Aby ułatwić użytkownikom znajdowanie i rozwiązywanie problemów ze stronami internetowymi, zespół Search Console udostępnia właścicielom witryn i osobom zajmującym się pozycjonowaniem strony trzy publiczne, samodzielne narzędzia: AMP, Mobile Friendly i Rich Results. Te narzędzia są obsługiwane przez ten sam silnik, co narzędzie do sprawdzania adresów URL w Search Console.
Zmiany obejmują standaryzację poprzednich funkcji oraz nowe funkcje, które możesz znać z narzędzia do sprawdzania adresów URL. W szczególności od teraz następujące pola będą zgłaszane zarówno w publicznych testach, jak i narzędziach do sprawdzania adresów URL: dostępność strony, czy Google był w stanie zaindeksować stronę, kiedy została zindeksowana lub jakiekolwiek przeszkody napotkane podczas indeksowania adresu URL.
Firma Google ogłosiła nowy test wyników rozszerzonych, który pozwala programistom sprawdzić, jak ich strony będą wyglądać w wynikach wyszukiwania Google. Test, który jest dostępny w Google Search Console, obejmuje trzy funkcje:
- Nagłówki HTTP - Odpowiedź nagłówka HTTP zwrócona ze sprawdzanego adresu URL.
- Zrzut ekranu strony - Wyrenderowana strona widziana przez Google.
- Sparowana kontrola AMP. Sprawdź zarówno kanoniczny, jak i URL AMP.