Kary Google i typowe błędy

W dzisiejszych czasach wiele błędów popełnianych jest w SEO w wyniku chęci przyciągnięcia większego ruchu do Twojej witryny. Czasami powodem może być niezrozumienie tego, jak działa SEO, a w niektórych przypadkach chęć bardzo szybkiej poprawy (czego nie da się zrobić w tym temacie) sprowadza kłopoty z tzw. karą.

Zdarza się to nagle, nie ma ostrzeżenia, a cała praca po prostu zniknęła z Internetu. Twoja strona działa płynnie, rośnie liczba odwiedzających/subskrybentów i udostępnień, ranking jest dość wysoki, ale pewnego dnia wszystko znika.

Twoje imperium zbudowane z dużym wysiłkiem i czasem może upaść w kilka sekund. Takie sytuacje zdarzają się codziennie. Kary dzielą się na manualne i automatyczne. Google zaczął sprawdzać zawartość i jakość witryny od 2000 roku. Głównym powodem, dla którego Google przyznaje kary, jest chęć zapewnienia lepszych wrażeń użytkownikom.

Oznacza to zapewnienie uczciwego rynku, aby uzyskać lepsze wyniki i usprawnić podróż użytkownika za pomocą platformy wyszukiwania. Od tego czasu, w 2012 roku pojawiła się aktualizacja Penguin, która wprowadziła kilka poważnych zmian, więc optymalizatorzy musieli przemyśleć swój sposób pracy.

Kary są podzielone na Pingwina i Panda, z dodatkiem jeszcze nieogłoszonych lub kar manualnych i algorytmicznych. Kary Penguin są bardzo często spowodowane nadmierną optymalizacją, a kary Panda są związane z jakością i użytkowaniem strony. Panda to kara algorytmu, a Penguin to kara ręczna. Oznacza to, że Google szuka manipulacji linkami. Sugeruje to, że ludzie próbują zdobyć linki lub manipulować tekstem zakotwiczenia.

Istnieje wiele sposobów manipulowania linkami w celu zwiększenia ruchu w witrynie. Kary Google są związane z niedawnymi pracami na stronie, ale w rzeczywistości mogą się zdarzyć za błąd popełniony lata temu. Co ważne, aby wiedzieć, nawet jeśli istnieje jeden problem, strona internetowa może zostać ukarana, ale zwykle jest to mieszanka kilku z nich. Nowicjusze, ale także eksperci SEO nie mogą włamać się do nowych algorytmów Google, które są stworzone właśnie do usuwania treści o niskiej jakości. W SEO zawsze musisz być na bieżąco z najnowszymi technologiami. Połączenie odpowiedniej strategii i technologii uchroni cię przed karami. To są najczęstsze z nich...

Przesyłanie treści o niskiej jakości — wyszukiwania w Google zwykle trafiają do osób, które szukają odpowiedzi lub rozwiązania problemu. Strona musi zapewnić klientom ilość i jakość. Jeśli odpowiedzi na stronie nie są tymi, z których ludzie mogą korzystać, prawdopodobnie znikną z witryny. Używanie zeskrobanych treści tylko zaszkodzi, ponieważ ta treść odnosi się do tekstu skopiowanego z innej witryny. Odpowiedź na czyjeś pytanie musi być bezpośrednia, opisana zrozumiałymi zdaniami, bez dwuznaczności. Jaka jest prawidłowa liczba dla jednego tematu? Strony najwyżej oceniane przez Google mają około 2000 słów lub więcej, ale nie więcej niż 3000.

Jeśli treść jest płytka, opowiadająca historię czytelnik prawdopodobnie znał siebie lub jeśli ten sam tekst jest po prostu skopiowany z innej strony, dostaniesz karę. Klienci/czytelnicy lubią, gdy w witrynie znajdują się przydatne, zewnętrzne linki, obrazy i/lub filmy, nazwisko autora określonego tekstu i przycisk udostępniania społecznościowego lub ich liczba.

Upychanie słów kluczowych

Jeśli istnieje wiele powtórzeń słów kluczowych w konkretnej witrynie, doprowadzi to do kary Google. Google wyraźnie powiedział, że masowe powtarzanie słów kluczowych wpłynie na ranking Twojej witryny, ponieważ klienci będą mieli negatywne doświadczenia. Spróbuj znaleźć synonimy lub po prostu stwórz inny kontekst zdania. Nie tak często, ale zdarzają się przypadki, kiedy autorzy chcą być kreatywni i się tym pochwalić, więc słowa, których używają, są abstrakcyjne dla czytelników, którzy tylko omijają link do strony.

