Google: Odrzucanie losowych linków oflagowanych przez narzędzia nie działa

November 30, 2022

Narzędzie do odrzucania linków zostało wprowadzone przez Google w październiku 2012 r. w odpowiedzi na aktualizację algorytmu Penguin z maja 2012 r. Aktualizacja Penguin spowodowała wiele zamieszania w społeczności marketingu w wyszukiwarkach, ponieważ powstrzymała praktykę kupowania i sprzedawania linków.

Usuwanie płatnych linków to prawdziwy ból, ponieważ muszą one zażądać usunięcia z każdej witryny osobno. Jest tak wiele próśb o usunięcie linków, że niektórzy właściciele witryn zaczęli pobierać opłaty za usuwanie linków.

Społeczność SEO błaga Google o łatwiejszy sposób odrzucania linków i odpowiadanie na popularne żądania [Google udostępnia narzędzie do odrzucania linków](https://developers.google.com/search/blog/2012/10/a-new-tool - to-disavow-links){rel="nofollow"}, październik 2012 r., wyraźnie odrzuca linki do spamu, za który odpowiedzialni są właściciele witryn.

Pomysł narzędzia do odrzucania linków istnieje od lat przynajmniej od 2007 r.. po aktualizacji Penguin Google odmówił wydania narzędzia.

**Z października 2012 r. [oficjalne ogłoszenie] Google (https://developers.google.com/search/blog/2012/10/a-new-tool-to-disavow-links){rel="nofollow"} wyjaśnia : **

„Jeśli otrzymałeś powiadomienie o ręcznych działaniach związanych ze spamem na podstawie „nienaturalnych linków” do Twojej witryny, to narzędzie może pomóc w rozwiązaniu problemu.

Jeśli nie otrzymasz tego powiadomienia, zasadniczo nie masz się czym martwić z tym narzędziem. "

Google podaje również szczegółowe informacje o typach linków, które mogą powodować ręczne działania:

„Wysyłamy tę wiadomość, gdy widzimy dowody na istnienie płatnych linków, wymiany linków lub innych systemów linków, które naruszają nasze wytyczne dotyczące jakości”.

Zablokuj wszystkie linki z tej strony w swoich plikach. Jeśli niektóre witryny sprzedają PageRank, sprzedając linki tekstowe lub listy blogów, te linki mogą sprawić, że Twoja witryna będzie miała kłopoty, jeśli ktoś zgłosi nam skargę. "

W wątku pomocy Google dla webmasterów zapytano Johna Muellera, jakie opcje są dostępne, gdy funkcja odrzucania nie jest dostępna dla atrybutów domeny. Mueller odpowiedział, że jeśli masz weryfikację na poziomie domeny, możesz zweryfikować na poziomie prefiksu bez żadnych dodatkowych tokenów.

Następnie Mueller dodał komentarz na temat właściwego sposobu korzystania z narzędzia do odrzucania linków, mówiąc, że należy go używać tylko w sytuacjach, w których faktycznie płacisz za linki i nie możesz ich później usunąć. Ostrzegł przed używaniem narzędzia do losowych linków, które wyglądają dziwnie lub że niektóre narzędzia innych firm zostały oznaczone jako spam lub toksyczne linki.

Na podstawie tekstu wiele osób uważa, że można poprawić ranking witryny, po prostu usuwając wszelkie „toksyczne” linki. Autorzy sugerują jednak, że nie zawsze może to być najlepsze rozwiązanie. W niektórych przypadkach prawdziwym powodem spadku pozycji w rankingu może być coś zupełnie innego.

Na przykład autorzy opisują przypadek, w którym ktoś przyszedł do nich z rzekomym negatywnym atakiem SEO. Po sprawdzeniu autor znalazł setki spamerskich linków niskiej jakości z dokładnie dopasowanym tekstem zakotwiczenia, wskazującym na witrynę internetową danej osoby. Jednak linki dotyczą zupełnie niezwiązanych tematów - nie tylko dla dorosłych.

Morał z tej historii jest taki, że nie zawsze należy ufać niepotwierdzonym dowodom na istnienie toksycznych linków — czasami może istnieć inne wyjaśnienie, dlaczego pozycja Twojej witryny uległa zmianie.

W 2012 roku algorytm Google Panda spowodował, że wiele stron internetowych straciło swoje pozycje w rankingach. Wyzwalaczem Pandy jest niska jakość treści. Często, gdy właściciele witryn widzą spadek pozycji swojej witryny, zakładają, że jest to spowodowane negatywnym atakiem SEO. Tak było w przypadku właściciela witryny, który kontaktował się prywatnie z pracownikami Google.

Pracownicy Google potwierdzili, że prawdziwym problemem była niska jakość treści na stronie, a nie negatywny atak SEO. Powiedział to również John Mueller - odrzucanie linków oflagowanych przez narzędzia nie jest stratą czasu. Możesz usłyszeć, jak Mueller mówi to w minucie 1:10 w filmie Google SEO Office Hours, do którego link znajduje się poniżej.

Kategoria Aktualności w Search Engine Journal zawiera najnowsze wiadomości z zakresu SEO i wyszukiwarek. Najnowsze artykuły omawiają nowy indeks Google zorientowany na urządzenia mobilne, przyszłość SEO oraz wskazówki, jak poprawić pozycję witryny w rankingu.

Google: strony nieindeksowane nie wpływają na budżet indeksowania
Zespół Relacji wyszukiwania Google potwierdził, że niezaindeksowane strony nie wpłyną niekorzystnie na budżet indeksowania witryny, niezależnie od jej wielkości. Adwokaci wyszukiwarki Google, John Mue...
Czytaj więcej
Google dodaje dwa nowe dane do swojego raportu GA4.
Google Analytics dodaje dwa nowe dane do atrybutów GA4 – Wyświetlenia na sesję i Średni czas trwania sesji. Metryki te pozwalają lepiej zrozumieć, ile stron przeglądali użytkownicy i jak długo pozosta...
Czytaj więcej