Anatomia złego niezależnego copywritera

Istnieje wyraźny podział na dobrych i złych pracowników i musisz wiedzieć, który jest który, zanim będzie za późno! Zatrudnienie kogoś, kto jest zły, a potem szukanie zastępcy po tym, jak już wyrządził szkodę, będzie stratą czasu. Nie wspominając o problemach z zaufaniem, zwłaszcza jeśli zatrudniamy freelancerów.

W dziedzinie copywritingu, a konkretnie niezależnego copywritingu, jest kilka flag, na które trzeba zwrócić uwagę. Te flagi ułatwią zatrudnianie, a także zwiększą Twoje szanse na znalezienie nowego pracownika wysokiej jakości. Utrzymuj nasze zmysły w stanie wysokiej czujności, a powinieneś je dostrzec z odległości mili.

Flaga rejestracji nr 1: brak wcześniejszej pracy do zaprezentowania

Ponownie pojawiają się problemy z zaufaniem. Aby móc lepiej zaufać kandydatowi do pracy, poproś go o portfolio. Dobry, doświadczony freelancer powinien być w stanie dostarczyć przynajmniej kilka próbek, aby pokazać jakość swojej dotychczasowej pracy. Sprawdź, czy rzeczywiście są zdolni do pracy, dokonując oceny ich umiejętności pisania. Co powinieneś zrobić, jeśli kandydat nie ma próbek do pokazania? Cóż, lepiej najpierw rozważ innych kandydatów przed nowicjuszem.

Czerwona flaga #2: Brak pozytywnych opinii i recenzji

Praca jako freelancer zwykle wymaga referencji i recenzji z udanych miejsc pracy. To najszybszy sposób, aby Twoi przyszli pracodawcy wiedzieli, że jakość pracy, którą wykonujesz, jest dobra i że jesteś w stanie ją usatysfakcjonować. Brak referencji od poprzednich pracodawców nie jest dobrym znakiem, ponieważ oznacza albo brak doświadczenia, albo niezadowalającą historię pracy.

Czerwona flaga #3: Wolna odpowiedź na e-mail

Przyznajmy to. Powolni pracownicy są niechciani. Powolne odpowiedzi na e-maile to znak, że freelancer może mieć słabą etykę pracy. Potrzebujesz copywritera, który jest czujny i łatwy w kontakcie, ponieważ możesz potrzebować natychmiastowej pracy. Ciągłe spędzanie dużej ilości czasu na próbie dotarcia do freelancera zdecydowanie nie jest tego warte, nawet jeśli mieszkasz w różnych strefach czasowych.

Czerwona flaga #4: Stawki ofertowe są zbyt niskie

To dużo więcej niż niskie ceny i to samo dotyczy freelancerów copywriterów. Dobrzy pracownicy niekoniecznie są niedrodzy, ponieważ dobrzy pracownicy naprawdę mają tendencję do pobierania wyższych opłat. Rozważając opcje, pamiętaj, że lepiej zapłacić nieco wyższą stawkę za dobrą pracę, niż zapłacić za złą pracę, która wymagałaby zapłacenia więcej, aby naprawić szkodę.

Czy kiedykolwiek miałeś w firmie złego freelancera? Daj nam znać, jakie czerwone flagi napotykasz w komentarzach poniżej.