Firma Google stworzyła nowy szablon pulpitu nawigacyjnego dla Studia danych, który ułatwia użytkownikom monitorowanie ruchu z wyszukiwarki Google w ich witrynach. Ten szablon pozwala łatwo przełączać się między różnymi usługami Search Console, typami danych, urządzeniami i nie tylko. Aby rozpocząć, użytkownicy mogą połączyć własne dane z szablonem.
Ten artykuł zawiera przewodnik krok po kroku dotyczący korzystania z nowego szablonu pulpitu nawigacyjnego. Najpierw użytkownicy muszą połączyć swoje konto Search Console ze Statystykami. Następnie wybiorą szablon i dodadzą go do swojego projektu Studia danych. Na koniec połączą swoje dane z szablonem i dostosują pulpit nawigacyjny do swoich upodobań.
Nowy szablon pulpitu nawigacyjnego to świetny sposób, aby użytkownicy mogli uzyskać więcej informacji ze swoich danych i lepiej zrozumieć ruch związany z wyszukiwaniem w witrynie.
Pulpity nawigacyjne mogą służyć do jednego z trzech podstawowych celów: monitorowania wydajności, eksploracji danych lub informowania świata. W tym poście skupimy się na monitorowaniu panelu wydajności.
Pulpity nawigacyjne wydajności powinny być zaprojektowane tak, aby pomagały użytkownikom szybko wykrywać zmiany w danych. Zwykle używają prostych wizualizacji, które są łatwe do interpretacji, takich jak wykresy liniowe i słupkowe. W przypadku wykrycia problemu SEO lub analityk może przejść do głębszej eksploracji danych.
Ten artykuł zawiera szablon do monitorowania wydajności wyszukiwania Google. Szablon można znaleźć tutaj: https://datastudio.google.com/reporting/7300a2df-97a2-408a-b10c-43acd2270fe6/page/6zXD/preview.
Aby użyć tego szablonu, musisz najpierw skonfigurować oprogramowanie sprzęgające Search Console w Data Studio. Aby to zrobić, zaloguj się do Data Studio, utwórz źródło danych Search Console i wybierz tabelę Wyświetlenie adresu URL. Wybrany tutaj parametr atrybutu będzie parametrem domyślnym w raporcie, ale dostęp do innych parametrów można uzyskać za pomocą filtrów.
Pulpity nawigacyjne udostępniają funkcje i dane na poziomie adresu URL dotyczące internetu, obrazów, filmów, wiadomości, odkryć i googleNews. Więcej informacji o danych przekazywanych za pośrednictwem tego panelu znajdziesz na stronie pomocy Raportów skuteczności: https://support.google.com/webmasters/topic/9384513.
Google utworzyło nowy łącznik danych dla Search Console w Data Studio. Dzięki temu użytkownicy mogą filtrować swoje dane według strony, typu i kraju, a także wybierać między różnymi typami danych i zakresami dat. Możesz także użyć wyrażeń regularnych, aby wykluczyć określone strony z raportu.
Google Search Console to bezpłatna usługa, która pomaga monitorować wydajność witryny w wyszukiwarce Google. Możesz go użyć, aby zobaczyć, jak działa Twoja witryna pod względem kliknięć, CTR i innych danych.
Za pomocą Search Console możesz monitorować kliknięcia i CTR w czasie. Najlepszym sposobem jest użycie wykresu liniowego. Pozwoli Ci to zobaczyć, jak metryka zmieniła się w czasie i zidentyfikować wszelkie wzorce, które mogły wystąpić.

Możesz też połączyć Google Analytics z Search Console, aby śledzić konwersje dla ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Możesz to zrobić, postępując zgodnie z tymi instrukcjami.
Z tego artykułu dowiesz się, jak skutecznie używać filtrów adresów URL w Google Data Studio do analizowania wydajności witryny. Analiza konkretnego adresu URL za pomocą tabeli jest bardziej wydajna niż poleganie na samym wykresie. Do zawężenia wyników można użyć filtrów strony, kraju i typu.
Aby zapewnić dobre wrażenia na urządzeniach mobilnych w panelu monitorowania, ustaw Tryb wyświetlania na Dopasuj do szerokości (w sekcji Raporty i układy stron {rel="nofollow "}). Spowoduje to dostosowanie szerokości deski rozdzielczej do rozmiaru ekranu. Ważne jest, aby sprawdzić, jak raport wygląda na różnych rozmiarach ekranu.
W drugim artykule z serii porad dotyczących Search Console Google omawia, w jaki sposób skrócenie ciągów adresów URL może pomóc w zmniejszeniu bałaganu w tabeli. Wyjaśniają, jak używać wyrażeń regularnych do tworzenia pól obliczeniowych w celu usunięcia nazw domen z adresów URL, np. REGEXP_EXTRACT(Strona docelowa, ".*\\.com/(.*)$")
nazwa domeny dla
.com.
Następny artykuł z serii, Optymalizacja wydajności witryny za pomocą wykresów bąbelkowych Search Console omówimy wykres wysokiego poziomu, który pomoże użytkownikom zrozumieć, na czym należy się skoncentrować podczas optymalizacji działań związanych z wyszukiwaniem. Google będzie ogłaszać przyszłe posty z tej serii na Twitterze.
Chcesz wydobyć więcej ze swoich danych? Pulpity nawigacyjne mogą być na to świetnym sposobem. Ale co sprawia, że deska rozdzielcza jest świetna? Jak możesz go stworzyć?
W tym poście na blogu adwokat wyszukiwania Daniel Waisberg omawia, jak tworzyć świetne pulpity nawigacyjne. Obejmuje wszystko, od wyboru odpowiednich danych do wyświetlenia po upewnienie się, że pulpit nawigacyjny jest atrakcyjny wizualnie.
Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem w pulpitach nawigacyjnych, czy doświadczonym profesjonalistą, ten artykuł z pewnością Ci pomoże. Więc na co czekasz? Pobierz pulpit nawigacyjny!