Jako właściciel witryny możesz udostępniać kanały, za pośrednictwem których użytkownicy mogą wchodzić w interakcje, takie jak fora{rel="nofollow"}, [księgi gości](https : //en.wikipedia.org/wiki/Księga gości){rel="nofollow"}, platformy mediów społecznościowych{rel="nofollow"}, [plik przesyła usługa hostingowa{rel="nofollow"}, usługa hostingowa{rel= "nofollow" } lub wewnętrzna usługa wyszukiwania{rel="nofollow"}. Usługi te umożliwiają użytkownikom tworzenie kont w celu publikowania treści, przesyłania plików lub wyszukiwania w Twojej witrynie. Niestety, spamerzy często korzystają z tego typu usług, aby generować setki stron ze spamem, które mają niewielką lub żadną wartość dla sieci. Zgodnie z zasadami określonymi we Wskazówkach Google dla webmasterów{rel="nofollow"} może to spowodować, że Google będzie kierować reklamy na dotknięta strona. Oto kilka przykładów: {rel=" nofollow" } {rel= "nofollow"} {rel="nofollow" } ![Nadużywanie wewnętrznych wyników wyszukiwania] ( data:imagegif;base64,R0lGODlhAQABAIAAAP//wAAACH5BAEAAAAAALAAAAAAAAAAAAICRAEAOw== "Nadużywanie wewnętrznych wyników wyszukiwania"){rel="nofollow"} Spam może być szkodliwy dla Twojej witryny na kilka sposobów, w tym obniżanie jej pozycji w rankingu, kierowanie użytkowników do szkodliwych treści , powodując nieoczekiwany ruch, który może spowolnić witrynę. Google udostępnia kilka wskazówek, jak zapobiegać nadużywaniu Twojej witryny przez spamerów, w tym za pomocą CAPTCHA lub podobnych narzędzi weryfikacyjnych, które umożliwiają przesyłanie tylko przez ludzi i uniemożliwiają automatycznym skryptom generowanie kont i treści. Boty spamowe mogą powodować wiele problemów właścicielom witryn, ale są rzeczy, które możesz zrobić, aby im zapobiec. Jednym z nich jest wymaganie od nowych użytkowników weryfikacji ich prawdziwych adresów e-mail podczas rejestracji. Dzięki temu wiele botów spamujących nie będzie automatycznie tworzyć kont. Możesz także skonfigurować filtry, aby blokować podejrzane adresy e-mail lub usługi e-mail, którym nie ufasz. Kolejnym dobrym krokiem jest włączenie funkcji komentarzy i moderacji profilu, które wymagają od użytkowników posiadania określonej reputacji przed opublikowaniem linków. Jeśli to możliwe, zmień ustawienia, aby uniemożliwić anonimowe publikowanie i sprawić, by posty nowych użytkowników wymagały zatwierdzenia, zanim będą publicznie widoczne. Na koniec warto monitorować witrynę pod kątem spamu i usuwać wszelkie problemy. Możesz zarejestrować i zweryfikować własność witryny w Search Console{rel="nofollow"}. Następnie zapoznaj się z Raportem o problemach z bezpieczeństwem{rel="nofollow"} i [Raportem o ręcznych działaniach](https://support.google.com/ webmasters/ answer/9044175){rel="nofollow"} Sprawdź w Search Console, czy Google wykrywa jakiekolwiek problemy. Możesz też zajrzeć do panelu Wiadomości w Search Console, aby uzyskać więcej informacji. Firma Google opublikowała nowy wpis na blogu, w którym szczegółowo opisano, jak zwalczać spam osób trzecich w Twojej witrynie. Post zaczyna się od stwierdzenia, że korzystanie z witryny jest dobrym pomysłem: od czasu do czasu używaj słów kluczowych przewoźnika i komercyjnych lub słów kluczowych dla dorosłych w wyszukiwarkach Google, aby sprawdzić, czy nie są przypadkowe lub spam. Podają przykład wyszukiwania hasła [site:twoja-nazwa-domeny viagra] w celu wykrycia spamu. Następnie twierdzą, że należy monitorować pliki dziennika serwera WWW pod kątem nagłych skoków ruchu, zwłaszcza w przypadku nowo utworzonych stron. Możesz użyć raportu Strony w Google Analytics, aby zidentyfikować adresy URL, które mogą powodować duży ruch. Pełny wpis na blogu można przeczytać tutaj: https://webmasters.googleblog.com/2017/10/combating-third-party-spam.html Aby zapobiec publikowaniu nieodpowiednich treści na Twojej platformie, możesz utworzyć listę Terminy spamu które zostaną automatycznie usunięte lub oznaczone jako spam (np. przesyłanie strumieniowe lub pobieranie, treści dla dorosłych, hazard, związane z farmaceutykami). Można to zrobić za pomocą wbudowanych funkcji lub wtyczek. Innym świetnym narzędziem są Alerty Google{rel="nofollow"}. Możesz skonfigurować alerty dla [site:twoja-nazwa-domeny spam-keywords
