Głębsze spojrzenie na algorytmy pingwina i pandy

Jednym z możliwych scenariuszy dramatycznych z punktu widzenia SEO jest z pewnością otrzymanie kary. Jak zapewne wiecie, istnieją kary sportowe, nałożone na łamanie reguł gry. Sytuacja z karami Google jest dość podobna – jeśli nie będziesz przestrzegać zasad, kara zostanie naliczona.

Mówiąc metaforycznie, wszyscy jesteśmy kucharzami SEO i staramy się upiec ciasto. Wkładamy wszystkie potrzebne składniki, wkładamy do piekarnika i BUM! Ciasto zniknęło! To jest dokładnie to, co dzieje się z ruchem na Twojej stronie, już go nie ma. Rankingi też zniknęły. Oznacza to tylko jedno – dostałeś karę.

Teraz wpatrujesz się w rankingi, analitykę, zadając sobie pytanie, skąd to wszystko się bierze? Więc zaczynasz kopać, zanurzać się głęboko, próbując cokolwiek znaleźć. To tylko kwestia czasu, ale na pewno to znajdziesz.

A potem co się dzieje? Google mówi: „Przepraszamy, ale podejmiemy działanie w Twojej witrynie.”, w zależności od tego, co znaleźli. Jeśli stwierdzą, że naruszasz ich warunki, podejmą działania na Twojej stronie, które teraz omówimy szczegółowo. Druga część to dewaluacja algorytmiczna. Oznacza to, że Google uruchamia skrypt algorytmiczny w całym Internecie i okresowo go odświeża. Masz więc odświeżenie algorytmu Pandy i Pingwina. Mogą one osłabić niektóre aspekty Twojej witryny, w zależności od tego, co Google uzna za naturalne lub nienaturalne.

Mniej bolesnym znakiem niż kara może być spadek rankingu, a w najgorszym przypadku nie byłoby żadnego ruchu na stronie. Potem pojawiają się miliony pytań – jak to wszystko się stało? Tak po prostu dzieje się to całkowicie nieprzewidywalne. Twoja witryna stałaby się całkowicie niewidoczna dla zwykłego gościa. Ale oczywiście najważniejszą rzeczą do zrobienia jest jak najszybsza reakcja.

Nawet jeśli twoje intencje na stronie były całkowicie w porządku, nawet jeśli nie oszukiwałeś lub nie próbowałeś grać w system, możesz to zdobyć. Wiem, że to niesprawiedliwe, ale na szczęście możesz to naprawić. To nie koniec świata i obecność w internecie, tylko mała pauza. Bądź pozytywnie nastawiony i skup się na celu – nawet nie dostaniesz rzutu karnego.

Każdy problem tkwi w korzeniu. Chodzi o to, że jeśli chodzi o kary Google, może to odnosić się do błędu lub problemu z dawnych czasów. Otrzymanie kary oznacza, że prawie każdy segment zarządzania stroną musi zostać przejrzany. Chęć posiadania udanej witryny z dużym ruchem jest zrozumiała, ale nie za wszelką cenę.

Coś, co powinieneś spróbować, to trzymać zakładki. Jeśli to możliwe, monitoruj swój profil linków zwrotnych tak często i dokładnie, jak to możliwe. Jest to sposób na uniknięcie jakiejkolwiek kary. Tak jest również w przypadku powtarzającego się tekstu kotwicy.

Kary Google mogą zająć całą witrynę lub tylko niektóre strony. Ale w przypadku, gdy wiele z nich zostanie uznanych za nieodpowiednie, wówczas nawet ten, który jest odpowiedni, również może zostać ukarany. Może się to wydawać przerażające, ale najczęściej dochodzi do spadku rangi. Na przykład byłeś na 12. stronie wyszukiwania, teraz jesteś na 90. stronie.

Ten poważny spadek rangi jest oznaką kary. Cofnięcie się o kilka pozycji może być wynikiem kampanii konkurencji i wysiłków na rzecz poprawy, podczas gdy Ty nie pracujesz wystarczająco ciężko. Czasami chodzi o aktualizacje nowego algorytmu, z którymi Twoja witryna musi zostać dostosowana.

Zwykle pojawiają się znaki ostrzegawcze, ale zwykle nie pojawiają się żadne ręczne działania w przypadku jakiegoś rodzaju rankingu lub spadku ruchu. Więc co możesz teraz zrobić?

