Pomysły mają wiele form i rozmiarów i mogą być bardzo skomplikowane. Pomysły mogą mieć charakter prosty lub złożony. A dzięki ich bardzo charakterystycznej subiektywnej naturze możemy założyć, że pomysły różnią się w zależności od tego, co lub jak są prezentowane. Niektóre mogą być w fantazyjnych, wiązanych opakowaniach, inne w prostych opakowaniach, inne są tak naturalne, jak to tylko możliwe. Bez względu na to, jak przyjdą, tylko te, które się wyróżniają, faktycznie trafiają do młyna i przetrwają sesje burzy mózgów. Dostrzegalne pomysły to te, które mogą wytrzymać rygory planowania i rozwoju, i mogą być tak skonstruowane, aby były w stanie dotrzeć do ostatniego procesu strategii tworzenia treści.
Jak wspomniałem na poprzednim blogu, istnieje nauka o tym, jak powstają pomysły. Ten proces twórczy pokazuje, jak ustrukturyzowane podejście do tworzenia pomysłów skutkuje wysoką jakością treści cyfrowych, które są skuteczne i zgodne z wymogami czasu i technologii. Takie podejście zapewnia, że jakość wydruku jest równie wysoka jak i kaliber. Maksymalizacja tego strukturalnego procesu pozwala na zróżnicowaną, ale spójną strategię, która odróżnia Twoje treści cyfrowe od reszty.
Zacznijmy więc. Po pierwsze, ważne jest, aby znać środowisko, w którym tworzysz swoją strategię ideacji. Aby to skonfigurować, musimy zastanowić się, jak często trzeba tworzyć pomysły na treści. Idąc dalej, konieczne jest również zrozumienie, dla kogo piszesz i jakie masz zasoby, aby zmaksymalizować zawartość. Ponieważ strategia tworzenia pomysłów może się różnić w zależności od firmy lub branży, do której należysz, znajomość odbiorców lub rynku jest kluczowym elementem. Teraz to może nie wystarczyć. W związku z tym, gdy kierujesz się do swoich odbiorców, zrozumienie ich pod kątem oczekiwań i określenie krótko- lub długoterminowych potrzeb będzie cenne. Pozwala to na ustalanie celów i celów z niemal nieskazitelną dokładnością, która prowadzi do trwałych i solidnych wyników.
Częstotliwość tworzenia treści zależy również od firmy, z którą współpracujesz. Jeśli na przykład zajmujesz się copywritingiem dla dużej wewnętrznej agencji, takiej jak Wazzle Media, i dysponujesz różnorodnymi zasobami i kanałami, oczekuje się, że będziesz dostarczać teksty kilka razy w miesiącu. Jeśli pracujesz samodzielnie lub jako freelancer, może to być nawet trzy lub cztery razy w roku.
W tym procesie kluczowe znaczenie ma fizyczne środowisko, w którym powstaje ideacja. Powiedzmy, że twoja stacja robocza jest pełna akt i dokumentów zaśmieconych na biurku, przypominających ci o zbliżających się terminach, nie jest tak sprzyjająca, jak chcesz, aby zrobić ten moment żarówki. Przestrzeń fizyczna, w której pracujesz, może w rzeczywistości spowolnić Twój mózg, a tym samym utrudnić strategię tworzenia treści.
Biologiczny proces tworzenia treści zaczyna się (gdzie indziej) w mózgu. Zrozumienie, w jaki sposób tworzone są idee, doprowadziłoby nas do trzech kluczowych elementów lub sieci współpracujących ze sobą jako system i fundamentalny w tej strukturze — sieci istotności, sieci uwagi endogenicznej lub wykonawczej oraz sieci wyobraźni. Są to domyślne sieci w mózgu, które kontrolują synapsy i dają mózgowi zdolność do wykonywania swojej podstawowej pracy – myślenia.
Sieć istotności zajmuje się przetwarzaniem, działając jak przełącznik, rzeczy wokół ciebie, które są następnie kierowane do odpowiednich obszarów mózgu.
Sieć endogenna lub wykonawcza to ta część mózgu, która jest połączona z pamięcią i przechowuje informacje i dane do wykorzystania w przyszłości. Jest to związane z faktycznym procesem myślenia, częścią, której używamy, gdy naprawdę myślimy głęboko, na przykład podczas spotkania lub umowy biznesowej, którą chcesz przypieczętować.
Przetwarzanie informacji, klasyfikowanie i odnoszenie ich do innych scenariuszy to funkcja sieci wyobraźni. Zasadniczo łączy przeszłe, obecne i przyszłe scenariusze, które mają wywołać nowe pomysły.
Praca w środowisku oddalonym od ruchliwego i hałaśliwego biura może pomóc zmaksymalizować działanie tych trzech sieci. Odcięcie się od pozagiełdowej atmosfery biura pomaga mózgowi się trochę zrelaksować – co w rzeczywistości sprawia, że mózg „rozluźnia się” i jest w stanie pracować na pełnych obrotach. Czasami w tym procesie pomaga nowe środowisko, takie jak cicha kawiarnia, w której możesz pracować z zespołem i swobodnie omawiać pomysły dotyczące treści bez ciągłego przerywania przez innych kolegów. Inne środowisko pomaga zachęcić mózg do tworzenia nowych i pomysłowych pomysłów.