Wydanie Panda 4.0 firmy Google wpłynęło na wiele witryn z komunikatami prasowymi. Jego wydanie 20 maja 2014 r. wzbudziło wielu ekspertów ds. wyszukiwarek i informacji prasowych, którzy kręcili głowami i byli zszokowani. Przeszukiwana branża nie była przygotowana na zmiany, jakie nowa Panda 4.0 wprowadziła w algorytmie wyszukiwarki, której celem jest odfiltrowanie treści o niskiej jakości. Nowa Panda 4.0 ma na celu poprawę jakości treści w wynikach wyszukiwania.
Google znalazł sposób, aby rozpoznać, czy Twoje treści są wiarygodne, godne zaufania lub jak zasługują na wyższą pozycję w rankingu. Jego celem jest, aby użytkownicy i osoby wyszukujące znalazły najtrafniejsze treści wyników i umieszczały treści o niskiej jakości w wynikach wyszukiwania.
Zmiany te wpłynęły na wiele stron internetowych i znacznie zmniejszyły znaczenie niektórych dużych witryn z komunikatami prasowymi. Chociaż celem Panda 4.0 jest zapewnienie wyszukiwarkom treści dobrej jakości, zaskoczyła ona branżę wyszukiwarek i drapała się w głowę z powodu znacznej utraty ruchu, jaką uzyskała ich strona z komunikatami prasowymi. Niektórzy mogli nie mieć wpływu na ich listę rankingową, ale ruch wykazał nagły skok z wysokiej do niskiej oceny.