Nie możemy dłużej czekać! Mamy do przekazania świetne wiadomości i wierzymy, że będziesz tak samo podekscytowany jak my, gdy o tym usłyszysz.
Po blisko 2 latach prywatnej wersji beta jesteśmy gotowi do upublicznienia naszej oferty IPv6.
IPv6 to IP nowej generacji, obecnie szeroko stosowany protokół IP, na którym opiera się Internet, nazywa się IPv4. IPv4 (IP w wersji 4) to adres IP, do którego wszyscy jesteśmy przyzwyczajeni i ma znany format ABCD, gdzie każda cyfra jest liczbą z zakresu od 0 do 255. Na przykład 192.168.0.122 to IPv4.
IPv6 w innych rękach ma zupełnie inny format:
Adres IPv6 jest reprezentowany jako osiem grup po cztery cyfry szesnastkowe, z których każda reprezentuje 16 bitów (dwa oktety, grupa czasami nazywana także „szesnastką”). Grupy są oddzielone dwukropkami (:). Przykładowy adres IPv6 to: 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334
Internet wydaje się działać dobrze z IPv4, więc dlaczego potrzebujemy IPv6 i, co ważniejsze, dlaczego mielibyśmy go potrzebować do celów SEO?
Odpowiedź na to pytanie sprowadza się do liczby adresów IP dostępnych w każdym protokole. W przypadku protokołu IPv4 pula adresów IP ma długość 32 bitów (232) i zawiera 4 294 967 296 adresów IPv4. Przestrzeń adresowa IPv6 ma rozmiar 128 bitów (2128) i zawiera 340 282 366 920 938 463 463 374 607 431 768 211 456 adresów IPv6.
Kończy nam się IPv4, a IPv6 drastycznie zwiększy pulę.
Dlaczego jako specjaliści SEO muszą mieć IPv6 w naszym arsenale?
To pytanie jest bardziej skomplikowane i nie tak dobrze omówione wcześniej. Będziemy musieli to wyjaśnić w kolejnych postach, ale tutaj przyjrzyjmy się pokrótce niektórym z tych powodów.
Google może dać witrynom, które mają adres IPv6 wzrost liczby wyszukiwań pochodzących od użytkowników, którzy mają IPv6 (w samych Stanach Zjednoczonych jest to ponad 30% odwiedzających)
Wiele z 10 000 najlepszych witryn na liście Alexa 1 milion jest dostępnych w IPv6 (Google, youtube, Netflix i tak dalej). Istnieje duża szansa, że witryna będzie działać zarówno w protokole IPv4, jak i IPv6, jeśli witryna jest utrzymywana przez dużą korporację. Z drugiej strony wszystkie witryny SPAM i farmy treści są tylko na IPv4. Google AI postrzega IPv6 jako czynnik jakości.
Z powyższego powodu wydaje się, że deindeksowanie Google dotyczyło tylko domen, które są na jednym protokole IPv4.
Z naszego własnego doświadczenia wynika, że włączenie IPv6 w naszych zaległościach i naszych głównych witrynach poprawiło nasz ranking SEO.
Google włączył protokół IPv6 we wszystkich swoich ofertach w chmurze. Spodziewamy się, że w nadchodzących latach Google publicznie ogłosi IPv6 jako czynnik rankingowy w taki sam sposób, w jaki ogłosili podobne ogłoszenie dla SSL. Witryny, które od dłuższego czasu korzystają z protokołu IPv6, będą najbardziej cieszyć się z tego czynnika rankingowego.
Jednym z najbardziej krytycznych aspektów naszego hostingu SEO jest próba ukrycia śladu Twojej sieci.
Biorąc pod uwagę nowy format IP i brak podsieci w IPv6 oraz rozmiar alokacji IP do każdego centrum danych, musieliśmy wymyślić nowy mechanizm definiowania podsieci SEO (A, B i C) w tym nowym krajobrazie IP .
Oto jak definiujemy różne klasy IPv6:
Możesz przeczytać więcej o tym, jak wymyśliliśmy powyższe definicje i jak rozróżnić klasy adresów IPv6 tutaj:
Być może zainteresuje Cię również informacja prasowa dotycząca tej oferty, którą możesz przeczytać tutaj.