Pozycjonowanie (Search Engine Optimization) to darmowy sposób na poprawienie rankingu w wyszukiwarkach. Obejmuje działania na stronie i poza nią w celu optymalizacji witryny pod kątem bezpłatnych wyników wyszukiwania. Ta metoda jest bardziej opłacalna niż płatne miejsca docelowe, takie jak reklamy Google, Bing Ads lub jakakolwiek inna forma reklamy sponsorowanej, którą widzisz w wyszukiwarkach. Ale czy one działają? Czy warto wydać pieniądze? Czy lepiej zainwestować w reklamy?
Chociaż reklamy Google to łatwy sposób na zwiększenie ruchu w witrynie, nie są one najlepsze. Są lepsze sposoby. Główną zaletą Google Ads jest to, że konfiguracja jest łatwa i szybka, ale jeśli szukasz długoterminowego sukcesu i rozwoju, SEO jest lepszą opcją. Zobaczmy, dlaczego:
Możesz się zastanawiać, czym reklamy w Google różnią się od innych platform internetowych. Na Facebooku, Instagramie, Twitterze i LinkedIn płacisz za wyświetlenia, kliknięcia lub interakcje.
W Google Ads płacisz za konwersje: osoba odwiedzająca Twoją witrynę po kliknięciu reklamy lub dokonaniu zakupu na jednej z Twoich stron docelowych. Jeśli chodzi o zaufanie, ludzie bardziej ufają wynikom wyszukiwania niż umieszczaniu reklam, ponieważ wiedzą, że zawsze mogą znaleźć w nich coś odpowiedniego (nawet jeśli w to nie klikną).
Co ciekawe, dotyczy to również reklam w mediach społecznościowych: ludzie zwykle nie ufają reklamom marek, które śledzą w mediach społecznościowych, nawet jeśli marki te z czasem zyskały pewną wiarygodność dzięki swojej obecności w mediach społecznościowych”.
Ludzie zwykle płacą więcej w witrynach, które znajdują się w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Gdy czegoś szukasz, zobaczysz reklamy z boku i u góry ekranu. Jednym z głównych powodów, dla których ludzie zwykle płacą więcej w witrynach, które wyświetlają się na górze bezpłatnych wyników wyszukiwania, jest to, że są one bardziej trafne dla użytkownika. Innymi słowy, jeśli szukasz czegoś takiego jak „najlepsze środki do czyszczenia urządzeń kuchennych”, a Google wyświetla witrynę z reklamą „środków do czyszczenia urządzeń kuchennych” jako jeden z najlepszych wyników, jest bardziej prawdopodobne, że klikniesz tę witrynę na stronie wyników niż reklamy.
Kiedy ludzie korzystają z Google AdWords lub innego płatnego systemu wyszukiwania, często wyświetlają im się reklamy na podstawie ich wcześniejszych wyszukiwań lub podobnych zainteresowań, co w dłuższej perspektywie skutkuje negatywnym nastawieniem na reklamy.
Jeśli Twoja firma jest małą firmą, reklamy Google mogą być kosztownym sposobem wydawania pieniędzy. Jeśli płacisz więcej niż 50 USD za kliknięcie, nie jest to dla nich warte kosztów. Dzieje się tak, ponieważ większość małych firm nie uzyskuje wystarczającego ruchu ze swojej witryny, aby zrekompensować tę kwotę wydaną na reklamę online. To ma sens: jeśli nie masz wielu klientów, którzy wchodzą przez drzwi lub kupują rzeczy online, dlaczego miałbyś chcieć wydawać tak dużo pieniędzy na reklamę? Zamiast tego skup się na SEO i budowaniu reputacji swojej firmy poprzez marketing szeptany i obecność w mediach społecznościowych: te rzeczy pomogą pozyskać nowych klientów, którzy są zainteresowani tym, co masz do zaoferowania, bez żadnych kosztów!
Reklamy Google i SEO nie wykluczają się wzajemnie. W rzeczywistości reklamy Google mogą na wiele sposobów uzupełniać działania związane z optymalizacją wyszukiwarek (SEO) bez konieczności płacenia za ruch, który chcesz uzyskać.
Reklamy Google i SEO nie wykluczają się wzajemnie. W rzeczywistości reklamy Google mogą na wiele sposobów uzupełniać działania związane z optymalizacją wyszukiwarek (SEO) bez konieczności płacenia za ruch, który chcesz uzyskać.