Aktualizowanie filtrów wyrażeń regularnych w Search Console: krótkie wskazówki

June 2, 2021

Firma Google ogłosiła niedawno udoskonalenia filtrowania danych w swoich raportach wydajności Search Console. Ta nowa funkcja umożliwia użytkownikom filtrowanie danych raportu przy użyciu wyrażeń regularnych (regex). Wcześniej jedyną opcją było użycie wyrażeń regularnych w celu dopasowania danych.

Nowa opcja dopasowania wykluczającego jest dostępna w dodatkowym menu rozwijanym, które pojawia się po wybraniu opcji Niestandardowe (wyrażenie regularne) w selektorze filtrów. Ta opcja umożliwia użytkownikom określenie danych, których nie chcą uwzględniać w raporcie.

Bardziej szczegółowe instrukcje dotyczące korzystania z tej nowej funkcji można znaleźć na stronie pomocy technicznej Google: https://support.google.com/webmasters/answer/7576553#filteringdata

Google opublikował post na blogu z krótkimi wskazówkami na temat używania regex (wyrażeń regularnych) dla filtrów w Search Console.

Wyrażenie regularne to sekwencja znaków, która określa wzorzec wyszukiwania. Mogą być używane do tworzenia zaawansowanych filtrów, aby uwzględnić lub wykluczyć więcej niż tylko słowa lub frazy. Używając wyrażeń regularnych, możesz używać wielu metaznaków, które są znakami o specjalnym znaczeniu.

Przykłady użycia wyrażeń regularnych zamiast innych filtrów obejmują segmentację użytkowników, którzy już znają Twoją markę, określenie wielu odmian nazwy firmy (w tym błędną pisownię) oraz wszystkich odmian danego słowa lub wyrażenia Utwórz filtry.

Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z Odniesieniem składni wyrażeń regularnych RE2.

Wyrażenia regularne mogą być przydatnym narzędziem dla właścicieli witryn, którzy chcą lepiej zrozumieć ruch, jaki generują ich witryny. Tworząc zapytania z wyrażeniami regularnymi, które koncentrują się na określonych katalogach, właściciele witryn mogą dowiedzieć się więcej o typach zapytań, które przekierowują użytkowników do różnych części ich witryny. Informacje te mogą zostać wykorzystane do ulepszenia zawartości strony internetowej i uczynienia jej bardziej przyjazną dla użytkownika. Na przykład, jeśli właściciel witryny zauważy, że wielu użytkowników odwiedza jego witrynę z zapytaniami zawierającymi słowa zapytania, może rozważyć dodanie do swojej witryny sekcji FAQ. Podobnie, jeśli zauważą, że wielu użytkowników wyszukuje hasła związane z transakcjami, takie jak „kup” lub „kup”, mogą chcieć ułatwić użytkownikom zakup tych produktów w ich witrynie.

Centrum pomocy Search Console zawiera stronę z typowymi wyrażeniami regularnymi, której można używać do różnych celów. Jeśli masz jakieś przykłady ciekawych sposobów wykorzystania wyrażeń regularnych, udostępnij je na Twitterze, używając hashtagu „#performanceregex”.

Jeśli masz jakieś pytania lub wątpliwości, możesz poprosić o pomoc w Społeczności Centrum wyszukiwania Google lub Twitter.

źródło google news
Ważnym sposobem, w jaki źródła wiadomości budują zaufanie odbiorców, jest dostarczanie informacji o swoich artykułach i witrynach internetowych. Obejmuje to takie informacje, jak wyraźna data i autor,...
Czytaj więcej
Wraca poszukiwanie Unconference w środku.
Google organizuje kolejną wirtualną konferencję Search Central, która odbędzie się 21 czerwca 2021 r. o godzinie 15:00 czasu UTC. To wydarzenie jest idealne dla właścicieli witryn, specjalistów ds. SE...
Czytaj więcej