Jak Google będzie zwalczać spam w wyszukiwarce Google w 2021 roku?

April 21, 2022

W 2021 r. Wyszukiwarka Google dokłada wszelkich starań, aby spam i złośliwe treści nie pojawiały się w wynikach wyszukiwania. Częściowo odbywa się to za pomocą SpamBrain, systemu zapobiegania spamowi opartego na sztucznej inteligencji, uruchomionego w 2018 roku.

SpamBrain ma być solidną i ewoluującą platformą do rozwiązywania wszystkich rodzajów nadużyć. W 2021 r. zidentyfikował prawie sześć razy więcej witryn ze spamem niż w 2020 r., co spowodowało drastyczny spadek spamu hakerskiego (70%) i spamu zniekształconego (75%).

SpamBrain poczynił znaczne postępy w walce ze spamem, oszustwami i nękaniem online. W 2021 r. wprowadzili Link Spam Update identyfikować nienaturalne linki i zapobiegać ich wpływowi na jakość wyszukiwania. Rozszerzyły się również na prace 2020 dokonał kilku aktualizacji algorytmu, które spowodowały 40% redukcję fałszywych wyników. Ta poprawa zasięgu pozwala im chronić ludzi przed większą liczbą oszustw niż zapytania do obsługi klienta, z którymi walczyli przez ostatnie kilka lat.

Google nieustannie pracuje nad poprawą jakości wyników wyszukiwania i ochroną użytkowników przed spamem i treściami niskiej jakości. Niedawno ogłosili dwie aktualizacje sposobu oceny recenzji produktów w celu zmniejszenia rozpowszechnienia źle napisanych lub fałszywych recenzji.

Pierwsza aktualizacja polegała na ocenie ogólnej jakości witryn z recenzjami, a nie tylko poszczególnych recenzji. Ta zmiana pomaga identyfikować i promować witryny, które często mają dobrze napisane, pomocne recenzje.

Druga aktualizacja skupia się na zawartości poszczególnych recenzji. Recenzenci muszą teraz podać bardziej szczegółowe informacje o swoich doświadczeniach z produktem, a nie tylko przepisywać opis produktu. Ta zmiana powinna ograniczyć fałszywe lub stronnicze recenzje i dostarczyć więcej informacji.

Cody Kwok mówi, że jeśli zauważysz manipulacje w wynikach wyszukiwania, możesz prześlij nam opinię , główny inżynier w Google.

Jest to część zobowiązania firmy Google do zapewnienia użytkownikom możliwości znajdowania najbardziej przydatnych treści w wyszukiwarce. Więc jeśli zobaczysz coś, co wydaje się nie w porządku, poinformuj ich o tym.

Zoptymalizuj swoją witrynę za pomocą wykresu bąbelkowego Search Console.
Środa, 6 kwietnia 2022 W tym poście na blogu przedstawimy kilka wskazówek, które pomogą Ci odkryć możliwości optymalizacji wyników wyszukiwania Google w Twojej witrynie. Jeśli nie przeczytałeś naszego...
Czytaj więcej
Wiosenne porządki: niektóre tagi rozszerzeń map witryn zostały wyłączone.
Przez lata firma Google wprowadziła szereg tagów i atrybutów tagów specjalnie dla rozszerzeń map witryn graficznych i wideo. Jednak po ocenie ich wartości, Google zdecydowało się oficjalnie wycofać ni...
Czytaj więcej