W poniedziałek 12 grudnia 2022 r. firma Google opublikowała wpis na blogu w języku czeskim, w którym omówiono europejską dyrektywę dotyczącą praw autorskich. Dyrektywa ta chroni treści internetowych wydawców wiadomości, umożliwiając wyszukiwarkom, takim jak Google, tworzenie linków do krótkich treści i korzystanie z nich. Ustawa nakłada również nowe prawa na wydawców, gdy dłuższe podglądy ich treści są dostępne online.
Google od 2021 r. prowadzi rozmowy z wydawcami wiadomości z całej Unii Europejskiej w sprawie umów dotyczących korzystania z chronionych treści. Do tej pory Google zawarł umowy z ponad 1000 europejskimi publikacjami, stowarzyszeniami lub agregatorami i dyskusjami. wiele innych trwa Jest to część zaangażowania Google we wspieranie dziennikarstwa i jest jednym z największych fundatorów dziennikarstwa na świecie. Każdego miesiąca ludzie klikają miliony artykułów od wydawców wiadomości na platformach Google i wnoszą swój wkład w ramach płatności dokonywanych na rzecz tych wydawców. Europejska dyrektywa o prawach autorskich, [opublikuj post na blogu w języku czeskim]( https://developers . google.com/search/blog/2022/12/google-services-in-czechia?hl=cs){rel="nofollow"} 1000 publikacji europejskich Największy sponsor finansowy
Zaktualizowane przepisy dotyczące praw autorskich w Czechach uniemożliwiły Google zawieranie umów z czeskimi wydawcami. Dzieje się tak, ponieważ wyświetlanie potencjalnie chronionych treści stwarza nieuzasadnione ryzyko finansowe i operacyjne dla firmy Google, nawet w przypadku rutynowych aktualizacji. W wyniku tego ryzyka Google usunie podglądy (podglądy, miniatury i podglądy wideo) ze swoich usług, w tym wyszukiwarki Google, Discover i News w Czechach, nagłówki i linki pozostaną. ich produkty poprzez modyfikację tego Google News Showcase , program licencjonowania, który płaci wydawcom za wybrane treści w Google News i Discover, nie już dostępne w Czechach. Ta zmiana jest stopniowa. Okaże się w najbliższych tygodniach.
Google udostępnił niedawno przykład tego, jak wyniki mediów drukowanych w UE mogą wyglądać w Czechach, zarówno przed, jak i po uchwaleniu ustawy. Przykłady obrazów, nagłówków i adresów URL po ogłoszeniu ustawy. Wyniki pokazały tylko nagłówki artykułów i adresy URL. W trakcie tej debaty prawnej Google wyrażało obawy, jak może to negatywnie wpłynąć na czeskich użytkowników internetu. Aby dowiedzieć się więcej o ich lokalizacji Czytelnicy mogą przeczytać post na blogu Google zatytułowany [„Ścieżka, która działa dla wydawców w Czechach”](https://czechrepublic.googleblog.com/2022/09/konstruktivni-cesta-ke- spolupraci-s html){rel="nofollow"} Możesz wysyłać pytania dotyczące witryny enp-cz@google.com Sulina Connal, dyrektor zarządzająca News Partnerships, również skomentowała tę kwestię.