W kwietniu 2021 r. Google udostępnił aktualizacje recenzji produktów mające na celu promowanie treści wysokiej jakości. Wprowadzamy teraz nową aktualizację, pierwszą dużą aktualizację od kwietnia, która może zmienić sposób pozycjonowania opinii o produktach w wynikach wyszukiwania. W szczególności, jeśli dokonałeś pozytywnych zmian w treści, możesz zobaczyć to ulepszenie odzwierciedlone w najnowszej wersji. Należy jednak pamiętać, że ich automatyczna ocena treści recenzji produktów jest tylko jednym z wielu czynników służących do oceniania treści, więc może się zmienić w dowolnym momencie z różnych powodów.
Z biegiem czasu otrzymywali od użytkowników więcej informacji zwrotnych na temat tego, jakie rodzaje treści recenzji uznano za godne zaufania i przydatne. Użytkownicy mówią im, że ufają recenzjom z dowodami na faktyczne przetestowanie produktu i woleliby mieć więcej opcji zakupu produktu. W związku z tym Google wprowadza dwie nowe sprawdzone metody dotyczące recenzji produktów, które będą obowiązywać w przyszłych aktualizacjach.
Google zaktualizowało wytyczne dotyczące pisania wysokiej jakości recenzji produktów. Nowe wytyczne zachęcają recenzentów do przedstawiania dowodów wspierających ich wiedzę fachową i wzmacniających autentyczność ich recenzji. Zachęca się również do łączenia się z wieloma sprzedawcami, dając czytelnikom możliwość kupowania od swoich ulubionych sprzedawców. Dodatkowe wskazówki dotyczące tworzenia świetnych treści można znaleźć na stronach pomocy Centrum wyszukiwania Google i na forach publicznych.