Statystyki Google Search Console to nowe środowisko, które udostępnia i dostosowuje dane zarówno z Google Search Console (GSC), jak i Google Analytics (GA) dla twórców treści i właścicieli witryn.
Po ogłoszeniu z zeszłego miesiąca firma otrzymała wiele opinii od społeczności, a także pytania dotyczące danych. W niedawnym poście na blogu Google udzielił odpowiedzi na niektóre z tych pytań i poczynił pewne uwagi.
Na przykład, jeśli użytkownicy próbują porównać dane, które widzą w Statystykach GSC z danymi, które widzą w GA, mogą znaleźć pewne rozbieżności – dlaczego tak jest? Według Google, jeśli użytkownicy poprawnie skojarzą GA z Search Console, uzyskają więcej informacji, które pomogą im zrozumieć, jak działają ich treści. Jeśli nie utworzy linku, będzie miał dostęp tylko do karty wyszukiwania Google.
Oto odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące statystyk GSC:
*Dlaczego nie widzę danych Google Analytics w Statystykach Search Console? *
Jeśli prawidłowo połączysz Google Analytics z Search Console, uzyskasz więcej informacji o skuteczności Twoich treści. Jeśli nie utworzysz linku, będziesz mieć dostęp tylko do karty wyszukiwania Google.
Istnieje kilka powodów, dla których Twoje dane GA mogą nie pojawiać się w Statystykach GSC:
- Twoja usługa GSC nie jest połączona z usługą GA: odwiedź Centrum pomocy, aby dowiedz się, jak utworzyć powiązanie. W szczególności, jeśli masz oddzielne właściwości dla ruchu HTTP i HTTPS w GSC, pamiętaj, aby powiązać usługę, która odbiera najwięcej ruchu, lub rozważ [sprawdzanie właściwości domeny](https://support.google.com/webmasters/answer/9008080 # domain%5Fname%5Fverification){rel="nofollow"}, aby uwzględnić cały ruch w jednym miejscu. Pamiętaj, że obecnie nie możesz połączyć atrybutu Google Analytics 4, ale pracujemy nad tym.
- Nie masz wystarczających uprawnień GA: jeśli Twoje atrybuty GSC są powiązane z atrybutami GA i nadal nie widzisz danych GA, sprawdź, czy masz [uprawnienia do odczytu i analizy](https:// support . google.com/analytics/answer/2884495){rel="nofollow"} do powiązanej usługi GA.
Dane Google Analytics (GA) i Google Search Console (GSC) są z definicji różne, ponieważ GA reprezentuje zachowanie użytkowników w Twojej witrynie, podczas gdy GSC reprezentuje aktywność, która ma miejsce w wyszukiwarce Google. Istnieją jednak pewne konkretne dane, które mogą się różnić:
Tytuły stron i adresy URL: inne raporty w GSC są oparte na adresach URL, podczas gdy Statystyki GSC korzystają z wymiaru tytułu strony GA. Dla każdego tytułu strony może być wiele adresów URL; Statystyki GSC wyodrębniają najbardziej widoczny kanoniczny adres URL danych wyszukiwania.
Głównym powodem rozbieżności między danymi GA i GSC jest to, że GA śledzi aktywność w Twojej witrynie, podczas gdy GSC śledzi aktywność związaną z Twoją witryną w wyszukiwarce Google. Pamiętaj też, że Statystyki GSC używają wymiaru tytułu strony GA zamiast adresu URL. Oznacza to, że z każdym tytułem strony może być powiązanych wiele adresów URL; Statystyki GSC wyodrębniają najbardziej widoczny kanoniczny adres URL danych wyszukiwania.
Statystyki Google Search Console to narzędzie, które wykorzystuje dane z Google Analytics i łączy je z danymi wyszukiwania, aby zapewnić użytkownikom pełniejszy obraz Twojej witryny. Chociaż te dane można porównać z poprzednimi 28 dniami, pokazano ostatnie 28 dni. Należy pamiętać, że Google Analytics i Search Console Insights mają różne domyślne ramy czasowe, więc użytkownicy powinni sprawdzać wyrównanie dat podczas porównywania. Ponadto, chociaż użytkownicy mogą ustawić swoją strefę czasową na GA, GSC Insights zawsze będzie używać czasu pacyficznego letniego. Może to prowadzić do pewnych rozbieżności nawet przy porównywaniu określonych dat. Nowa karta treści w GSC Insights pokazuje strony witryny, które uzyskały pierwszą odsłonę w ciągu ostatnich 28 dni. Przy każdym tytule znajduje się również wskazanie najczęstszych zapytań wyszukiwania prowadzących do kanonicznego adresu URL. Treść jest posortowana według ostatnich czasów i musi uzyskać co najmniej kilka wyświetleń, aby pojawiła się na tej karcie. Trzy główne informacje użyte do wypełnienia tej karty to:
- Dane Google Analytics: dostarczają informacji, takich jak wyświetlenia strony i średni czas spędzony na stronie. – Dane wyszukiwania: te dane obejmują m.in. kliknięcia i średnią pozycję. Reprezentują one inne aspekty Twojej witryny niż dane GA i są obliczane inaczej.
