Google: strony nieindeksowane nie wpływają na budżet indeksowania

November 30, 2022

Zespół Relacji wyszukiwania Google potwierdził, że niezaindeksowane strony nie wpłyną niekorzystnie na budżet indeksowania witryny, niezależnie od jej wielkości. Adwokaci wyszukiwarki Google, John Mueller i Gary Illyes, omawiają ten temat w wydaniu Google SEO Office Hours z pytaniami i odpowiedziami z listopada 2022 r.

Illyes odpowiedział na pytanie, czy „nadmierna” liczba zindeksowanych stron była problemem z odkryciem lub indeksowaniem o 8:23 rano w godzinach pracy Google w listopadzie 2022 r. Illyes mówi, że noindex to narzędzie, które pomaga stronom internetowym trzymać treści z dala od wyszukiwarek i nie ma z tym żadnych negatywnych skutków. W razie potrzeby zachęca do używania tagów noindex.

Podczas niedawnego spotkania w Google Webmaster Central Johna Muellera zapytano o związek między nieindeksowanymi stronami a budżetem indeksowania. Mówi, że nie ma magicznego współczynnika, o którym należy pamiętać, a małe i średnie witryny nie powinny zbytnio martwić się budżetem indeksowania. Stwierdził również, że usunięcie zbędnych linków wewnętrznych to nie tyle kwestia SEO, co kwestia higieny strony.

Hangout w całości można obejrzeć tutaj: Hangout w Centrum Google dla webmasterów

O 11:26 w Google Webmaster Video zadano pytanie o strony, które nie są indeksowane, nieco inne niż poprzednie dwa. Są inne.

Pytanie brzmi: „Wielu specjalistów ds. SEO skarży się, że miliony adresów URL są oznaczone jako wykluczone z noindex w Google Search Console. Wszystkie z nich to nic nieznaczące wewnętrzne strony wyszukiwania, do których prowadzą linki ze spamerskich witryn. Czy to pytanie o budżet indeksowania?”

Ilyes powtórzył wcześniejszą uwagę, że noindex jest narzędziem używanym przez witryny w razie potrzeby, zauważając, że zakładając, że strony są celowo nieindeksowane, nie musisz się martwić, że Search Console je oznaczy. Dodał, że jeśli chcesz mieć pewność, że te strony lub ich adresy URL nie trafią do indeksu Google, użyj noindex i nie martw się budżetem indeksowania.

Dziennikarstwo i SEO często idą w parze. W końcu SEO polega na upewnieniu się, że Twoje treści są widziane i słyszane przez właściwe osoby we właściwym czasie.

A jaki jest lepszy sposób na zapewnienie, że Twoje treści będą widoczne, niż umieszczenie ich w popularnych serwisach informacyjnych?

Oczywiście łatwiej jest powiedzieć, niż zrobić, aby Twoje treści znalazły się w witrynach z wiadomościami. Ale to nie jest niemożliwe.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć:

  1. Znajdź odpowiednią witrynę z wiadomościami dla swojej historii. Nie wszystkie serwisy informacyjne są sobie równe. Niektóre osoby chętniej niż inne opiszą Twoją historię. Przeprowadź badania, aby znaleźć historię, która Ci odpowiada.
  2. Upewnij się, że Twoja historia jest warta opublikowania. Może się to wydawać łatwe, ale ważne jest, aby pamiętać, że nie wszystkie historie są warte opublikowania. Jeśli Twoja historia nie jest interesująca ani warta opublikowania, jest mniej prawdopodobne, że pojawi się w witrynach z wiadomościami.
  3. Buduj relacje z reporterami i redaktorami. Zajmuje to trochę czasu, ale warto. Poznaj reporterów i redaktorów zajmujących się historiami takimi jak Twoja. Śledź ich w mediach społecznościowych, czytaj ich prace i przedstawiaj im pomysły na historie, które pasują do ich tempa.
  4. Napisz świetny komunikat prasowy. Jeśli w końcu uzyskasz zasięg, upewnij się, że napiszesz świetną informację prasową, aby się z tym pogodzić! Dobrze napisany komunikat prasowy może sprawić, że Twoja historia odniesie sukces. 5
Google udostępnia nowe informacje o lukach w zabezpieczeniach wykrytych w Chrome
Zgodnie z niedawnym postem na blogu Google, analitycy bezpieczeństwa firmy wykryli luki w Chrome, Firefox i Windows. W poście wyszczególniono kroki podjęte od czasu wykrycia komercyjnej operacji spywa...
Czytaj więcej
Google: Odrzucanie losowych linków oflagowanych przez narzędzia nie działa
Narzędzie do odrzucania linków zostało wprowadzone przez Google w październiku 2012 r. w odpowiedzi na aktualizację algorytmu Penguin z maja 2012 r. Aktualizacja Penguin spowodowała wiele zamieszania...
Czytaj więcej