Pisarze też czasami nadużywają pisania tylko po to, aby uzyskać dużą liczbę słów, ale jak wyjaśniliśmy w pierwszym powszechnym błędzie, w Google chodzi o ilość i jakość jednocześnie. Jeśli użytkownicy nie będą zadowoleni z treści, Google zareaguje.

Błędy w tekście zakotwiczenia

Tekst zakotwiczenia odnosi się do tekstu w linku w kolorze niebieskim. Google wyszuka wszelkie możliwe zabronione działania lub błędy w tym tekście. Słowa użyte w tekście zakotwiczenia muszą dotyczyć konkretnego tematu, dlatego bardzo ważne jest, aby tekst został opisany bezpośrednio, bezpośrednio. Jeśli użyte słowa są zbyt ogólne, niewyraźne i mogą dotyczyć wielu tematów, powinieneś je zawęzić, w przeciwnym razie Google będzie wiedział, że próbujesz bawić się w chowanego, i ukarze Cię. Nieistotne źródła i linki — budując witrynę, właściciele muszą dokładnie określić główny temat/temat.

Nawet jeśli interesujesz się jedną specjalizacją, może być coś nieco innego niż główny temat, ale jednocześnie z nim związanego. Dobrze jest również umieścić inne bliskie zasoby, upewniając się, że prowadzą do odpowiednich stron. W każdym innym przypadku Google pomyśli, że te linki są płatne lub że jakiś zainstalowany program umieści je w samej witrynie. Istnieje również duże prawdopodobieństwo, że zaoferowano by Ci pewnego rodzaju partnerstwo z innymi witrynami w celu wzajemnej promocji, ale to może tylko przysporzyć Ci kłopotów. Co możesz z tym zrobić? Zaangażowana agencja SEO ma sieć kontaktów, z którymi może się skontaktować w celu promocji.

Potrzebujesz dobrych, wysokiej jakości witryn i wiarygodnych kontaktów. Te witryny powinny być zwykle lepsze od Twojej, ale nie daj się zmylić. Słabe strony są mało wiarygodne i to jest konieczne na start. Niska jakość linków istnieje na każdej stronie i odsetek z nich nie powinien być większy niż 75% lub więcej, ale upewnij się, że jeśli to możliwe, zmniejszenie go do 5-10% Optymalizacja SEO jest wciąż czymś nieulepszonym i niedocenianym, nawet jeśli wygląda zupełnie odwrotnie. Kto zaczyna wcześniej stosując tę strategię, tym lepiej. Chodzi o to, żeby być partnerem Google przez długi czas, co w jak najlepszy sposób wpłynie na Twoje zarobki.

Wchodząc na stronę, użytkownicy chcą zobaczyć coś, na co kliknęli. Jeśli kliknięcie przekieruje tylko na inną stronę, daje im to negatywne wrażenia. To bardzo powszechny błąd, którego Google nigdy nie zignoruje. Zbyt wiele reklam lub banerów odwraca uwagę od tekstu, dlatego zaleca się omijanie ich obfitego umieszczania. Bardzo często zdarza się, że niektóre linki są zepsute. Staraj się śledzić z linkiem na swojej stronie.

Umieszczanie zbyt wielu linków może wyglądać solidnie i nieatrakcyjnie dla odwiedzających witrynę. Uważaj na strony, które są już karane przez Google. Należy je jak najszybciej usunąć.

Wysoki współczynnik odrzuceń

Jeśli użytkownicy klikną tylko jeden link do witryny, a następnie wyjdą, nazywa się to współczynnikiem odrzuceń. Google śledzi czas, jaki użytkownicy spędzają na stronach internetowych. Współczynnik odrzuceń wyższy niż 50% zawsze przyniesie karę. Ta historia jest związana z treścią niskiej jakości. Jeśli ludzie nie znajdą tego, czego szukają, bardzo szybko opuszczą witrynę. Średni czas, w którym użytkownicy szacują odpowiedź na określony temat, to około 30 sekund. Oznacza to, że strona internetowa musi bardzo szybko przyciągać klientów. Jeśli nie, Google zauważy, że średni czas wizyty to 30 sekund lub mniej i to spowoduje, że strona zniknie.

Celem jest przyciągnięcie wartościowych użytkowników, którzy będą wielokrotnie odwiedzać Twoją witrynę. Więcej razy ludzie odwiedzają, istnieje większe prawdopodobieństwo, że coś kupią. Daj im powód do ponownego kliknięcia linku do Twojej witryny.

