiwarkach i mediach społecznościowych jako o dwóch zupełnie różnych sferach, w rzeczywistości mają one ze sobą o wiele więcej wspólnego, niż mogłoby się wydawać. Jeśli traktujesz media społecznościowe jako rozszerzenie swojej strategii SEO, będziesz na dobrej drodze do poprawy rankingu w obu miejscach

Media społecznościowe są istotną częścią Twojej strategii SEO.


Media społecznościowe są istotną częścią Twojego marketingu. To potężne narzędzie do budowania relacji, świadomości marki, lojalności wobec marki i wpływu, ale co najważniejsze, może służyć do budowania zaufania wśród odbiorców.

Jeśli chcesz poprawić ruch w witrynie poprzez wyższą pozycję w wyszukiwarkach takich jak Google, media społecznościowe również powinny być częścią Twojej strategii.

Możesz poprawić swoje rankingi wyszukiwania, zwiększając swoją obecność w mediach społecznościowych.


Media społecznościowe to świetne miejsce do nawiązywania kontaktu z osobami z Twojej grupy docelowej i jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów budowania relacji z potencjalnymi klientami. Jeśli chcesz zwiększyć ruch w witrynie, musisz zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych.

Możesz poprawić swoje rankingi wyszukiwania, zwiększając swoją obecność w mediach społecznościowych. Sieci społecznościowe umożliwiają użytkownikom w nich łączenie się z zewnętrznymi witrynami internetowymi, co ułatwia osobom w tych sieciach – i ich obserwatorom – znajdowanie nowych witryn, które im się podobają. Jeśli na stronie znajdzie się coś ciekawego, jest duża szansa, że ktoś udostępni to swoim znajomym w mediach społecznościowych.

Przyciąganie linków przychodzących jest kluczowym czynnikiem rankingowym dla wyszukiwarek


Przyciąganie linków przychodzących jest kluczowym czynnikiem rankingowym dla wyszukiwarek. Linki przychodzące są jednym z najważniejszych czynników określających rankingi w wyszukiwarkach. Możesz użyć tych linków, aby zwiększyć ruch w witrynie, uzyskać więcej akcji społecznościowych i uzyskać linki zwrotne, które poprawią Twoje SEO.

Wszystkie linki przychodzące z mediów społecznościowych są nofollow

Wszystkie linki przychodzące z mediów społecznościowych są nofollow.

Kiedy tworzysz treść i publikujesz ją w swojej witrynie, starasz się zachęcić ludzi do odwiedzenia tej strony. Kiedy ktoś to robi, Google postrzega to jako wotum zaufania w jakość i trafność tej strony. Następnie uznają to za sygnał przy podejmowaniu decyzji, czy powinni umieścić Twoją witrynę wyżej (lub niżej).

Mówiąc najprościej: jeśli masz duży ruch pochodzący z serwisów społecznościowych, Google założy, że te konkretne strony są wartościowe i nada im większą wagę podczas rankingu Twojej witryny. Należy zauważyć, że nie wszystkie serwisy społecznościowe mają tę zaletę — tylko niektóre z nich mają.

Linki Nofollow nie pomagają bezpośrednio w SEO, ale nadal ich potrzebujesz.


Chociaż linki nofollow nie pomagają bezpośrednio w SEO, nadal są ważne dla marketingu w mediach społecznościowych.

  • Linki Nofollow mogą pomóc uniknąć kar Google. Link nofollow nie wpłynie na ranking Twojej witryny w wyszukiwarkach, ale pojawi się jako hiperłącze na stronie i da czytelnikom, którzy go klikną, możliwość dowiedzenia się więcej o tym, co oferujesz.

  • Ostatnie wiadomości z Google wskazują, że nie ignorują już linków nofollow, co może być dobrą wiadomością dla tych, którzy martwią się o ich ogólny wpływ na rankingi w wyszukiwarkach.

Jak zdobyć więcej akcji społecznościowych

  • Użyj chwytliwego tytułu.

  • Użyj dobrego wizerunku.

  • Użyj skracacza linków.

  • Użyj chwytliwego opisu.

  • Użyj chwytliwego adresu URL.

  • W pierwszym akapicie artykułu umieść doskonałe wezwanie do działania, które zachęci czytelników do udostępnienia posta (np. „Udostępnij ten post na Facebooku lub Twitterze”), wraz z innym wezwaniem do działania na końcu każdej sekcji i/lub akapitu w niej, aby czytelnicy dokładnie wiedzieli, co powinni zrobić dalej; te wezwania do działania nie powinny mieć więcej niż 5 słów, aby nie zaśmiecać zbytnio Twojej strony!

Twórz infografiki, które można udostępniać, używając odpowiednich wyszukiwanych haseł.


Powinieneś tworzyć infografiki, które są odpowiednie dla Twojej branży, docelowych odbiorców i treści. Jeśli infografika nie ma w tym żadnej wartości, nie warto się nią dzielić. Jest również bardziej prawdopodobne, że zostanie udostępniony, jeśli będzie zawierał wyraźne wezwanie do działania dla czytelnika. Im więcej wezwań do działania umieścisz w swojej infografice, tym większa szansa na pozyskanie nowych użytkowników z serwisów społecznościowych, takich jak Reddit czy StumbleUpon, którzy przejdą do Twojej witryny i pozostaną dłużej niż tylko jedna wizyta, zanim opuszczą ją na zawsze .

