Jak przeprowadzić badanie słów kluczowych dla SEO
Prawdopodobnie słyszałeś, że słowa kluczowe mogą stworzyć lub zepsuć Twoją witrynę. Tak, to prawda!**
Po prostu słowa kluczowe i SEO to dwie strony tego samego medalu. Nie przesadzisz, jeśli powiesz, że bez słów kluczowych nie byłoby SEO. W rzeczywistości, nawet przy wszystkich aktualizacjach algorytmów, które Google stale wypuszcza, potrzeba badania słów kluczowych pozostała aktualna.
Dzięki właściwym słowom kluczowym i dobrej strategii ich znajdowania Twoja witryna szybko przeskakuje na pierwsze strony wyników wyszukiwania. W rezultacie Twoja witryna zyska większy ruch. Większy ruch to więcej leadów i więcej sprzedaży.
Czy więc powinieneś od razu otrzymać narzędzie propozycji słów kluczowych? Nie. Nie tak szybko. Widzisz, większość ludzi polega na narzędziach słów kluczowych, aby wyszukiwać słowa kluczowe i kończy z tymi samymi słowami kluczowymi, co ich konkurenci. Nie popełniaj tego samego błędu innym.
Teraz zanurkujmy.
Najpierw musisz znaleźć Tematy niszowe. Są to tematy ściśle związane z Twoją firmą. Tematy, które interesują Twoich klientów i prawdopodobnie wpiszą je w pasek wyszukiwania. Jeśli na przykład prowadzisz firmę zajmującą się sneakersami, osoba zainteresowana sneakersami może wyszukać:
Widzieć? Każde z tych wyszukiwań różni się na swój sposób, ale jest ściśle związane z Twoją firmą.
Jak wymyślisz niszowe tematy? Oto jak:
Niszowe tematy związane z burzą mózgów
Możesz zacząć od wymyślenia odpowiednich tematów na podstawie tego, co wiesz o swojej firmie. Jeśli jesteś w pobliżu wystarczająco długo, prawdopodobnie są to tematy, o których często piszesz. Lub czego najczęściej szukają Twoi potencjalni klienci.
W ten sposób będziesz mógł wymyślić 5-10 niszowych tematów z głowy. Możesz potrzebować dokumentów Google lub Word, aby je odłożyć, aby móc je łatwo śledzić w przyszłości.
Możesz także spróbować postawić się w sytuacji swojego klienta. I spróbuj pomyśleć w sposób, w jaki myśli twój docelowy klient: jakie są jego pragnienia lub problemy? W tym celu będziesz potrzebować tak zwanej persony kupującego. Persona kupującego pomaga ci wejść do głowy klienta i wymyślić tematy, które w innym przypadku mogłeś przegapić. Podczas tworzenia persony kupującego uwzględnij następujące informacje:
Persony kupujących mogą się różnić w zależności od branży. Dlatego zaleca się stworzenie osobowości kupującego, która pasuje do Twojej branży. Możesz także określić tematy niszowe, którymi interesują się Twoi klienci, sprawdzając, gdzie się spotykają.
Czy mogę być z tobą całkowicie szczery? Patrząc, gdzie spotykają się Twoi klienci, będziesz ich dosłownie prześladować (ale w dobry sposób). Będziesz mieć z nimi kontakt i poznasz sposób, w jaki mówią (ich język). Ponadto teraz łatwiej będzie Ci rozmawiać z nimi podczas pisania.
Teraz zastanawiasz się: gdzie Twoi klienci mogą spędzać czas? Sprawdź te dwa miejsca – fora internetowe i Reddit.
Fora internetowe to bogata kopalnia złota, która może pomóc w uzyskaniu szczegółowego wglądu w klienta. Jest wiele forów internetowych obejmujących różne tematy, więc znalezienie odpowiednich będzie nieco trudne. To jak znalezienie igły w stogu siana.