Przejdź do WebMaster Tools i pojawi się wiadomość. W przeciwieństwie do poprzednich, kiedy nie było wiadomości, Google poprawiło się w ciągu ostatnich kilku lat. W ten sposób możesz sprawdzić w Narzędziach dla webmasterów i zobaczyć, co zrobiłeś lub dlaczego doszło do kary. Ale co, jeśli nie otrzymasz wiadomości? To byłby problem, ale miejmy nadzieję, że tam będzie, bo dużo łatwiej jest posprzątać. W innych przypadkach może to być sytuacja ciągłego zgadywania.

Przypuśćmy, że jest wiadomość, zobaczmy, co możesz zrobić od razu. Rozpoczynasz ten proces, ponieważ potrzebujesz zwrotu ruchu. Innymi słowy, ruch oznacza pieniądze i nie chcesz tracić pieniędzy. Na tym etapie ważne jest, aby wykryć dokładny problem i jego historię. Teraz dochodzimy do korzeni problemu, o którym wspomnieliśmy w kilku akapitach powyżej.

Wyjaśnijmy różne kategorie kar. Są algorytmiczne i ręczne. Jak to logicznie wywnioskujesz, albo ktoś z Google wykrył błąd na stronie, albo algorytm sam go rozpoznał. Kolejny podział znajduje się wewnątrz algorytmu kary - Pingwin i Panda.

Kara to określenie zarówno dla działań algorytmicznych, jak i ręcznych. Ważne jest, aby wyjaśnić ten etap i różnicę między nimi. Ręczne działanie polega na tym, że członek spamu internetowego Google sprawdza witrynę, śledząc informacje wywołane aktualizacją algorytmu lub powiadomieniem o spamie internetowym. Tak więc, gdy ktoś zgłosił twoją witrynę, nie możesz tego wiedzieć, nie jesteś Google.

Jeśli chodzi o ręczne kary, większość ludzi nie będzie miała z nimi do czynienia, a jeśli to zrobią, zwykle będą wiedzieć, ponieważ w konsoli wyszukiwania Google pojawi się powiadomienie. Z karą algorytmu nie ma powiadomienia, tylko spadek ruchu i rankingi.

Oznacza to, że musisz teraz wyruszyć w podróż w czasie i dowiedzieć się, gdzie i kiedy nastąpił spadek rankingu. Prawie w każdym przypadku istnieje zły link zwrotny lub kilka z nich, które powodują spadek.

Zmiany algorytmów pojawiały się nie tak często przed 2010 rokiem. Ale potem wszystko zmieniło się wraz z pojawieniem się Kofeiny. Zmiana wyników następowała wielokrotnie w ciągu dnia. Chodzi o to, że nie zostały ogłoszone. Ogłoszono tylko trzy z nich, a są to Pingwin, Panda i Koliber. To całkiem zabawne nazwy jak na karę, ale nie jest tak zabawnie, kiedy ją dostajesz.

Panda pojawiła się w 2011 roku i zrobiła wielki BOOM. Chodziło o jakość treści. Strony o niskiej jakości plasują się na niskich i wysokich pozycjach na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Nazywa się Farmer, a nazwę zmieniono na Panda.

Panda wpływa na całą witrynę. Google zakłada, że jeśli niektóre strony Twojej witryny są złej jakości, to w rzeczywistości wszystkie są niskiej jakości. Niskiej jakości linki zwrotne mają niewielką lub żadną interakcję społeczną i musisz to przyznać - właśnie tego potrzebujesz, aby utrzymać swoją witrynę w grze. Panda to kara dla całej witryny.

Co ciekawe, nawet istnieją pewne czynniki, przez które Google nakłada na kogoś karę, ale po prostu nie możesz znać ich wszystkich. Ale niektóre z tych powszechnie znanych to:

  1. Plagiat

  2. Niska jakość

  3. Cienka zawartość

  4. Słabe wrażenia użytkowników

Jak odzyskać siły po karze Panda? Jak Google robi algorytm co miesiąc i sprawdza, czy witryny spełniają kryteria. Czasami musi przejść kilka odświeżeń. Panda 4.0 pojawiła się w 2014 roku. Była to dramatyczna, która spowodowała kilka poważnych zmian.

Niektóre pytania, na które należy odpowiedzieć przed zastosowaniem Pandy, to:

  1. Czy treść ma wartość i sens?

  2. Czy jest coś, na co użytkownicy mogą narzekać?

  3. Czy artykuł był dobrze napisany i zredagowany?

  4. Czy zawiera przydatne i stosowne informacje?

Jak odzyskać?

