Misją Google jest organizowanie informacji z całego świata. Częścią tej misji jest ułatwianie kupującym znajdowania informacji o produktach. W zeszłym roku firma Google wprowadziła kilka nowych doświadczeń, aby pomóc markom i sprzedawcom wyświetlać swoje produkty na kartach Wyszukiwarka Google i Zakupy.
Aby ułatwić użytkownikom znajdowanie produktów, Google zaleca stosowanie w witrynach jasnych i dokładnych danych o produktach. Te dane pomagają Google identyfikować produkty dostępne dla kupujących.
Zalecamy podanie wyraźnej identyfikacji produktu, aby pomóc Google dopasować oferty do produktów i dopasować produkty do odpowiednich zapytań wyszukiwania. Możesz używać unikalnych identyfikatorów produktów, takich jak globalne numery jednostek handlowych (GTIN™), numery części producenta (MPN) i nazwy marek, aby lepiej rozumieć Twoje produkty przez Google. W przypadku korzystania z identyfikatorów produktów zalecamy przestrzeganie następujących sprawdzonych metod:
Wyjątkowość: każdy produkt powinien mieć unikalny identyfikator, który można konsekwentnie i dokładnie udostępniać w całym ekosystemie, aby identyfikować produkty w fizycznym i cyfrowym świecie biznesu. Weryfikowalność: tożsamość produktu (np. kto jest producentem) i inne dane produktu powinny być możliwe do zweryfikowania przez zaufane źródło. Dzięki temu marketplace może weryfikować dokładność i kompletność danych produktów za pośrednictwem globalnych rejestrów (organizacji wydających identyfikatory i zarządzających nimi). Zasięg globalny: ponieważ handel elektroniczny zbliża do siebie świat, poleganie na systemie identyfikacji obejmującym cały świat pomoże utrzymać bezproblemową identyfikację produktów dla interesariuszy we wszystkich krajach.
Google przyjęte numery GTIN jako standard w 2015 r. w firmach może dotrzeć więcej klientów online.
System GS1 Global Trade Item Number (GTIN) to uznany na całym świecie system dostarczania standardowych identyfikatorów unikalnych produktów w sklepach stacjonarnych i platformach e-commerce. Rejestracja za pośrednictwem systemu GTIN umożliwia konsumentom identyfikację pochodzenia produktu.
Marki i producenci mogą przesyłać dane produktów przez Google Manufacturer Center i udostępniać produkt Google w tym procesie. dostarczone w celu jednoznacznej identyfikacji produktu. Aby dowiedzieć się, jak przypisywać numery GTIN do produktów, odwiedź Twoją lokalną witrynę GS1.
Ważne jest, aby uzyskać identyfikatory produktów z autoryzowanych źródeł i nigdy nie używać ponownie numerów GTIN (Global Trade Item Numbers) w wielu produktach. Może to spowodować, że dane z Market Directory staną się niedokładne i niespójne.
W niektórych przypadkach marki mogą stosować zastrzeżoną metodę identyfikacji produktu za pomocą unikalnego SKU (numer jednostki magazynowej) lub MPN (numer części producenta). Producenci muszą jednak zapewnić, że identyfikatory te są niepowtarzalne, weryfikowalne i dostępne na całym świecie, aby czerpać korzyści z posiadania identyfikatorów produktów.
Jako sprzedawca ważne jest, aby upewnić się, że produkty są dokładnie identyfikowane w Twojej witrynie. Oprócz Ogólnych wytycznych dotyczących numerów GTIN Google zaleca:
Prześlij wysokiej jakości dane produktów: prześlij uporządkowane dane do Google w pliku danych o produktach lub dodaj strukturalne znaczniki danych w Twojej witrynie. Podaj numery GTIN tam, gdzie istnieją numery GTIN: Sprzedawcy muszą podawać numery GTIN podczas sprzedaży produktów z numerami GTIN. Numery GTIN można umieszczać w plikach danych o produktach, a także w uporządkowanych danych na stronach. Jeśli produkt nie ma numeru GTIN, sprzedawcy detaliczni i zewnętrzni sprzedawcy powinni polegać na marce i numerze części producenta w celu identyfikacji produktu. Użyj prawidłowego i niepowtarzalnego numeru GTIN: Nie używaj ponownie istniejących numerów GTIN do nowych produktów. Sprzedawcy detaliczni nie powinni wymyślać numerów GTIN i nie powinni rejestrować własnych numerów GTIN w GS1, chyba że są również producentem produktu.
Kiedy wydawcy tworzą treści, ważne jest, aby dokładnie zidentyfikować produkty wymienione w tych recenzjach. Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć te opinie podczas wyszukiwania produktów w Google. Google zaleca używanie dokładnych nazw produktów, dodawanie uporządkowanych danych oraz używanie prawidłowych i niepowtarzalnych numerów GTIN.
Identyfikacja produktu ma kluczowe znaczenie w biznesie, ponieważ zapewnia, że firmy i konsumenci dokładnie wiedzą, skąd pochodzi produkt i jednoznacznie go identyfikują. Dotyczy to również sieci i wyszukiwarki Google, ponieważ wiesz dokładnie, jakie produkty pomagają wyświetlać odpowiednie produkty właściwym użytkownikom we właściwym czasie.
Połączyć:
- https://support.google.com/webmasters/answer/6345436?hl=pl&ref_topic=6345146
- https://developers.google.com/search/docs/data-types/product
Zakupy Google zapewniają różne sposoby rozumienia danych produktów i pytań. Forum pomocy Centrum wyszukiwania to świetny sposób na rozpoczęcie pracy. Znajdziesz tam szczegółowe informacje na różne tematy, w tym dane produktów, Zakupy Google i inne powiązane tematy. Możesz również skontaktować się z nami przez inne kanały, takie jak Centrum pomocy Zakupów Google.