Tutaj wkracza Google. Z pomocą operatorów wyszukiwania Google możesz wymyślić takie ciągi poleceń (po prostu baw się nimi, aż uzyskasz zadowalające wyniki):
Nie zapomnij zastąpić słowa kluczowego słowem kluczowym docelowym. Biorąc za przykład biznes sneakersowy, o którym wspominaliśmy wcześniej, Twoimi klientami będą najprawdopodobniej fani koszykówki. Wpisz więc następujące polecenie:
Widzisz, to takie proste.
Jakie są szanse, że Twój docelowy klient zawiesi się na Reddit? To więcej niż możesz się domyślić.
Reddit może wydawać się skomplikowany na pierwszy rzut oka, ale nie daj się tym przestraszyć. Składa się z subreddits – małych społeczności, które identyfikują się z określonym tematem. W tych subredditach ludzie (subskrybenci) mogą przesyłać, komentować, głosować za lub przeciw postom i linkom związanym z tym konkretnym subreddit.
Udaj się do Reddit i wpisz docelowe słowo kluczowe na pasku wyszukiwania. Następnie wybierz sub-reddit, na którym prawdopodobnie będzie spędzał Twój docelowy klient. Następnie zawęź do mniejszych i bardziej szczegółowych pod-redditów, korzystając z linków „powiązanych pod-redditów”. Pamiętaj tylko, aby zwracać uwagę na wiele komentarzy.
Słowa kluczowe
Teraz, gdy jesteś zadowolony ze swoich niszowych tematów, możesz przystąpić do identyfikacji potrzebnych słów kluczowych.
Według Briana Deana z Backlinko słowa kluczowe są podzielone na trzy kategorie:
Nagłówkowe słowa kluczowe
W większości są to słowa kluczowe zawierające pojedyncze słowa. Generują dużą liczbę wyszukiwań i mają największą konkurencję. Na przykład klient wyszukujący „Hotele” może szukać: rezerwacji online, definicji tego słowa lub firm turystycznych. Ponieważ nie jest jasne, czego szuka użytkownik, główne słowa kluczowe nie zapewniają dobrej konwersji.
Słowa kluczowe treści
Są to zazwyczaj frazy 2-3 wyrazowe, które są bardziej szczegółowe niż słowa kluczowe. Generują co najmniej 2000 wyszukiwań miesięcznie (co jest bardzo przyzwoite). „Hotele turystyczne” może być dobrym przykładem słowa kluczowego treści. Chociaż słowa kluczowe dotyczące treści są mniej konkurencyjne niż słowa kluczowe „główne”, nadal są bardzo konkurencyjne.
Słowa kluczowe ogona
W świecie SEO słowa kluczowe ogona są powszechnie określane jako słowa kluczowe z długim ogonem. Są to frazy składające się z ponad 4 słów i są zwykle bardziej szczegółowe w porównaniu z innymi słowami kluczowymi. I uzyskują od 100 do 1000 wyszukiwań miesięcznie. Dobrym przykładem może być fraza „Rezerwacje online dla hoteli turystycznych”. Jak widać, jest bardzo konkretny i jasno ujawnia wszystkie intencje użytkownika. Mimo że słowa kluczowe z długim ogonem stanowią większość wyszukiwań, nie generują one dużego ruchu pojedynczo.
W przeciwieństwie do słów kluczowych typu head and body, słowa kluczowe typu long tail są łatwiejsze do pozycjonowania i mają bardzo niską konkurencję. Ale być może będziesz musiał opublikować wiele artykułów dostosowanych do jednego słowa kluczowego z długim ogonem, jeśli naprawdę chcesz uzyskać pozycję w rankingu. Nie wspominając o tym, że robiąc to, możesz narazić się na karę Google Panda.
Więc prawdopodobnie powinieneś poświęcić większość swojej energii i pieniędzy na słowa kluczowe ciała i naturalnie dodać trochę słów kluczowych z długim ogonem tu i tam.
