
Ponieważ większość firm ma obecnie strony w mediach społecznościowych, pracownicy obsługujący te strony wiedzą, jak trudne są one w obsłudze. Jest to nie tylko czasochłonne, ale aby naprawdę mieć skuteczne strony w mediach społecznościowych, trzeba zrobić tak wiele.
Powinieneś angażować swoich klientów, odpowiadać na pytania, kontaktować się z innymi firmami i kilkoma innymi rzeczami, a to musi być wykonywane przez całą dobę! Nie można winić firm za próby outsourcingu. Niektórzy po prostu nie mogą sobie pozwolić na utratę kilku par rąk przy obsłudze stron w mediach społecznościowych.
Jednak outsourcing nadal wiąże się z ryzykiem. Aby pomóc w selekcji kandydatów, pamiętaj o tych zagrożeniach podczas zatrudniania.
- Osoba/osoby mogą potrzebować czasu na naukę — Obsługa serwisów społecznościowych firmy wymagałaby albo bardzo dobrego mentora, albo bardzo szybkiego ucznia. Jest wiele rzeczy do zrobienia i wszystko jest specyficzne dla firmy. Nowo zatrudnieni lub zewnętrzni menedżerowie mediów społecznościowych mogą potrzebować trochę czasu, aby się nauczyć, a to oznacza, że są podatni na błędy, zanim będą naprawdę gotowi do pracy. Może to zagrozić Twojemu wizerunkowi jako firmy.
- Praca może być przytłaczająca — Media społecznościowe dla biznesu to znacznie więcej niż tylko publikowanie, udostępnianie i zostawianie komentarzy. Twój idealny ekspert powinien mieć umysł dla biznesu, a to oznacza, że musi rozważyć tak wiele koncepcji biznesowych. Zatrudniając kandydata na to stanowisko, weź pod uwagę pochodzenie i doświadczenie kandydata. Menedżerowie mediów społecznościowych muszą być dobrze zorganizowani i doświadczeni w różnych dziedzinach biznesu.
- Pomyłki zdarzają się — zdarzają się przypadki, gdy menedżer mediów społecznościowych korzysta ze strony w mediach społecznościowych firmy, myśląc, że znajduje się na swoim profilu osobistym. Takie pomyłki zagrażają reputacji firmy, zwłaszcza jeśli pomyłki dotyczą nieodpowiednich lub osobistych danych.
- Sprawy mogą wymknąć się spod kontroli — pamiętaj, że menedżer ds. mediów społecznościowych zajmowałby się tożsamością online firmy. Powinieneś znaleźć kogoś, kto może pomyśleć kilka kroków wcześniej, aby upewnić się, że sytuacje wymagające reakcji firmy online mogą być obsługiwane prawidłowo. Jeden zły ruch może szybko stać się problemem dla public relations.
Czy zlecasz zarządzanie mediami społecznościowymi? Powiedz nam, jak to było dla Ciebie, rzucając komentarz poniżej.