W jaki sposób Panda rozpoznaje jakość Twoich treści?

Google korzysta z opatentowanych technik uczenia maszynowego, używając prawdziwych ludzi do odczytywania Twoich treści i odpowiadania na kilka pytań, aby sprawdzić, czy Twoja witryna przeszła ich listę kontrolną jakości.

Oto przykładowe pytanie, które zadają sobie, aby odróżnić jakość wysoką od niskiej.

1. Czy zaufałbyś informacjom przedstawionym w tym artykule?

2. Czy ten artykuł jest napisany przez eksperta lub entuzjastę, który dobrze zna temat, czy ma on bardziej płytki charakter?

3. Czy witryna zawiera zduplikowane, nakładające się lub zbędne artykuły na te same lub podobne tematy z nieco innymi odmianami słów kluczowych?

4. Czy czułbyś się komfortowo, podając informacje o swojej karcie kredytowej na tej stronie?

5. Czy ten artykuł zawiera błędy ortograficzne, stylistyczne lub merytoryczne?

6. Czy tematy kierują się prawdziwymi zainteresowaniami czytelników witryny, czy też witryna generuje treść, próbując odgadnąć, co może mieć dobrą pozycję w wyszukiwarkach?

7. Czy artykuł zawiera oryginalną treść lub informacje, oryginalne raporty, oryginalne badania lub oryginalną analizę?

8. Czy strona zapewnia znaczną wartość w porównaniu z innymi stronami w wynikach wyszukiwania?

9. Ile kontroli jakości przeprowadza się na treści?

10. Czy artykuł opisuje obie strony historii?

11. Czy strona jest uznanym autorytetem w tej dziedzinie?

12. Czy treść jest masowo produkowana przez lub zlecana na zewnątrz dużej liczbie twórców, czy też rozproszona w dużej sieci witryn, tak że poszczególne strony lub witryny nie przyciągają tyle uwagi lub uwagi?

13. Czy artykuł został dobrze zredagowany, czy też wydaje się być niedbały lub napisany w pośpiechu?

14. Czy w przypadku zapytania dotyczącego zdrowia ufasz informacjom z tej witryny?

15. Czy uznasz tę witrynę za wiarygodne źródło, gdy zostanie wymieniona z nazwy?

16. Czy ten artykuł zawiera pełny lub wyczerpujący opis tematu?

17. Czy ten artykuł zawiera wnikliwą analizę lub interesujące informacje, które nie są oczywiste?

18. Czy jest to rodzaj strony, którą chciałbyś dodać do zakładek, udostępnić znajomemu lub polecić?

19. Czy ten artykuł zawiera nadmierną liczbę reklam, które odwracają uwagę lub zakłócają główną treść?

20. Czy spodziewałbyś się, że zobaczysz ten artykuł w drukowanym czasopiśmie, encyklopedii lub książce?

21. Czy artykuły są krótkie, nieistotne lub w inny sposób nie zawierają przydatnych szczegółów?

22. Czy strony są tworzone z dużą starannością i dbałością o szczegóły, czy z mniejszą dbałością o szczegóły?

23. Czy użytkownicy narzekaliby, gdy zobaczą strony z tej witryny?

Są to pytania, które Google zadaje prawdziwym czytelnikom, aby zdecydowali, czy Twoja witryna jest godna zaufania lub godna uwagi. Odpowiedzi te są zestawiane i łączone z techniką uczenia maszynowego, aby określić, czy zawartość Twojej witryny zawiera informacje wysokiej jakości i informacje godne zaufania. Niektóre z tych witryn, które są uznawane przez Google za godne zaufania, otrzymują witrynę HTTPS lub bezpieczny serwer, co oznacza, że Twoja witryna działa na bezpiecznym serwerze i została zweryfikowana przez Google.