Teraz, które słowa kluczowe wybrać, następnym krokiem jest znalezienie najlepszej strategii badania słów kluczowych. Pamiętaj, że badanie słów kluczowych nie jest jednorazową rzeczą. Musisz to robić lub stracić kontakt z odbiorcami i Google i ukarać za to.
Jak wymyślić tak wiele słów kluczowych? Nie martw się, są to narzędzia stworzone po to, by Ci w tym pomóc.
Wpisz sugerowane słowa kluczowe lub narzędzia do badania słów kluczowych. Te narzędzia pomogą Ci wydobyć mniej konkurencyjne i niewykorzystane słowa kluczowe. Niektóre narzędzia są płatne, a inne są bezpłatne.
Zacznijmy od darmowych narzędzi.
8 bezpłatnych narzędzi do słów kluczowych, na które warto zwrócić uwagę
Jak mówi tytuł, są całkowicie darmowe. Wszystko, czego potrzebujesz, to wpisać docelowe słowa kluczowe i pozwolić, aby narzędzia zrobiły za Ciebie magię. Być może będziesz musiał wykonać trochę pracy, jak zobaczymy poniżej.
Planer słów kluczowych Google
Wcześniej znane jako Narzędzie propozycji słów kluczowych Google, jest to prawdopodobnie najlepsze bezpłatne narzędzie na rynku. Gdzie indziej lepiej patrzeć niż od źródła – bogów wyszukiwania – Google?
Pomoże Ci uzyskać informacje poparte danymi bezpośrednio od Google, który najprawdopodobniej jest wyszukiwarką, dla której próbujesz uzyskać pozycję. Uzbrojony w te informacje, będziesz w stanie podejmować świadome decyzje, które bezpośrednio przełożą się na sukces Twoich działań SEO.
Ponieważ zostało zaprojektowane z myślą o reklamodawcach Google Adwords, musisz mieć konto Google Adwords, aby uzyskać dostęp do tego narzędzia. Mając to na uwadze, wystarczy przejść do słów Google Ad i założyć konto. Zajmie to tylko kilka minut.
Po skonfigurowaniu konta zaloguj się i znajdź planer słów kluczowych. Zwykle znajduje się w ikonie klucza. Następnie przejdź przez pasek wyszukiwania, aby znaleźć nowe słowa kluczowe. Wpisz słowo kluczowe, a narzędzia zaczną podsuwać Ci pomysły na słowa kluczowe.
Czy to nie interesujące?
Dodatkowo możesz również umieścić link w pasku wyszukiwania i szpiegować, na jakie słowa kluczowe są kierowane przez konkurencję. Narzędzia zapewnią również następujące informacje wraz z propozycjami słów kluczowych:
Jak widać, z tym narzędziem nigdy się nie pomylisz. Ale nawet z całą pochwałą, która się z tym wiąże, planer słów kluczowych Google ma jedną poważną szkodę (z Twojej strony). Otrzymasz dokładnie to samo słowo kluczowe, które daje Twoim konkurentom i wszystkim innym.
Użyj Soolve.com
Niektórzy ludzie odnoszą się do Soolve jako najbardziej hojnego narzędzia. W przeciwieństwie do planera słów kluczowych Google, który obsługuje kilka źródeł, Soolve zapewnia wyniki z różnych źródeł, w tym z YouTube, Google Suggest, Amazon, Wikipedia, Bing, Yahoo i Answers.com. W rezultacie będziesz mieć przegląd intencji użytkownika ze wszystkich różnych platform. Da ci to niewykorzystane wyniki, które konkurencja przeoczy.
Brzmi fajnie, prawda?
Cóż, tak. Wejdź na Soolve.com i wpisz słowo kluczowe, które nie jest zbyt konkretne. Soolve automatycznie wygeneruje wyniki ze wszystkich powyższych witryn. Gdy będziesz zadowolony z wyników, możesz pobrać plik CSV, klikając ikonę pobierania.
