Amazon SEO: wyszukiwarka zakupów

Jeśli chcesz coś sprzedać lub odwrotnie i chcesz coś kupić, może być prawdą, że skonsultujesz się z Google. To znaczy, kto jeszcze nie? Google jest jak codzienny najlepszy przyjaciel. Ale od teraz powinieneś zacząć się zastanawiać. Według comScore liczba wyszukiwań w Amazon stale rośnie, podczas gdy liczba wyszukiwań w Google drastycznie spada. Na początku może być trudno w to uwierzyć, ale ma to sens. Google jest znany z tego, że jest niezawodny prawie we wszystkim i od dawna próbuje zapuścić się w każdy aspekt Internetu; Z drugiej strony Amazon skupił się na handlu elektronicznym.

Więc następnym razem, gdy będziesz chciał osiągnąć sukces, nie ograniczaj się do chęci uzyskania pozycji w Google, ale postaraj się mieć wyższą pozycję w Amazon.

Chociaż przekonywanie cię będzie jak próba uderzenia pięścią w księżyc, zrobię co w mojej mocy z dwóch powodów. Po pierwsze, Amazon jest odpowiednikiem Google, jeśli chodzi o zakupy. A po drugie, ponieważ w przeciwieństwie do Google, algorytm rankingowy Amazona jest znacznie łatwiejszy do zrozumienia.

Chcę, aby ten post był obszerny, ale jednocześnie chcę, aby był prosty. Tak więc, aby zadowolić oba, podzielę tematy na kawałki.

Czy naprawdę jest różnica między SEO Amazon a Google?

Tak, a różnica jest duża, tak duża, że nie każdy może to zauważyć. Obie wyszukiwarki chcą sprzedawać. To wystarczająco podstawowe. Różnica polega na tym, co chcą sprzedać. Google chce sprzedawać reklamy. Amazon chce sprzedawać produkty. Teraz, ponieważ cele są różne, miara sukcesu również będzie inna. W google, jeśli znajdziesz to, czego szukasz, wrócisz i najprawdopodobniej klikniesz w ich reklamy. W przypadku Amazon, jeśli znajdziesz odpowiedni produkt, kupiłeś go, wrócisz, aby kupić więcej produktów.

Ta różnica sprawi, że optymalizacja dla obu wyszukiwarek będzie też inna. Jeśli chcesz optymalizować dla Google, musisz zwiększyć zaangażowanie użytkowników i podjąć kroki, aby byli zadowoleni. Jeśli chcesz zoptymalizować dla Amazona, skup się na współczynnikach konwersji. Im więcej konwersji, tym większy sukces dla Amazona.

Rodzaj danych

Kolejną różnicą jest rodzaj danych. Podczas gdy Google chce, aby właściciele stron internetowych uporządkowali swoje dane, Amazon ma już całkowicie ustrukturyzowane dane. Co to znaczy? Oznacza to, że budowanie strony internetowej daje swobodę rozpoczęcia od zera. Dostajesz pusty notatnik. Będąc w Amazon, są pola, na które musisz odpowiedzieć.

Optymalizacja

Porozmawiajmy teraz o optymalizacji zarówno dla Google, jak i Amazon. Zanim zaczniesz pozycjonować się w Google, musisz zbudować linki. Oznacza to, że nadal masz dużo do zrobienia: zaznacz swoją obecność, uczestnicząc w mediach społecznościowych i zachęcaj do wzmianek o marce. Chociaż poprawi to również twój ranking Amazon, nie ma na to bezpośredniego wpływu. Ponownie, Amazon polega głównie na konwersjach, czy wyszukiwania są konwertowane na zakupy?

Wyniki wyszukiwania

Podobnie jak Google, Amazon oferuje różne widoki podczas przeglądania wyników wyszukiwania. Mają widok listy i widok galerii. Znaczenie wypełniania pól w Amazon jest pokazane w bocznym okienku filtra. Na przykład, jeśli użytkownik chce tylko niebieskich przedmiotów, a nie uzupełniłeś kategorii kolorów, Twój przedmiot nie zostanie przeszukany. amazonka1

amazonka2

Zaszeregowanie

Prawdopodobnie najważniejsza część. Powodem, dla którego umieszczasz swój produkt w Amazon, jest sprzedaż tego produktu. Jak dokładnie możesz sprzedawać produkty? Istnieją dwa czynniki, które pozwalają przekształcić wyszukiwania w zakupy. A pod tymi dwoma czynnikami są pod-czynniki. Omówmy je w sposób tabelaryczny.
Czynniki wydajności – Jak dobrze sprawdził się Twój produkt? Czy generował sprzedaż?Czynniki trafności – Czy Twój produkt odpowiada wyszukiwaniu?
Współczynnik konwersji – Kiedy Twój produkt dotrze do wyników wyszukiwania, czy został kupiony?Tytuł – czy zawiera:
  • Marka i opis
  • Linia produkcyjna
  • Materiał lub kluczowy składnik
  • Kolor
  • Rozmiar
  • Ilość
Obrazy – Czy podążałeś za rozmiarem obrazu 1000x1000? Ten konkretny rozmiar może wykorzystywać funkcję powiększenia, a powiększenie może generować sprzedaż.Marka — Kupujący zawsze wpisują wybraną markę. Pamiętaj, aby wskazać markę swojego produktu.
Cena – Czy Twój produkt jest prawidłowo wyceniony w porównaniu z innymi produktami z tej samej kategorii?Punktory i opis — bardzo szczegółowo opisz sprzedawany produkt.
Wyszukiwane hasła – czy użyłeś właściwych słów kluczowych?
Nazwa sprzedawcy — dobrym pomysłem jest również, aby kupujący cię znali, aby można było zbudować kontakt.

Monitorowanie postępów

Jak w każdym biznesie, musisz monitorować, czy dobrze sobie radzisz. Może to pomóc w modyfikowaniu i śledzeniu, w którym miejscu poszło dobrze lub źle.

Inne czynniki

Oto niektóre z czynników, które mogą pomóc w dokonaniu konwersji w Amazon:
  1. Filtruj Pola – Zawsze upewnij się, że przed sprzedażą jakiegokolwiek produktu wypełniłeś wszystkie pola kategorii.
  2. Recenzje – znajdź czas, aby zachęcić kupujących do pozostawienia recenzji Twojego produktu. Pomaga innym kupującym wiedzieć, że jesteś sprzedawcą godnym zaufania.
  3. Ranking sprzedaży – Postaraj się umieścić swoje nazwisko na liście bestsellerów Amazon.
  4. Łączenie sprzedaży – Jeśli sprzedajesz produkty z tej samej niszy, możesz połączyć ich sprzedaż i utrzymać dobrą pozycję w rankingu.
  5. Numer części producenta — Inni użytkownicy również uwzględniają MPN w swoich wyszukiwaniach. Upewnij się, że w Twojej aukcji znajduje się poprawny numer MPN.

Wniosek

Ludzie zawsze będą polegać na wyszukiwaniu, aby coś znaleźć. Niech to będzie w Google lub Amazon; nie zaszkodzi, jeśli znajdziesz czas na zainwestowanie w oba. W końcu Twoim celem jest osiągnięcie jak największej sprzedaży. Im więcej masz zasobów, tym większe szanse, że Twoje produkty zostaną sprzedane. Po prostu bądź cierpliwy w pogoni za numerem 1 w Google, a jeszcze bardziej w Amazon.