W 2021 r. Wyszukiwarka Google dokłada wszelkich starań, aby spam i złośliwe treści nie pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Częściowo odbywa się to za pomocą SpamBrain, systemu zapobiegania spamowi opartego na sztucznej inteligencji, uruchomionego w 2018 roku.
SpamBrain ma być solidną i ewoluującą platformą do rozwiązywania wszystkich rodzajów nadużyć. W 2021 r. zidentyfikował prawie sześć razy więcej witryn ze spamem niż w 2020 r., co spowodowało drastyczny spadek spamu hakerskiego (70%) i spamu zniekształconego (75%).
SpamBrain poczynił znaczne postępy w walce ze spamem, oszustwami i nękaniem online. W 2021 r. wprowadzili Link Spam Update identyfikować nienaturalne linki i zapobiegać ich wpływowi na jakość wyszukiwania. Rozszerzyły się również na prace 2020 dokonał kilku aktualizacji algorytmu, które spowodowały 40% redukcję fałszywych wyników. Ta poprawa zasięgu pozwala im chronić ludzi przed większą liczbą oszustw niż zapytania do obsługi klienta, z którymi walczyli przez ostatnie kilka lat.
Google nieustannie pracuje nad poprawą jakości wyników wyszukiwania i ochroną użytkowników przed spamem i treściami niskiej jakości. Niedawno ogłosili dwie aktualizacje sposobu oceny recenzji produktów w celu zmniejszenia rozpowszechnienia źle napisanych lub fałszywych recenzji.
Pierwsza aktualizacja polegała na ocenie ogólnej jakości witryn z recenzjami, a nie tylko poszczególnych recenzji. Ta zmiana pomaga identyfikować i promować witryny, które często mają dobrze napisane, pomocne recenzje.
Druga aktualizacja skupia się na zawartości poszczególnych recenzji. Recenzenci muszą teraz podać bardziej szczegółowe informacje o swoich doświadczeniach z produktem, a nie tylko przepisywać opis produktu. Ta zmiana powinna ograniczyć fałszywe lub stronnicze recenzje i dostarczyć więcej informacji.
Cody Kwok mówi, że jeśli zauważysz manipulacje w wynikach wyszukiwania, możesz prześlij nam opinię , główny inżynier w Google.
Jest to część zobowiązania firmy Google do zapewnienia użytkownikom możliwości znajdowania najbardziej przydatnych treści w wyszukiwarce. Więc jeśli zobaczysz coś, co wydaje się nie w porządku, poinformuj ich o tym.