Uzyskaj słowa kluczowe oparte na pytaniach z odpowiedzi publicznej
Podobnie jak narzędzia mówią wszystko o pytaniach, ale zamiast na nie odpowiadać, wygenerują pytania dla Ciebie. Wygeneruje pytania na podstawie tego, co ludzie zwykle zadają na temat Twojego słowa kluczowego lub tematu. Jest dla nas wyjątkowy, ponieważ mapuje pytania w sposób podobny do drzewa – Twoim słowem kluczowym jest drzewo, a pytania znajdują się na gałęziach.
Po prostu idź, aby odpowiedzieć publicznie, wpisz słowo kluczowe i kliknij „Zadaj pytania”. Otrzymasz pytania zaczynające się od fraz, w tym: czy, może, kto, gdzie, dlaczego, co, kiedy, jak, jesteś i który. prowadzisz firmę zajmującą się butami sportowymi; w odpowiedzi The Public będą zadawane pytania takie jak:
Patrząc na powyższe wyniki, możesz zauważyć, że pytania mogą nie być poprawne gramatycznie. A niektórzy mogą nie wyczuć, że „Które trampki są wegańskie?”. Musisz więc przygotować się na poświęcenie trochę czasu na wybór tych, które najbardziej Ci odpowiadają.
Korelacja Google
Po raz kolejny pojawia się Google z prezentami. Tak wiele im zawdzięczamy. Przejdźmy teraz do narzędzia.
Zgadnij co? nie jest to narzędzie, które pokazuje ściśle powiązane słowa kluczowe. Zobacz poniżej.
Google correlate to mało znane i często niedoceniane narzędzie, które pomoże Ci znaleźć słowa kluczowe, które są wyszukiwane razem. Może to być bardzo przydatne przy tworzeniu dużej listy słów kluczowych. Lub gdy jesteś w rutynie słów kluczowych.
UberSugestia
Jest podobny do Soolve, ponieważ pobiera informacje z Google Suggest. Jednak ubersuggest idzie nieco dalej i zawiera więcej propozycji słów kluczowych.
Pobiera litery od A do Z w alfabecie i umieszcza je po słowach kluczowych, a następnie generuje wiele propozycji słów kluczowych. Nie wszystkie będą miały sens, ale kilka. Trzymaj się tych, które odpowiadają Twoim potrzebom SEO.
NarzędzieSłów Kluczowych.io
To kolejne doskonałe narzędzie do generowania słów kluczowych z długim ogonem.
Jest dość podobny do UberSuggest, ponieważ obaj czerpią informacje z sugestii Google, takich jak Soolve. Ale w przeciwieństwie do UberSuggest i Soolve, KeywordTool.io dodaje określony znak w alfabecie od A do Z przed i po wpisanym słowie kluczowym.
Jak?
Na przykład, jeśli Twoje słowo kluczowe to „męskie buty do biegania”, UberSuggest wyświetli „męskie buty do biegania a”, „męskie buty do biegania b”, a KeywordTool.io wyświetli „męskie buty do biegania”, „b męskie buty do biegania” itd. Dół wiersz oznacza, że otrzymasz więcej sugestii z KeywordTool.io niż z Ubersuggest.
Słowa reklamowe i generator permutacji SEO
Czy masz słowo kluczowe rutynę? Potrzebujesz więcej pomysłów na słowa kluczowe? Oto narzędzie dla Ciebie.
To narzędzie pomoże Ci wyszukać słowa kluczowe, które są zgodne z Twoją witryną, strategią marketingową i celami SEO. To pozwoli Ci wykazać się kreatywnością. Wystarczy wpisać słowa kluczowe w każdym z trzech pól, kliknąć „generuj permutacje” i obserwować działanie narzędzia.
Chociaż niektóre z uzyskanych wyników nie mają sensu, to narzędzie pokaże Ci kilka propozycji słów kluczowych, które mogły zostać przeoczone lub przeoczone.
Zwiadowca śledzący słowa
Kolejne narzędzie do wypełnienia listy? Nie.
