Według nowych badań opublikowanych przez SEMRush, znaczna część użytkowników nie jest usatysfakcjonowana wynikami uzyskiwanymi podczas wyszukiwania w Google. Badania wskazują, że wielu użytkowników musi doprecyzować swoje zapytania, aby znaleźć to, czego szukają.
Ten poziom niezadowolenia może wyjaśniać, dlaczego tweet porównujący Google do umierającego centrum handlowego rezonował z tysiącami ludzie. Tweet, który stał się wirusowy, podkreśla, jak wielu użytkowników jest niezadowolonych z wyników wyszukiwania Google.
Badania SEMRush pokazują, że prawie 30% użytkowników w jakiś sposób udoskonala lub rozszerza swoje wyszukiwania. Sugeruje to, że wielu użytkowników nie jest w stanie znaleźć tego, czego szukają w Google, używając początkowego zapytania wyszukiwania.
Tweet stał się wirusowy w październiku, otrzymując ponad 60 000 polubień i ponad 7 000 retweetów, które zauważyły, że trudno jest znaleźć rzeczy w Google. Co było zauważalne w tweecie, to to, że wiele odpowiedzi wskazywało, że Google ma trudności ze zrozumieniem wyszukiwanych haseł, co wymaga od użytkowników ponownego przerobienia swoich zapytań za pomocą zaawansowanych operatorów wyszukiwania, takich jak cudzysłowy. Jedna osoba napisała na Twitterze, że powinna spróbować użyć cudzysłowów. Ale osoba, która rozpoczęła dyskusję, słusznie zauważyła, że użytkownicy nie powinni uciekać się do zaawansowanych operatorów wyszukiwania, aby zmusić Google do znalezienia tego, czego szukają.
25 października 2022 r. ktoś napisał na Twitterze, że chce tylko, aby Google znalazł to, czego szuka. Ta osoba nie jest jedyna; wiele osób zauważyło, że Google często zmienia zapytanie i szuka czegoś innego niż to, co zostało pierwotnie wpisane. Na przykład Sarah Carling zamieściła na Twitterze zrzut ekranu z wyszukiwaniem, ile kalorii jest w butelce wina. Google zmienił zapytanie i wyszukał, ile kalorii jest w kieliszku wina.
LINK DO TWEET: https://twitter.com/SarahCarling/status/1579870639581954049?ref%5Fsrc=twsrc%5Etfw
SEMrush niedawno przeprowadził badania dotyczące zachowań użytkowników podczas wyszukiwania. Okazało się, że większość użytkowników wyszukuje przy użyciu wielu słów kluczowych, często przy użyciu długich fraz. Badanie wykazało również, że wielu użytkowników wykonuje wiele zapytań dla tego samego wyszukiwania.
Te wyniki wskazują, że osoby wyszukujące mają trudności ze znalezieniem tego, czego szukają. Jest to prawdopodobnie spowodowane zwiększoną ilością treści dostępnych online. Przy tak dużej ilości dostępnych informacji znalezienie dokładnie tego, czego szukasz, może być trudne.
Google zdaje sobie sprawę z tego problemu i pracuje nad ulepszeniem algorytmu wyszukiwania, aby zapewnić trafniejsze wyniki. W międzyczasie użytkownicy mogą próbować używać dłuższych fraz kluczowych, aby zwiększyć szanse na znalezienie poszukiwanych informacji.
SEMRush niedawno odkrył, że ponad połowa użytkowników komputerów stacjonarnych, którzy przeprowadzają dwa wyszukiwania z rzędu, robi to z frazami kluczowymi, które są podobne w 60% lub więcej słowach kluczowych. Te dane mogą być interpretowane jako dowód, że użytkownicy mają trudności ze znalezieniem tego, czego szukają. Liczba wyszukiwań z podobnymi słowami kluczowymi jest niższa w przypadku użytkowników wyszukiwarek mobilnych, 38,9%, ale to wciąż znaczna liczba wyszukiwań, które muszą zostać przeformułowane, prawie 40%.
Wielu uczestników dyskusji na Twitterze było wyraźnie niezadowolonych z wyszukiwarki Google. Niektórzy w społeczności marketingu w wyszukiwarkach wyrażali opinię, że użytkownicy mogli zapomnieć, jak złe były kiedyś wyszukiwarki.
Niedawne badanie wykazało, że ludzie muszą wyszukiwać za pomocą słowa „reddit”, aby znaleźć sensowne wyniki w Google, co sugeruje, że wyszukiwarka nie zwraca satysfakcjonujących wyników. Może to być spowodowane problemem z treściami, które Google woli wyświetlać, takimi jak komercyjne witryny z recenzjami w społecznościach forów. Odpowiedź na Reddit jest bardziej przydatna niż wszystkie obrazy, filmy i witryny z treściami, które Google wyświetla w wynikach wyszukiwania.
Zaawansowane wyszukiwarki, takie jak Google, mogą znaleźć odpowiedzi na złożone zapytania, ale ta sama zdolność powoduje również niepokój wśród użytkowników. Niedawne badanie przeprowadzone przez SEMRush wykazało, że ponad 70 000 osób na Twitterze zgodziło się, że Google jest jak umierające centrum handlowe.
W badaniu przeanalizowano ponad 100 milionów bezpłatnych sesji wyszukiwania w Stanach Zjednoczonych, aby zrozumieć, ile wyszukiwań zakończyło się kliknięciem wyniku bezpłatnego przez użytkownika, a ile wyszukiwań nie zakończyło się kliknięciem (tzw. „wyszukiwania z zerowym kliknięciem”). Okazało się, że 51,8% wszystkich wyszukiwań w Google w Stanach Zjednoczonych kończyło się bez kliknięcia (stąd termin „wyszukiwania z zerowym kliknięciem”).
Dlaczego to się dzieje? Badanie zakłada, że ponieważ Google coraz lepiej rozumie intencje wyszukiwarek i udziela odpowiedzi bezpośrednio w SERP, ludzie są mniej skłonni do przechodzenia na stronę internetową. Dotyczy to zwłaszcza zapytań informacyjnych, na które Google jest w stanie udzielić bezpośredniej odpowiedzi.
Co to oznacza dla SEO i właścicieli witryn? Badanie zaleca, aby SEO i właściciele witryn skupili się na tworzeniu treści ukierunkowanych na polecane fragmenty i wyniki wyszukiwania głosowego, ponieważ są to możliwości uzyskania kliknięć od wyszukiwarek, którzy w przeciwnym razie nie przeszliby do Twojej witryny.