Wyszukiwarka Google to potężne narzędzie, które pomoże Ci znaleźć przydatne informacje w otwartej sieci. Jednak nie wszystkie strony internetowe są tworzone w dobrych intencjach. Wiele z nich zostało stworzonych w celu oszukiwania ludzi, a Google codziennie walczy z tego rodzaju spamem.
Aby zachować bezpieczeństwo i chronić środowisko wyszukiwania przed zakłócającymi treściami i złośliwym zachowaniem, Google zainwestowało w wiele innowacji w 2020 roku. Jedną z tych innowacji jest sztuczna inteligencja antyspamowa, która jest bardzo skuteczna w wychwytywaniu znanych i nowych trendów spamowych. Na przykład sztuczna inteligencja pomogła zredukować witryny, które generują i pobierają treści o ponad 80% w porównaniu do kilku lat temu.
Zhakowany spam nadal szerzy się w 2020 r., ponieważ liczba podatnych na ataki witryn jest nadal wysoka, mimo że zwiększyliśmy wykrywalność o ponad 50% i [usunęliśmy większość zaatakowanego spamu z wyników wyszukiwania](https://www.youtube .com/watch? v=TnhKznlJfTM){rel="nofollow"}.
To problem, którego sami nie możemy rozwiązać. Nawet jeśli uda nam się wykryć i zapobiec wszelkiemu spamowi, hakerzy nie przestaną wykorzystywać luk w zabezpieczeniach, dopóki wszystkie nie zostaną zamknięte. Właściciele witryn mogą chronić swoje witryny, stosując odpowiednią higienę bezpieczeństwa: łatwiej jest zapobiec włamaniu do witryny niż odzyskać ją po włamaniu. Google udostępnia zasoby, które pomogą Ci zrozumieć najczęstsze sposoby hakowania witryn { rel="nofollow"} i jak korzystać z Search Console, aby sprawdzić, [czy Twoja witryna została zhakowana](https://developers.google.com /networking/basic/security/hacking) {rel="nofollow"}. Zajrzyj i wspólnie zadbajmy o bezpieczeństwo sieci!
Ze względu na ważne wydarzenia z ostatniego roku, w tym globalną pandemię, włożyliśmy wiele wysiłku w ochronę miliardów wyszukiwań, które otrzymujemy na tak ważne tematy. Jeśli szukasz witryny testującej COVID, nie musisz się martwić, że trafisz na nieczytelny spam, który może przekierować Cię na stronę phishingową.
Oprócz eliminacji spamu współpracujemy z kilkoma innymi zespołami wyszukiwania, aby zapewnić, że otrzymujesz najnowsze i najwyższej jakości informacje, kiedy i gdzie ma to największe znaczenie. Za kulisami dużo się dzieje, zanim udostępnimy zestaw wyników wyszukiwania w Google. Każdego dnia odkrywamy, przeszukujemy i indeksujemy miliardy stron internetowych. Na tych stronach jest dużo spamu — każdego dnia znajdujemy 40 miliardów stron zawierających spam.
Oto, w jaki sposób zapobiegamy, by spam przeszkadzał w wyszukiwaniu przydatnych informacji:
Ten diagram pokazuje, jak możemy bronić się przed spamem.
Po pierwsze, mamy systemy, które mogą wykrywać spam podczas indeksowania stron lub innych treści. Indeksowanie ma miejsce wtedy, gdy nasze zautomatyzowane systemy uzyskują dostęp do treści i rozważają jej włączenie do indeksu, którego używamy do dostarczania wyników wyszukiwania. Niektóre treści wykryte jako spam nie zostaną dodane do indeksu.
Te systemy mają również zastosowanie do treści, które odkrywamy za pomocą map witryn i Search Console. Na przykład Search Console ma funkcję Poproś o indeksowanie, dzięki czemu twórcy mogą make Znamy nowe strony, które należy szybko dodać. Zaobserwowaliśmy, że spamerzy włamują się do podatnych na ataki witryn, podszywając się pod ich właścicieli, uwierzytelniają się w Search Console i korzystają z narzędzia, aby poprosić Google o przeszukanie i zindeksowanie wielu tworzonych przez nich spamerskich stron. Korzystając ze sztucznej inteligencji, byliśmy w stanie wskazać podejrzane walidacje i uniemożliwić w ten sposób wprowadzanie spamu do naszego indeksu.
