Google Analytics dodaje dwa nowe dane do atrybutów GA4 – Wyświetlenia na sesję i Średni czas trwania sesji. Metryki te pozwalają lepiej zrozumieć, ile stron przeglądali użytkownicy i jak długo pozostali w witrynie.
Ten post menedżera produktu Google Analytics, Carly Boddy, pokazuje, jak dodawać te dane podczas tworzenia raportów niestandardowych.
Jeśli śledzisz wyświetlenia na sesję i średni czas trwania sesji w swoich usługach Universal Analytics (UA), pamiętaj o kilku kluczowych różnicach w GA4:
- UA śledzi tylko strony internetowe, podczas gdy GA4 może również śledzić ekrany aplikacji.
- UA uśrednia wszystkie sesje w zakresie dat, aby obliczyć średni czas trwania sesji, podczas gdy GA4 oblicza średnią dla każdego dnia osobno.
Możesz zauważyć różnicę w liczbie sesji między atrybutami Google Analytics 4 (GA4) i Universal Analytics (UA). To zróżnicowanie wynika z różnych czynników, w tym położenia geograficznego, tagów UTM, filtrów i metod szacowania.
Usługi GA4 statystycznie oszacowują liczbę sesji w Twojej witrynie lub aplikacji, szacując liczbę unikalnych identyfikatorów sesji, podczas gdy usługi UA nie szacują sesji. Atrybut GA4 skuteczniej zlicza sesje, z dużą dokładnością i niskim odsetkiem błędów.
Content Marketing Institute (CMI) i MarketingProfs wskazują najbardziej Marketerzy B2B (70%) tworzą więcej treści niż rok temu.
Badanie, w którym wzięło udział ponad 1000 marketerów B2B na całym świecie, wykazało również, że zespoły marketingowe B2B wydają średnio 38% swojego całkowitego budżetu na tworzenie i dystrybucję treści.
Zapytani, jakie czynniki skłoniłyby ich do zwiększenia budżetu na marketing treści w ciągu najbliższych 12 miesięcy, respondenci wskazywali na zwiększoną liczbę potencjalnych klientów (48%), świadomość marki (47%) i ruch w witrynie (41%).
Inne godne uwagi wyniki badania to:
- Marketerzy B2B produkują średnio 13 treści tygodniowo, w porównaniu z 9 w zeszłym roku.
- Wideo jest najszybciej rozwijającym się rodzajem treści, z którego korzysta 83% respondentów, w porównaniu z 74% w zeszłym roku.
- LinkedIn jest najskuteczniejszą platformą dystrybucji treści, zaraz za nim plasują się Twitter i Facebook.