Ponadto upewnij się, że możesz zidentyfikować siebie jako autora infografiki z jakimś rodzajem znaku wodnego lub napisem w samym obrazie (nie wszystkie obrazy na to pozwalają). Bez jakiegoś widocznego odniesienia z powrotem do siebie jako twórcy/autora/właściciela/twórcy itp., ludzie mogą myśleć, że patrzą na coś zupełnie innego niż to, czego się spodziewali – co sprawiłoby, że nie byliby w stanie nigdy więcej wrócić po dowiedzeniu się, czego faktycznie tam był!

Dziel się wiadomościami i najświeższymi historiami

Możesz także dzielić się przełomowymi historiami, którymi zawsze warto się dzielić. Jeśli zamierzasz udostępnić artykuł z wiadomościami, upewnij się, że podałeś informacje o jego źródle i upewnij się, że jest on odpowiedni dla Twoich odbiorców. Udostępnianie starych lub nieistotnych artykułów sprawi, że będziesz wyglądać jak spamer, a nie jako przydatne źródło informacji dla czytelników.

Używaj hashtagów strategicznie

Używanie hashtagów jest istotną częścią każdej strategii mediów społecznościowych. Umożliwiają one tworzenie wizualnej reprezentacji i kategoryzację treści, ułatwiając ludziom znalezienie tego, czego szukają. Możesz używać hashtagów na różne sposoby:

  • Aby więcej osób zobaczyło Twoje treści i poprawiło ich widoczność w wynikach wyszukiwania.

  • Aby znaleźć inne osoby rozmawiające na ten sam temat, co Ty w mediach społecznościowych, aby móc się z nimi połączyć i współpracować przy projektach.

  • Śledzenie innych użytkowników, którzy mają podobne zainteresowania lub wiedzę do Ciebie, aby mieć dostęp do istotnych informacji (a oni będą wiedzieć, ile czasu zmarnowali, próbując obserwować kogoś, kto nie jest godzien).

Bądź aktywny w mediach społecznościowych.

Oto kilka wskazówek, jak być aktywnym w mediach społecznościowych:

  • Publikuj co najmniej raz dziennie. Podczas publikowania postaraj się publikować w godzinach szczytu dnia (na przykład między 7-8, 11-13 i 17-18). Jeśli to zrobisz, uzyskasz więcej interakcji od czytelników.

  • Publikuj wiele razy w tygodniu na każdej platformie (Facebook, Twitter, LinkedIn). Twoje posty powinny zawierać zarówno tekst, jak i linki prowadzące do Twojej witryny lub treści bloga, aby wyszukiwarki mogły wychwycić treść, a także użytkowników, którzy mogą być zainteresowani jej przeczytaniem, ale jeszcze nie kliknęli na stronach mediów społecznościowych, takich jak Facebook lub Twitter na tych stronach, na których mogą dowiedzieć się jeszcze więcej informacji o tym, co się tam dzieje! Pomaga to rozpowszechniać wiedzę o tym, czym zajmuje się Twoja firma!

Rozwijaj relacje z influencerami w każdej przestrzeni mediów społecznościowych, której jesteś częścią.


Rozwijaj z nimi relacje.

Mówiąc prościej, musisz poznać influencerów w każdej przestrzeni mediów społecznościowych, której jesteś częścią. Przeprowadź badania i dowiedz się o nich – bądź zainteresowany tym, co mają do powiedzenia i pokaż, że jesteś autentyczny, konsekwentny i cierpliwy. Może minąć trochę czasu, zanim Cię zauważą lub zareagują na prośby o pomoc, ale jeśli z czasem zbudujesz relację powoli, opłaci się to, gdy zobaczą, jak cenne są Twoje treści (i, miejmy nadzieję, udostępnią niektóre z nich).

Zbuduj wizerunek swojej marki.

Wizerunek marki to termin używany do opisania sposobu, w jaki ludzie postrzegają Twoją firmę, w tym wrażenia, jakie mają na temat produktów i usług Twojej firmy, a także jej kultury.

Możesz budować wizerunek swojej marki, promując się w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter. Jeśli nie jesteś jeszcze aktywny na tych stronach, zacznij już teraz! Pamiętaj, aby w każdym poście używać słów kluczowych związanych z Twoją branżą, aby pojawiały się w wynikach wyszukiwania, gdy ktoś szuka tych słów.

Wizerunek Twojej marki powinien różnić się od innych firm o podobnej ofercie; to sprawi, że wyróżnisz się w dobry sposób i pomoże potencjalnym klientom wybrać Ciebie spośród nich.

Jeśli chcesz zwiększyć ruch w witrynie, skup się na tworzeniu interesujących treści i budowaniu relacji z osobami, które są w Twojej grupie docelowej.


Aby poprawić swoją obecność w Internecie, skoncentruj się na tworzeniu interesujących treści i budowaniu relacji z osobami, które znajdują się w Twojej grupie docelowej. Jeśli chcesz zwiększyć ruch w witrynie, skup się na tworzeniu interesujących treści i budowaniu relacji z osobami, które są w Twojej grupie docelowej.

Wniosek

Nie pozwól, aby brak udostępniania społecznościowego powstrzymał Cię przed zwiększaniem rankingów i przyciąganiem linków przychodzących. Będziesz musiał popracować nad budowaniem relacji z odpowiednimi ludźmi i tworzeniem treści, którymi ludzie chcą się dzielić, ale to wszystko będzie tego warte, gdy Twoja witryna przyciągnie w rezultacie większy ruch.