Treści plagiatowe są bardzo często powodem, dla którego użytkownicy tak szybko opuszczają witrynę, ponieważ znajdują prawie te same informacje, a odpowiedź jest niewyraźna. Spróbuj użyć pomocnych narzędzi, takich jak CopyScape, który pokazuje, czy ta sama treść istnieje gdzieś w Internecie. Treść musi być unikalna, aby przyciągnąć więcej odwiedzających i sprawić, że pozostaną.

Nowe praktyki

Korzystanie z nowych praktyk na swojej stronie internetowej zapewnia użytkownikom lepsze wrażenia. Każdy lubi oglądać np. ładne i jakościowe projekty i grafikę, która sprawia wrażenie profesjonalizmu. Dużym plusem jest posiadanie zarówno wersji na komputery, jak i na urządzenia mobilne. Wpływa to na ranking Twojej witryny, więc jeśli ranking spadnie, może to czasami prowadzić do kary. Ważnym czynnikiem jest szybkość witryny, ponieważ wolne witryny są zawsze oceniane bardzo nisko. Odwiedzający będą oczekiwać, że strona załaduje się w ciągu kilku sekund, a jeśli tak się nie stanie, wyjdą ze strony jeszcze przed załadowaniem.

Google również ma takie same oczekiwania. Najszybsze ładowanie strony trwa krócej niż jedna sekunda, a najwolniejsze 4 lub więcej sekund. Użytkownicy mobilni są gotowi poczekać do 10 sekund na załadowanie strony. Co możesz zrobić, aby strona działała szybko? Zminimalizuj HTML, CSS i JavaScript, unikaj przekierowań stron, traktuj widoczne treści jako priorytet.

Witryny niezabezpieczone

W 2017 roku Google zaczął oznaczać witryny jako niezabezpieczone. Wchodząc na stronę, zostaniesz poinformowany, czy nie jest ona bezpieczna i że wchodzisz na własne ryzyko. Oczywiście zabezpieczone strony internetowe mają lepsze rankingi. Na przykład strony HTTP są oznaczone jako niezabezpieczone, inaczej niż HTTPS, które ładują się dość szybko. Stanowią 40% wszystkich stron internetowych.

Techniki czarnego kapelusza

to manipulacja rankingiem Google, dzięki czemu strona wydaje się wyższa niż w rzeczywistości. Jest to rozwiązanie krótkoterminowe, uważane za poważny błąd i prowadzi do nałożenia kary Google, z której bardzo trudno lub prawie nie da się odzyskać. Bardzo często te czarne agencje SEO wysyłają e-maile oferujące swoje usługi, więc musisz być ostrożny.

Oto kilka wskazówek, jak uniknąć kar i technik SEO, które mogą pomóc: Skontaktuj się z zespołem ds. marketingu. Może zareagują od razu i naprawią problem. Narzędzie Google dla webmasterów to Twój przyjaciel. Użyj go, aby sprawdzić, czy są jakieś błędy witryny, o których nie wiedziałeś. Błędy te mogą stanowić duże zagrożenie dla witryny, ponieważ uniemożliwiają jej pojawienie się w wynikach wyszukiwania Google.

Problemy, które mogą skutkować karą, zdarzają się w 80% przypadków z powodu ludzkiego błędu. Oto kilka przykładów: nieutrzymywanie wtyczek, które muszą być stale nadzorowane, obrazom na Twojej stronie może brakować tagów ALT i nie są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania, zawsze sprawdzaj widoczność strony i tytuły stron. Jeśli kilka witryn ma tego samego dostawcę hostingu, czasami wszystkie te witryny mogą mieć ten sam adres IP. Inne strony mogą próbować wykorzystać tę sytuację, więc upewnij się, że jest to od czasu do czasu monitorowane.

Kluczowe jest wybranie jednej z najlepszych strategii SEO i trzymanie się jej. Ale bądź ostrożny! Zatrudnienie sprzętu SEO nie zawsze oznacza unikanie błędów. Niektóre agencje SEO doprowadzą Twoją witrynę do ślepego zaułka, nawet nie wiedząc, co robią. Agencja SEO może Ci pomóc lub zrujnować. Nie bądź leniwy, aby przeprowadzić trochę więcej badań, aby znaleźć zaufany i najwyższej klasy. Nagrody i afiliacje przyczyniają się do wysyłania użytkownikom wiadomości, że witryna jest zaufana i wysoce polecana. Jakaś recenzja od czasu do czasu byłaby świetna. Użytkownicy lubią oglądać recenzje i wrażenia od innych użytkowników.

