Łatwe raportowanie jakości strony

August 4, 2021

Raport dotyczący jakości strony w Search Console został uruchomiony na początku tego roku, aby dać wydawcom i właścicielom witryn szybki sposób na zrozumienie, jak ich witryna reaguje na sygnały dotyczące jakości strony. Dzisiaj opublikowano nową wersję raportu, która upraszcza raportowanie, usuwając widżety Bezpieczne przeglądanie i Wyświetlanie reklam.

Aktualizacja rankingu doświadczenia strony zaczęła się powoli wprowadzać 15 czerwca 2021 r., a zostanie w pełni udostępniona do 31 sierpnia 2021 r.

System Safe Browsing firmy Google został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie użytkowników w Internecie. Czasami witryny padają ofiarą przejęcia przez osoby trzecie, co może powodować wyświetlanie ostrzeżeń Bezpiecznego przeglądania. Wyjaśniono, że Bezpieczne przeglądanie nie jest używane jako sygnał rankingowy i nie pojawia się w raportach oceny strony. Wszystkie tagi Bezpiecznego przeglądania będą nadal wyświetlane w Search Console poza raportem na temat jakości strony.

Google wprowadza pewne zmiany w swojej Search Console, aby uprościć informacje prezentowane użytkownikom i uczynić je bardziej przyjaznymi dla użytkownika. Najpierw firma usuwa widżet wyświetlania reklam z Search Console. Ten widżet wyświetla informacje znajdujące się już w Raporcie na temat jakości reklam, samodzielnym narzędziu, którego można używać do wyświetlania stanu witryny i identyfikowania reklam, które naruszają standardy Better Ads. Google wprowadza tę zmianę, aby użytkownicy nie musieli widzieć tych samych informacji w dwóch różnych miejscach. Raport na temat jakości reklamy jest nadal dostępny i można go wykorzystać do sprawdzenia stanu jakości strony w witrynie (czas wczytywania, interaktywność, stabilność wizualna, przyjazność dla urządzeń mobilnych, HTTPS i brak natrętnych reklam pełnoekranowych).

Oprócz usunięcia widżetu wyświetlania reklam firma Google wprowadziła kilka innych ulepszeń w raporcie. Firma dodaje nowe etykiety statusu, aby ułatwić zrozumienie, które problemy wymagają rozwiązania, a które zostały rozwiązane. Dodali także nowy filtr, dzięki któremu użytkownicy mogą przeglądać dane z określonego okresu. Zmiany te powinny ułatwić użytkownikom zrozumienie stanu ich witryny i podjęcie odpowiednich działań.

Zespół wyszukiwarki Google ogłosił kilka ulepszeń w zakresie obsługi strony i sposobu, w jaki główny raport Wskaźniki internetowe obsługuje brakujące dane.

W szczególności zespół dodał baner „Brak ostatnich danych” do raportu Core Web Vitals i Page Experience oraz naprawił błąd, który powodował, że ten ostatni wyświetlał komunikat „HTTPS failed”, gdy brakowało danych Core Web Vitals. Dodatkowo, dla jasności przeredagowano pusty tekst statusu w obu raportach.

Te ulepszenia powinny ułatwić korzystanie z raportu Page Experience i pomóc webmasterom w tworzeniu witryn o doskonałej jakości strony. Wszystkich, którzy mają pytania lub opinie, zachęcamy do odwiedzenia Forum pomocy Google lub poinformowania zespołu za pośrednictwem Twittera.

Przypomnienie o kwalifikujących się linkach i aktualizacji spamu linków Google
W poniedziałek 26 lipca 2021 r. Google opublikowało przypomnienie dla właścicieli witryn, jak postępować z linkami, które mogą mieć charakter komercyjny, aby uniknąć naruszenia wytycznych jakościowych...
Czytaj więcej
Google Search Console: zakulisowe spostrzeżenia
Statystyki Google Search Console to nowe środowisko, które udostępnia i dostosowuje dane zarówno z Google Search Console (GSC), jak i Google Analytics (GA) dla twórców treści i właścicieli witryn. Po...
Czytaj więcej