  1. Twórz tylko treści wysokiej jakości

  2. Usuń wszystkie strony niskiej jakości

  3. Usuń komentarze spamowe

  4. Użyj ukrytego indeksowania semantycznego

  5. Popraw szybkość swojej strony internetowej

Wyjaśnijmy jedną kluczową rzecz, która dzieje się z Pandą. Gdy pojawi się kara Panda, jest to stopniowy spadek. Jeśli chodzi o rankingi, to zwykle tak: ranking, ranking, ranking i nagle spada do zera. Bardziej prawdopodobne jest to, że Panda przegrywa ranking, traci pozycję, więc widać, że spada.

Panda stawia na jakość, więc nie mówimy o treści spamowej. Chodzi o czas spędzony w witrynie, wskaźniki salda, dane użytkowników, a nawet udostępnianie w mediach społecznościowych, w zasadzie wszystko, co poprawi jakość witryny. Ale jeśli chodzi o karę dla Pandy, ponieważ nie jest ona ręczna, wysłanie wiadomości z ponownym rozpatrzeniem sprawy nie wystarczy. Musisz zrobić to sam, ulepszając stronę i czekając na nowe odświeżenie Google.

Penguin pojawił się w 2012 roku z misją ograniczenia działań manipulacyjnych na stronach. Jest to pierwsza nazwa kary za nadmierną optymalizację. Penguin ma mniej aktualizacji w porównaniu do Pandy. Ten algorytm dotyczy linków. Uważaj, które witryny mają linki zwrotne do Twojej, ponieważ zaleca się znalezienie zaufanych. Linki są połączone z tekstem zakotwiczenia. Jest to tekst wewnątrz linku. Jeśli spróbujesz, aby Twoja witryna pojawiła się w rankingu wyższym niż jest w rzeczywistości, Google ją rozpozna.

Ta kara dotyczy wcześniejszych linków, które według Google nie powinny przekazywać takiej samej pozycji strony i autorytetu, jak inne linki. Wtedy zdyskontowałby je. Również jeśli masz linki z konkretnym tekstem kotwicy lub konkretnymi pochodzącymi z innego kraju, które mogą wyglądać nienaturalnie dla Google. Co to zrobi? Automatycznie obniży wynik wyszukiwania.

Toczą się dyskusje, czy jest to kara dla całej witryny, aw niektórych przypadkach udowodniono, że niektóre strony ze złymi linkami zwrotnymi mogą wpływać na inne strony w Twojej witrynie i karać ją jako całość, ale generalnie dotyczy to tylko jednej strony witryny.

Ważne jest, aby wiedzieć, że po ukaraniu Pandą bardzo trudno jest zdobyć wysokie miejsca w rankingu. Budowanie witryny na nienaturalnych lub fałszywych linkach spowoduje wysłanie wiadomości, której nie jesteś wystarczająco ufny. Zajmie to dużo czasu, jeśli chcesz przekonać Google, że Twoje działania są całkowicie uczciwe.

Co warto wiedzieć, jeśli chcesz uniknąć takiej kary:

  1. Nawet nie myśl o technikach Black Hat

  2. Unikaj upychania słów kluczowych

  3. Trzymaj się z dala od nadmiernego budowania linków

  4. Publikuj tylko istotne i znaczące treści

Penguin dotyczy filtrów spamowych, usuwania lub karania witryn spamowych. Mówimy o automatycznych linkach zwrotnych spamu, sieciach na dużą skalę, upychaniu słów kluczowych, nadmiernej optymalizacji tekstu kotwicy. Penguin dzieje się z powodu nadmiernej optymalizacji strony. Tak więc pingwin Google to algorytm skoncentrowany na linkach. Co to znaczy? Oznacza to, że szukają pewnych działań manipulacyjnych, aktywności linków. Ludzie próbowali zdobywać linki lub manipulować tekstem zakotwiczenia lub innymi sposobami manipulowania linkami w celu zwiększenia wydajności witryny w wynikach wyszukiwania. Na pewno istnieje kilka sposobów na naprawienie Penguin, w zależności od tego, czy jest on oparty na linkach. Kara za link lub spam, musimy przyjrzeć się wszystkim szczegółowo, ale jest kilka rozwiązań.

Istnieją również dwa rodzaje optymalizacji:

  1. Na stronie

  2. Optymalizacja poza stroną

Mówiąc o SEO na stronie, niektóre błędy są związane z nienaturalną strukturą słów kluczowych i tagów, upychaniem słów kluczowych, a poza stroną utrudnia budowanie linków, nadużywanie tego samego typu linków i stosowanie tych samych tekstów zakotwiczeń na większej liczbie stron witryny.