] z komercyjnymi lub dla dorosłych słowami kluczowymi, których nie chcesz widzieć w swojej witrynie. Alerty Google to także świetne narzędzie do wykrywania zaatakowanych stron. Oprócz blokowania nieodpowiednich treści, należy monitorować logi serwera WWW pod kątem rejestracji użytkowników i identyfikować typowe wzorce spamu. Na przykład: * Wypełnij dużą liczbę formularzy rejestracyjnych w krótkim czasie. * Liczba żądań wysłanych z tego samego zakresu adresów IP. * Podczas rejestracji użyto nieoczekiwanego agenta użytkownika. * Bezsensowne nazwy użytkownika lub inne bezsensowne wartości przesłane podczas rejestracji (na przykład komercyjna nazwa użytkownika, która nie brzmi jak prawdziwe nazwisko osoby i linki do niepowiązanej witryny). Jeśli Twoja witryna umożliwia użytkownikom tworzenie stron, takich jak strony profilowe, wątki na forum lub witryny, możesz zapobiegać nadużywaniu spamu, uniemożliwiając wyszukiwarce Google wyświetlanie i śledzenie nowych lub niezaufanych treści. Możesz to zrobić, korzystając z metastandardu noindex{rel="nofollow"}, który zapobiegnie niezaufanej wizycie na stronę. Na przykład:
[rel="ugc"](https://developers.google.com), aby oznaczyć linki do treści generowanych przez użytkowników (UGC) (takich jak komentarze i posty na forum) jako treści UGC / search/docs/advanced/guidelines/qualify-outbound-links){rel="nofollow"}
lub `[rel="nofollow"](/search/docs Spamerzy mogą generować dużo spamu w Twojej witrynie Strony są krótkie -żyją i mogą być hostowane w pofragmentowanych ścieżkach plików lub katalogach. Zaleca się włączenie treści generowanych przez użytkowników do scentralizowanej ścieżki plików lub katalogu w celu ułatwienia konserwacji i wykrywania spamu. Ponadto poświęć trochę czasu na aktualizowanie oprogramowania - Należy datować i zwracać szczególną uwagę na ważne aktualizacje zabezpieczeń. Spamerzy mogą wykorzystywać problemy z zabezpieczeniami w starszych wersjach blogów, tablic ogłoszeniowych i innych systemów zarządzania treścią. Ten artykuł zawiera omówienie niektórych sposobów zapobiegania spamowi w witrynie. Należą do nich kompleksowy system antyspamowy, taki jak Akismet, a także instalowanie wtyczek zabezpieczających i najlepszych praktyk. Więcej szczegółów można znaleźć pod podanym linkiem. Zespół Google ds. jakości wyszukiwania opublikował nowe informacje na temat tego, jak zwalczają spam internetowy . na blogu Google Webmaster Central zespół wyjaśnił, że stosuje kombinację algorytmów i ręcznych działań, aby utrzymać spam z dala od wyników wyszukiwania. Algorytmy używane przez Google stale ewoluują, aby lepiej identyfikować i karać witryny zawierające spam. Ponadto zespół ręcznie sprawdza witryn oznaczonych przez użytkowników lub algorytmy. Jeśli witryna narusza wytyczne Google dla webmasterów, może zostać nałożona kara, co może spowodować spadek pozycji w rankingu, a nawet indeksowanie wyszukiwania. Ostatecznym celem zespołu ds. jakości wyszukiwania jest zapewnienie użytkownikom z najlepszym doświadczeniem podczas korzystania z wyszukiwarki Google. Oznacza to wyświetlanie im najbardziej trafnych i wysokiej jakości wyników dla ich zapytań. W tym celu będą nadal zwalczać spam i zapewniać wyświetlanie w wynikach wyszukiwania tylko witryn o wysokiej jakości.