Planując strategię SEO swojej agencji, ważne jest, aby mieć na uwadze szerszy obraz. Dostęp do najnowszych danych jest niezbędny do podejmowania świadomych decyzji, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję.
Nasz coroczny raport o stanie SEO: Agencja obejmuje wszystko, od wynagrodzeń i umiejętności po budżety i raporty, z spostrzeżeniami prawdziwych specjalistów SEO agencji. Tegoroczny raport obejmuje również wpływ uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji na ustawienia agencji.
Jeśli chcesz zapewnić swojej agencji sukces w 2023 r., jest to świetne miejsce, aby zacząć.
Nowe badanie rzuca światło na wewnętrzne funkcjonowanie działów agencji SEO. W badaniu przeprowadzonym przez Searchmetrics wzięło udział ponad 500 specjalistów SEO z całego świata, aby uzyskać wgląd w wyzwania, przed którymi stoją, w jaki sposób są wynagradzani i jakich strategii używają, aby uzyskać wyniki dla swoich klientów.
Zgodnie z ankietą, wysoce wyspecjalizowany charakter agencji SEO wiąże się z mniejszymi trudnościami niż w przypadku uzyskiwania wpisowego i zasobów. Jednak praca z różnymi klientami wiąże się z wyjątkowymi wyzwaniami, takimi jak zarządzanie wieloma wskaźnikami wydajności.
Profesjonaliści SEO z agencji zarabiają średnio trochę więcej niż ich wewnętrzni odpowiednicy, ale ich lokalizacja jest również dużym czynnikiem. Ogólnie rzecz biorąc, specjaliści SEO w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej zarabiają więcej niż w innych częściach świata.
Specjaliści agencji SEO pracują z szerszym zakresem limitów budżetowych w porównaniu do specjalistów wewnętrznych. Strategie stosowane przez profesjonalistów agencji SEO różnią się w zależności od wielkości budżetu – strategie różnią się również w przypadku strategii business-to-consumer (B2C) i business-to-business (B2B).
Wynagrodzenia specjalistów SEO w dużej mierze zależą od czynników, takich jak doświadczenie i lokalizacja. Średnio, gdy specjaliści SEO w przestrzeni agencji osiągnęli pięcioletni próg swojej kariery, ich pensje mają tendencję do przesuwania się w kierunku wyższych przedziałów.
Na przykład specjaliści SEO w Indiach często zarabiają 34 000 USD lub mniej po 10 latach w branży, podczas gdy ich amerykańscy odpowiednicy z równoważnym doświadczeniem zarabiają zwykle od 50 000 do 100 000 USD.
Wynagrodzenia SEO w różnych miastach, stanach i regionach w USA również znacznie się różnią.
Należy wziąć pod uwagę regionalne trendy wynagrodzeń, zwłaszcza w przypadku firm, które chcą przyciągnąć i zatrzymać wykwalifikowanych kandydatów SEO.
Wpływ uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji
Gdy wkraczamy w 2023 rok, specjaliści SEO powinni zacząć planować strategię na nowy rok. Może to być zniechęcające zadanie, ale na szczęście dostępne są zasoby, które mogą pomóc.
Jednym z takich zasobów jest State of SEO: Agency Report z Search Engine Journal. Ten raport zawiera kluczowe informacje, które pomogą Ci zaplanować strategię i wyprzedzić konkurencję.
Niektóre z kluczowych wniosków z raportu obejmują znaczenie uczenia maszynowego, inspirujące strategie uczenia maszynowego stosowane przez marki oraz trendy, na które należy zwrócić uwagę w nadchodzącym roku.
Korzystając z tych informacji, możesz zacząć planować strategię SEO na rok 2023 i upewnić się, że jesteś przygotowany na wszystko, co przyniesie nowy rok.