Panda to rodzaj kary za złą jakość treści. Pisanie artykułu/postu wyłącznie zgodnie z zasadami wyszukiwarki, ale jednocześnie ignorowanie potrzeb użytkowników może zaszkodzić Twojej witrynie. Kara Panda naliczana jest co miesiąc i bez zapowiedzi. Pingwina można spodziewać się w dokładnie proponowanych terminach w ciągu roku i zanim go zdobędziesz, zostaniesz ostrzeżony.

Jak odzyskać?

  1. Użyj narzędzia Disavow

  2. Usuń linki z niezaufanych lub ukaranych witryn

  3. Usuń toksyczne linki

  4. Usuń płatne linki

Jeśli może zastanawiasz się, co to za złe linki – pochodzą one z różnych działań, takich jak granie w pokera online, złe przekierowania, linki ze stron publikujących treści plagiatowe lub ze stron niezwiązanych z niszą Twojej witryny, odwiedzanie stron internetowych dla dorosłych itp.

Możesz również skorzystać z audytu linków zwrotnych. Powinieneś całkowicie wyczyścić swoją witrynę. Nie idź tylko za podejrzanymi linkami, ale za wszystkimi linkami w Twojej witrynie. Odzyskiwanie po karze Penguin wymaga, aby nie było linków złej jakości.

Narzędziem zalecanym do użycia z tymi karami jest Spyfy. To narzędzie robi to, co mówi - szpiegowanie. Szpieguje Twoją konkurencję i sprawdza, jakich słów kluczowych użyli. Słowa kluczowe licytują się z ruchem Google PPC, ale wykorzystalibyśmy to do przyjrzenia się historii.

Narzędzie SEM rush robi podobne rzeczy jak Spyfy, ale ma pewne małe różnice. Więc wklej domenę swojej witryny lub cokolwiek chcesz, w panelu Spyfy i możesz przeprowadzić badania. Następnie w końcu przechodzisz do badań i przeglądu SEO, a na tej stronie możesz zobaczyć historię.

Zachowaj ostrożność, pisząc do Google wiadomość e-mail z ponownym rozpatrzeniem zgłoszenia. Nigdy nie zachowuj się tak, jakbyś nie zrobił nic złego i proś o ponowne rozpatrzenie. Prawdopodobnie nigdy więcej nie usłyszysz w tej sprawie od Google. Czasami nawet jeśli napisałeś dobrą prośbę, możesz nie usłyszeć od nich.

We wszystkich przypadkach musisz iść linia po linii, strona po stronie, link po linku. Teraz boisz się, że są setki linków do przejścia. Oto kilka wskazówek... Możesz posortować te linki do arkuszy kalkulacyjnych i umieścić je w narzędziu Disavow. To narzędzie jest zalecane przez samą firmę Google. Ale jest to świetne narzędzie, nie polegaj na nim zbytnio. To przydatne rzeczy, ale Google lubi widzieć, że przeszedłeś przez wysiłek. Skorzystaj z e-maila, aby dotrzeć do webmasterów, na pewno zostanie to zauważone.

Dla Google ważne jest, abyś myślał w kierunku kary. Zrobiłeś wszystkie powyższe rzeczy, a teraz nadszedł czas, aby napisać do Google. Zaakceptuj jakąkolwiek winę, jeśli zrobiłeś coś złego, co złamało zasady i tak szczegółowo, jak to możliwe. Wyjaśnij, co zrobiłeś i co robisz, aby rzeczywiście posprzątać bałagan. Poinformuj ich, że angażujesz się w rozwiązanie tego problemu i chcesz pomóc w oczyszczeniu wyników wyszukiwania.

Ustal oczekiwania, ponieważ będzie to długi proces, ale kluczem jest cierpliwość. To jest gra na czekanie. Nigdy nie denerwuj się, po prostu pytaj o informacje, ponieważ bez ich pomocy możesz pójść w złym kierunku. Prawdopodobnie dadzą ci okruchy chleba, więc wyślij prośbę o ponowne rozpatrzenie więcej razy i zbierz te okruchy. Te małe kawałki wprowadzą znaczącą zmianę.

Najlepsza rada to nie przestawaj próbować. Musisz wysłać to wszystko od nowa i zbadać jak najwięcej, aby znaleźć błąd. Pewna reakcja nastąpi, ale nigdy nie wiadomo, kiedy.