Właściwie jest to jedno z narzędzi, na które powinieneś uważać. Czy zastanawiałeś się, jak przewyższają Cię konkurenci? Word Tracker Scout pomoże Ci śledzić konkurentów i odkryć słowa, dla których są one klasyfikowane.
I jest więcej…
Nie musisz odwiedzać witryny konkurencji i wyszukiwać danych słów kluczowych. Word Tracker scout jest dostępny jako rozszerzenie chrome. Po zainstalowaniu wystarczy przejść do witryny konkurencji, najechać kursorem na treść, a następnie nacisnąć przycisk „W”.
Wyświetli wszystkie słowa kluczowe, dla których twoi konkurenci są w rankingu, a także zapewni dostęp do wskaźników wysokiej wydajności. Dzięki tym wszystkim teraz będziesz o wiele przed naszą konkurencją.
Szczerze mówiąc, istnieje bardzo wiele bezpłatnych narzędzi do badania słów kluczowych, które nie znalazły się na tej liście. To nie znaczy, że w ogóle nie są ważne. W rzeczywistości nie zapomnij sprawdzić innych niesamowitych narzędzi, takich jak narzędzia Google dla webmasterów, Keyword In, Bing Webmaster Tools (odpowiedź Bing na planer słów kluczowych Google, Keyword Spy i SpyFu.
Prawdopodobnie słyszałeś, że dobre rzeczy nie są darmowe. Tak, to prawda. Oto kilka płatnych narzędzi słów kluczowych:
SEM pośpiech
Pośpiech SEM jest uważany przez marketerów internetowych i przedsiębiorców za najlepsze narzędzie do badania słów kluczowych. Można śmiało powiedzieć, że Semrush jest wart każdego grosza. A biorąc pod uwagę reputację, powinieneś spróbować.
Posiada bogate funkcje, które pomogą Ci generować długie słowa kluczowe, które pasują do Twojej branży i firmy. Po wprowadzeniu słowa kluczowego w pasku wyszukiwania pojawi się następujący komunikat:
Ale część, na którą powinieneś zwrócić największą uwagę, to powiązana sekcja słów kluczowych. Te narzędzia ujawnią również słowa kluczowe, które twoi konkurenci w rankingu i wyprzedzą cię w porównaniu z konkurencją.
Profesjonalny długi ogon
Jak wspomnieliśmy, słowa kluczowe z długim ogonem są mniej konkurencyjne i mają kluczowe znaczenie dla wszystkich działań SEO. Wystarczy spojrzeć na nazwę, aby odgadnąć, co robi to narzędzie. Możesz go użyć, aby znaleźć słowa kluczowe z długim ogonem, które pozytywnie wpłyną na twoje rankingi.
Wspaniałą rzeczą w long tail pro jest to, że umożliwia dodawanie notatek do wyszukiwanych słów kluczowych. W ten sposób możesz notować pomysły i łatwo je śledzić w przyszłości. Biorąc pod uwagę dużą bazę użytkowników, Long tailor okazał się jednym z najlepszych narzędzi do odkrywania niewykorzystanych słów kluczowych typu long tail.
Istnieją również inne płatne narzędzia słów kluczowych, takie jak Mozpro, Market Samurai, Ahrefs i SpyFu.
Jak widać, badanie słów kluczowych jest bardzo proste, ale bardzo ważne, jeśli naprawdę chcesz uzyskać pozycję w rankingu i wyprzedzić konkurencję. Chociaż jest to bardzo proste, nie możesz zignorować ważnej roli, jaką odgrywa, aby pomóc zrozumieć, czego chcą Twoi docelowi odbiorcy.
Za pomocą tych narzędzi słów kluczowych znajdziesz odpowiednie słowa kluczowe, co bezpośrednio wpłynie na Twój sukces SEO. Na koniec wypróbuj wszystkie te narzędzia i wybierz to, które najlepiej Ci odpowiada (nawet te płatne).