Aż 70% z nich przekonuje się, że zaufali stronie z recenzji. Czytając to wszystko, wydaje się, że utrzymanie witryny może być prawie niemożliwe. Istnieje wiele złapań, które mogą się zdarzyć bez twojej uwagi, dokładnie w taki sposób, w jaki powstają kary. Jaka jest najlepsza rada? Staraj się nie grać w Google i jego algorytm do rankingu. Rób małe kroki, publikuj wysokiej jakości treści i umieszczaj odpowiednie i działające linki na stronie. Przydałoby się również skorzystać z narzędzi SEO, takich jak CognitiveSEO, URL Profiler, Scrape Box lub zatrudnić eksperta SEO. Jeśli trochę się spieszysz, spróbuj poprawić ranking swojej witryny, podając kilka wartości za darmo.

Rezultatem byłoby stanie się wspaniałym zasobem. Przyciągnie więcej odwiedzających, potencjalnych klientów. Rekomendacje nadal funkcjonują w życiu codziennym. Spróbuj też udzielić darmowej porady. Może nie przyniosłoby to od razu klienta, ale zostaniesz doceniony jako ktoś, kto naprawdę zna się na tym zawodzie. Jeśli ludzie zaczną rozmawiać i odwiedzać Twoją witrynę, Google zauważy, że z jakiegoś powodu witryna staje się popularna i podobno daje użytkownikom to, czego szukają.

W krótkim czasie Twoja witryna zostanie sklasyfikowana jako jedna z najlepszych. Google oznaczy ją również jako zaufaną witrynę. Ale niektóre strony internetowe również próbują grać w tę grę. Sprawiają, że treść jest całkowicie widoczna dla Google jako bezpłatna, ale z drugiej strony dla użytkowników wydaje się, że jest zablokowana. Jeśli użytkownik musi przejść przez rejestrację, logowanie, subskrypcję lub podobny proces, jest to niezgodne z zasadami Google i spowoduje nałożenie kary.

A co z konkurencją? Czy wiesz, co robi Twoja konkurencja, jakich strategii używa?

Prawdopodobnie wszyscy macie te same problemy lub możecie się z nich uczyć. Zbadaj trochę lub zaangażuj agencję SEO, aby zrobiła to za pomocą zaawansowanego oprogramowania, które działa świetnie. Chodzi o to, aby wziąć od każdego konkurenta to, co najlepsze i zastosować je w swojej witrynie. Tego typu rozwiązania są na najwyższym poziomie, ponieważ jest to kompleksowe i kompleksowe podejście.

Nagroda za ciężką pracę nie będzie się ciągnąć. Oto mała sztuczka… Nazywa się techniką Skyscraper. Napisz najlepszy możliwy artykuł, a następnie za pomocą narzędzi SEO spróbuj znaleźć osoby, które szukają takich samych lub podobnych linków. Następnie skontaktuj się z nimi z sugestiami dotyczącymi Twojej witryny, ponieważ oferujesz wysokiej jakości i przydatne treści. Nie powstrzymuj się przed wykonaniem pewnych badań, w tym kreatywności. Chodzi o to, że użytkownicy czasami nie wiedzą, czego tak naprawdę chcą, ale jednocześnie mają pewne problemy, z których nie są świadomi. Wyjdź w teren i porozmawiaj z nimi, zapisuj odpowiedzi, pomysły, aktywnie szukaj problemów. Story sprzeda produkt. To świetny sposób na publikowanie unikalnych treści.

Porównaj wyniki badań i sprawdź w Google, czy są jakieś odpowiedzi. Jeśli ich nie ma, masz wskazówkę do ukrytego skarbu.

Wszystko to może stać się bardzo proste, jeśli jesteś wystarczająco cierpliwy i zawsze będziesz na bieżąco z tym, co dzieje się w Twojej witrynie. Śledzenie oznacza znajomość danych o użytkownikach – ich lokalizacji, liczbie nowych i starych, średnim czasie spędzonym w witrynie, osobach, które przechodzą z innych witryn, współczynnikach wyjść i odrzuceń. Ale czasami po zastosowaniu wszystkich tych strategii SEO i uniknięciu błędów wyniki nadal będą się pojawiać. To oznaka złego sposobu harmonizowania kanału marketingowego, grupy docelowej i celów biznesowych.

To nie jest powód do paniki, pewne przeprojektowanie strategii w połączeniu z odpowiednią kampanią SEO wkrótce się opłaci. Głównym celem jest zrównoważona, długoterminowa obecność w sieci.