Google ułatwia sklepom e-commerce wyświetlanie ich produktów na karcie zakupów w wynikach wyszukiwania. Aktualizacja Google Search Console umożliwia wyświetlanie produktów na karcie zakupów bez przesyłania pliku produktowego lub ponownej weryfikacji witryny.
Aby skorzystać z tej nowej funkcji, właściciele sklepów e-commerce mogą połączyć swoją witrynę internetową z kontem Merchant Center za pośrednictwem Search Console. Jeśli nie masz konta Merchant Center, możesz je utworzyć, korzystając z uproszczonego procesu rejestracji.
Więcej informacji na temat korzystania z tej nowej funkcji można znaleźć w poście na blogu programistów Google, do którego link znajduje się poniżej.
Po połączeniu konta Merchant Center z Search Console wystarczy aktualizować uporządkowane dane, aby szybko wyświetlać listę produktów.
Jeśli sprzedajesz wiele odmian produktu i każda z nich ma dedykowaną stronę internetową, zaleca się stosowanie unikalnych danych strukturalnych dla wszystkich produktów. Wcześniej Google nie określało, czy warianty produktów odniosłyby korzyść z posiadania unikalnych danych strukturalnych. Teraz wiemy, że jest to korzyść, przynajmniej jeśli chodzi o dane strukturalne.
Ta informacja pochodzi od Google, w poście na blogu z listopada 2020.