Analiza spadków ruchu w wyszukiwarce Google

July 20, 2021

Jeśli otworzysz Search Console i zauważysz, że ruch w wyszukiwarce Google spadł, nie panikuj. W tym poście na blogu omówimy niektóre przyczyny spadku ruchu oraz sposób korzystania z raportu skuteczności Search Console i Trendów Google, aby rozpocząć debugowanie spadku ruchu w sieci wyszukiwania. Istnieje pięć głównych przyczyn spadków ruchu w wyszukiwarce: 1. Zmiana algorytmu Google 1. Ręczne działanie Google 1. Problemy techniczne w Twojej witrynie 1. Zmiany w zachowaniu wyszukiwarek 1. Sezonowość Większość z tych przyczyn można odwrócić, ale zrozumienie, co dokładnie stało się z Twoją witryną, może nie być proste. Jednak korzystanie z Raportu skuteczności i Trendów Google może pomóc zorientować się, co wpływa na ruch. W tekście omówiono cztery różne typy problemów, które mogą powodować zmniejszenie ruchu z wyszukiwarki Google: problemy techniczne, problemy z bezpieczeństwem, ręczne działania i zmiany algorytmiczne. Problemy techniczne to błędy, które uniemożliwiają Google przemierzanie, indeksowanie lub udostępnianie Twoich stron użytkownikom. Przykładami mogą tu być: dostępność serwera, pobieranie pliku robots.txt i błędy dotyczące nieznalezienia strony. Problemy techniczne mogą dotyczyć całej witryny (np. Twoja witryna nie działa) lub całej strony (np. niewłaściwie umieszczony tag noindex). Problemy z bezpieczeństwem mogą również spowodować zmniejszenie ruchu z wyszukiwarki Google. Jeśli Twoja witryna jest zagrożona zagrożeniem bezpieczeństwa, Google może ostrzegać użytkowników, zanim dotrą do Twojej witryny, za pomocą stron pełnoekranowych lub innych ostrzeżeń. Może to zmniejszyć liczbę osób, które odwiedzają Twoją witrynę. Ręczne działania to kolejna potencjalna przyczyna zmniejszenia ruchu z wyszukiwarki Google. Jeśli Twoja witryna nie jest zgodna z wytycznymi Google, niektóre lub wszystkie Twoje strony mogą zostać całkowicie pominięte w wynikach wyszukiwania. Odbywa się to poprzez ręczne działanie od Google. Wreszcie zmiany algorytmiczne mogą również skutkować zmniejszeniem ruchu z wyszukiwarki Google. Google stale ulepsza swoje algorytmy, co czasami może zmienić skuteczność stron w wynikach wyszukiwania. Aby śledzić przyszłe aktualizacje, możesz zasubskrybować serię YouTube Search News Google lub śledzić je na Twitterze. Zakłócenie zainteresowania wyszukiwaniem odnosi się do zmian w zachowaniu użytkowników, które prowadzą do zmniejszenia popytu na określone zapytania. Może to być wynikiem nowego trendu lub sezonowości. Aby dowiedzieć się, co spowodowało spadek ruchu, przejrzyj raport skuteczności w Search Console. Zmiana zakresu dat na 16 miesięcy pomoże Ci sprawdzić, czy spadek jest częścią trendu rocznego, czy czegoś innego. Możesz również użyć interfejsu API Search Analytics do pobierania danych i przechowywania ich do dalszej analizy. Jeśli zauważysz spadek ruchu w swojej witrynie, możesz zrobić kilka rzeczy, aby zbadać przyczynę. Najpierw porównaj okres spadku z podobnym okresem w przeszłości, aby zobaczyć, co dokładnie się zmieniło. Pamiętaj, aby kliknąć wszystkie karty w Google Search Console, aby sprawdzić, czy zmiana nastąpiła tylko w przypadku określonych zapytań, adresów URL, krajów, urządzeń lub wyglądów wyszukiwania. Następnie przeanalizuj oddzielnie różne typy wyszukiwania, aby dowiedzieć się, czy spadek nastąpił w wyszukiwarce internetowej, Grafice Google, na karcie Wideo lub Wiadomości. Instrukcje, jak to zrobić, znajdziesz w filmie szkoleniowym dotyczącym Search Console, do którego link znajduje się poniżej. Jeśli dowiesz się, że w Twojej witrynie występują problemy techniczne, problemy z zabezpieczeniami lub ręczne działania, zapoznaj się z zaawansowanym przewodnikiem po Search Console, do którego link znajduje się poniżej, aby dowiedzieć się, jak je rozwiązać. Jeśli chcesz pójść o krok dalej, skorzystaj z Trendów Google{rel="nofollow"}, aby zrozumieć, czy spadek jest szerszym trendem, czy też dotyczy tylko Twojej strona. Zmiany te mogą być spowodowane dwoma głównymi czynnikami: 1. Zakłócenie zainteresowania wyszukiwaniem lub nowy produkt. Jeśli nastąpią poważne zmiany w tym, co i jak ludzie wyszukują (na przykład pandemia), ludzie mogą zacząć szukać różnych zapytań lub używać swoich urządzeń do różnych celów. Ponadto, jeśli sprzedajesz określoną markę online, może pojawić się nowy konkurencyjny produkt, który kanibalizuje Twoje zapytania. 