- Sortowanie treści: Jak wspomniano wcześniej, treść jest sortowana według ostatnich czasów. Aby pojawiła się na nowej karcie treści, element treści musi mieć pierwszą odsłonę w ciągu ostatnich 28 dni i wygenerować przynajmniej część ogólnej odsłony.
Statystyki Search Console to funkcja Google Search Console, która pomaga śledzić najpopularniejsze treści w Twojej witrynie. W tym celu Statystyki Search Console sprawdzają tytuły stron, które wygenerowały ruch w ciągu ostatnich 28 dni, ale nie odnotowały żadnego ruchu w poprzednim roku. Następnie stosuje pewne reguły w celu oczyszczenia danych i filtrowania stron, które prawdopodobnie nie będą nowe (np. zmiany tytułów, strony komentarzy, strony wyników wyszukiwania wewnętrznego itp.). Na koniec odfiltrowuje tłumaczenia tej samej treści i zachowuje najlepsze tytuły. Pamiętaj, że Statystyki Search Console nie agregują danych dotyczących przetłumaczonych stron, by uniknąć pomyłek z danymi w interfejsie GA.
Jeśli Twoja nowa treść nie pojawia się w Statystykach Search Console, nie oznacza to, że nie ma ruchu GA lub nie jest zindeksowana. Statystyki GSC mogą wyświetlać treści, które nie zostały zindeksowane podczas pobierania danych z GA. Pamiętaj też, że nowa treść nie jest powiązana z czasem pierwszego indeksowania; Twoja treść nie musi być pobierana ani indeksowana, aby pojawiła się na tej karcie.
Karta Najpopularniejsze treści w Statystykach Google Search Console pokazuje tytuły stron o najwyższej skuteczności w odsłonach w ciągu ostatnich 28 dni. Dla każdego tytułu dostępne są również dane dotyczące najpopularniejszych zapytań dotyczących wiodących kanonicznych adresów URL.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć więcej informacji o tym, jak Search Console Insights wybiera linki odesłania z innych witryn.
Karty statystyk Google Search Console (GSC) mogą wyświetlać inne informacje niż karty kanałów skierowań Google Analytics (GA). Karta Kanały największego ruchu w Google Analytics pokazuje ruch z wyszukiwarki Google/bezpłatnej, ale nie uwzględnia tego, że kliknięcie wyniku wyszukiwania może spowodować wiele odsłon. Ponadto GA odsłony stron Google/bezpłatnych wyników wyszukiwania obejmują kliknięcia z innych przestrzeni, takich jak odkrywanie, wyszukiwanie grafiki i wyszukiwanie filmów. Wreszcie, GA i GSC nie raportują na tym samym zestawie stron. Konto GSC może zawierać tylko strony HTTP, podczas gdy raport wyboru widoku GA zawiera zarówno strony HTTP, jak i HTTPS.
Plakietki na kartach Statystyk GSC pomagają skupić się na interesujących wzorcach w Twoich danych. Obecnie istnieją trzy odznaki:
- W tym artykule omówiono funkcje narzędzia Statystyki Google Search Console. Narzędzie dostarcza użytkownikom dane o skuteczności ich witryny w wyszukiwarce Google, w tym średnią pozycję, bezpłatne kliknięcia i współczynnik klikalności.
- Karta „Duży średni czas trwania” wskazuje, że ta treść ma długi średni czas trwania w porównaniu z innymi treściami w Twojej witrynie. Może to oznaczać, że Twoi odbiorcy uznają treści za interesujące.
- Karta „Pięć najlepszych” wskazuje, że w ciągu ostatnich 28 dni Twoje treści zajmowały w wyszukiwarce Google nie więcej niż 5 pozycję (bezpłatne).
- Karta „Trendy x%” przedstawia porównanie poprzednich wyników w ciągu ostatnich 28 dni. Ta flaga jest wyświetlana tylko wtedy, gdy trend jest znacznie większy niż ogólny trend w witrynie.
- Aby dowiedzieć się więcej o każdej karcie w GSC Insights, kliknij ikonę małego kapelusza. Znajdziesz tam więcej kontekstu danych i wskazówki, jak je interpretować.
Jeśli masz jakieś pytania lub uwagi dotyczące Google Search Console, możesz skontaktować się z zespołem Search Console na Twitterze lub w [Społeczności Search Central] (https://support.google.com/webmasters/threads?thread%5Ffilter=%28category:search%5Fconsole%29){rel="nofollow"}.