Następnie mamy system do analizy zawartości indeksu. Kiedy przeprowadzasz wyszukiwanie, sprawdzają dopasowania pod kątem potencjalnego spamu. Jeśli tak, treść nie pojawi się w najlepszych wynikach wyszukiwania. Wykorzystujemy te informacje również do ulepszania naszych systemów i zapobiegania umieszczaniu takiego spamu w naszym indeksie.
W rezultacie, dzięki naszym zautomatyzowanym systemom z pomocą sztucznej inteligencji, bardzo mało spamu dostaje się do wyników wyszukiwania, które każdy widzi. Szacujemy, że te zautomatyzowane systemy pomagają utrzymać ponad 99% odwiedzin w sieci wyszukiwania całkowicie wolnych od spamu. Jeśli chodzi o pozostałą niewielką część, nasz zespół podejmuje działania ręczne i wykorzystuje zdobytą wiedzę do dalszego ulepszania naszego systemu automatyzacji .
Chroni przed spamem
Oprócz spamu rozszerzyliśmy naszą pracę w 2020 roku, aby chronić Cię przed innymi rodzajami nadużyć. Wiele z nich może spowodować poważne szkody finansowe i osobowe.
W 2020 r. Google poczynił znaczne postępy w zwiększaniu zasięgu i ochronie większej liczby użytkowników przed oszustwami i oszustwami internetowymi. Oszustwa internetowe przybierają różne formy i mogą wpłynąć na Ciebie bardziej negatywnie niż tradycyjny spam. Na przykład wielu oszustów udaje, że podaje numery telefonów obsługi klienta dla popularnych usług i produktów tylko po to, by nakłonić dzwoniących do płacenia przelewami bankowymi lub kartami podarunkowymi. Potocznie znane jako „oszustwa związane z obsługą klienta” lub „oszustwa związane z obsługą techniczną”, takie oszustwa zostały zgłoszone przez [setki tysięcy użytkowników] (https://www.ftc.gov/system/files/documents/reports/consumer-sentinel -network- data-book-2020/csn%5Fannual%5Fdata%5Fbook%5F2020.pdf){rel="nofollow"} użytkownicy mogą stracić [setki dolarów](https://www.ftc.gov/news-events /blogs /data-spotlight/2019/03/older-adults-hardest-hit-tech-support-scams){rel="nofollow"} dla oszustów w każdym przypadku.
Przykład oszustwa obsługi klienta w wynikach wyszukiwania wygląda tak:
Od 2018 roku systemy Google są w stanie wykrywać potencjalnie fałszywe strony internetowe i zapobiegać im. Oszuści wykorzystują upychanie słów kluczowych, imitowane logo i numery telefonów, aby tworzyć witryny o niskiej jakości, próbując pojawić się w wynikach wyszukiwania. Jednak algorytmiczne rozwiązanie Google zmniejsza prawdopodobieństwo tych oszustw. To tylko jedno z wielu zabezpieczeń wprowadzonych przez Google w celu zapewnienia jakości wyników wyszukiwania i bezpieczeństwa użytkowników. Możesz także chronić się, będąc na bieżąco i świadomym oszustw.
Oprócz zapobiegania oszustwom postępy w sztucznej inteligencji pomogły również Google lepiej zrozumieć zawartość stron internetowych. Na przykład Google poprawił sposób, w jaki ocenia recenzje produktów, informacje i witryny zakupowe. Oznacza to, że podczas wyszukiwania produktów w Google masz większe szanse na uzyskanie dokładnych i przydatnych informacji, które mogą pomóc w podejmowaniu decyzji zakupowych.
Chociaż poczyniliśmy znaczne postępy w zwalczaniu spamu, spamerzy nadal bardzo aktywnie opracowują nowe techniki unikania wykrycia. Nieustannie pracujemy nad ulepszaniem i ochroną ludzi przed nowymi typami nadużyć, a raporty zewnętrzne mogą być pomocne. Jeśli ostatnio poczułeś się wprowadzony w błąd, oszukany lub spamowany podczas korzystania z wyszukiwarki Google, skorzystaj z Raportu o spamie Podziel się opinią { rel="nofollow"}, a także zapytania i inne przydatne informacje.