1. Sezonowość{rel="nofollow"}. Na przykład witryna poświęcona rytmowi jedzenia{rel="nofollow"} pokazuje, że zapytania związane z jedzeniem są bardzo sezonowe: ludzie wyszukują diety w styczniu, indyk w listopadzie i szampana w grudniu. Różne branże mają różne poziomy sezonowości. Aby analizować trendy w różnych branżach, możesz użyć Trendów Google, które zapewniają dostęp do w dużej mierze niefiltrowanej próbki rzeczywistych żądań wyszukiwania kierowanych do Google. Jest anonimowy, skategoryzowany i zagregowany. Dzięki temu Google może wyświetlać zainteresowanie tematami z całego świata lub nawet na poziomie miasta. Za pomocą Trendów Google możesz porównywać wiele terminów naraz i sprawdzać, jak są ze sobą powiązane w czasie. Załóżmy na przykład, że chcesz śledzić wzmianki o „zielonych koktajlach” i „koktajlach z jarmużu”. Możesz wprowadzić te terminy do Trendów Google i zobaczyć, że „zielone koktajle” są wyszukiwane znacznie częściej niż „koktajle z jarmużu”. Możesz też zaobserwować skoki liczby wyszukiwań obu haseł w określonych porach roku. Oprócz porównywania wielu terminów możesz także użyć Trendów Google do porównania regionalnych zainteresowań danym tematem. Załóżmy na przykład, że prowadzisz sklep internetowy, który dostarcza zielone koktajle w całym kraju. Możesz użyć Trendów Google, aby zobaczyć, w których częściach kraju najczęściej szukają zielonych koktajli. Możesz także użyć Trendów Google, aby porównać zainteresowanie zielonymi koktajlami w czasie. Załóżmy, że chcesz śledzić wzmianki o „zielonych koktajlach” i „koktajlach z jarmużu”. Możesz wprowadzić te terminy do Trendów Google i zobaczyć, że „zielone koktajle” są wyszukiwane znacznie częściej niż „koktajle z jarmużu”. Możesz też zaobserwować skoki liczby wyszukiwań obu haseł w określonych porach roku. Oprócz porównywania wielu terminów możesz także użyć Trendów Google do porównania regionalnych zainteresowań danym tematem. Załóżmy na przykład, że prowadzisz sklep internetowy, który dostarcza zielone koktajle w całym kraju. Możesz użyć Trendów Google, aby zobaczyć, w których częściach kraju najczęściej szukają zielonych koktajli.
Sprawdź zapytania, które kierują ruch do Twojej witryny, aby zobaczyć, czy wykazują wyraźne spadki w różnych porach roku. W poniższym przykładzie widać trzy rodzaje trendów: 1. Turcja charakteryzuje się silną sezonowością, która co roku osiąga szczyt w listopadzie. 2. Kurczak wykazuje pewną sezonowość, ale mniej akcentowany. 3. Kawa jest znacznie bardziej stabilna; wygląda na to, że ludzie potrzebują tego przez cały rok. A ponieważ jesteś już w Trendach Google, możesz chcieć sprawdzić inne interesujące statystyki, które mogą Ci pomóc w ruchu w sieci wyszukiwania: * **Sprawdź najpopularniejsze zapytania w swoim regionie i porównaj je z zapytaniami, z których uzyskujesz ruch **, zgodnie z raportem skuteczności Search Console. Jeśli w Twoim ruchu brakuje zapytań, sprawdź, czy masz treści na ten temat i upewnij się, że są one przeszukiwane i indeksowane. Firma Google opublikowała nową wskazówkę, która ma pomóc webmasterom w przygotowaniu ich witryn do wyszukiwania powiązanych zapytań o rosnącej popularności. Wskazówka polega na sprawdzeniu zapytań związanych z ważnymi tematami. Można to zrobić, korzystając z Search Console{rel="nofollow"} i przeglądając [raport wyszukiwanych haseł](https:/ /support.google.com/webmasters/answer/6093347){rel="nofollow"}. Ten raport może pomóc w wyszukiwaniu powiązanych zapytań i przygotowaniu na nie witryny poprzez dodanie powiązanych treści. Jeśli masz jakieś pytania, możesz je zadać w społeczności Centrum wyszukiwania{rel="nofollow"} lub [na Twitterze](https://twitter. com/googlesearchc){rel="nofollow"}.

Nowy sposób włączania kluczowych momentów wideo w wyszukiwarce
Od pierwszego uruchomienia w 2019 r. Google nadal rozwija i ulepsza tę funkcję. Firma rozwinęła projekt i wprowadziła kluczowe momenty do większej liczby filmów, w tym wersji na urządzenia mobilne i k...
Czytaj więcej
Zaangażuj kupujących, korzystając ze strony z ofertą w wyszukiwarce Google.
Wykorzystaj w pełni karuzelę ofert w wyszukiwarce Google, tworząc strony z ofertami dla dodatkowych działań sprzedażowych i stosując się do tych sprawdzonych metod. Utwórz stronę z ofertą dla wszystki...
Czytaj więcej