Od dzisiaj Google obsługuje znaczniki shippingDetails schema.org jako alternatywny sposób kwalifikowania sprzedawców do szczegółów dostawy w wynikach wyszukiwania Google. Zmiana następuje po tym, jak Google umożliwiło sprzedawcom wystawianie swoich produktów na różnych platformach Google w czerwcu 2020 r. bez płacenia.
Szczegóły wysyłki, w tym koszt i szacowany czas dostawy, są często kluczowymi czynnikami, które użytkownicy biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie. W naszych własnych badaniach słyszeliśmy o użytkownikach porzucających kasy z powodu nieprzewidzianych lub niepewnych stawek wysyłki. Dlatego często pokazujemy informacje o dostawie w niektórych typach wyników, w tym w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google (obecnie w USA, dostępne tylko w języku angielskim).
Więcej informacji na temat tej zmiany można znaleźć tutaj: https://blog.google/products/shopping/bringing-free-retail-listings-google-search/
Od dzisiaj Google obsługuje typ znaczników shippingDetails schema.org dla sprzedawców bez aktywnego konta Merchant Center z plikiem danych o produktach. Umożliwia to sprzedawcom konfigurowanie ustawień dostawy w celu wyświetlania tych informacji w wynikach wyszukiwania Google.
Sprzedawcy detaliczni zainteresowani tym nowym znakiem powinni zapoznać się z naszą dokumentacją, aby rozpocząć.