Nowa zakładka bota: indeks, jeśli jest osadzony

January 21, 2022

Dzisiaj Google wprowadził nową kartę botów – indexifembedded – aby dać użytkownikom większą kontrolę nad tym, kiedy ich zawartość jest indeksowana. Za pomocą tagu indexifembedded użytkownicy mogą poinformować Google, że chcą, aby ich treść była indeksowana, nawet jeśli strona z treścią ma tag noindex, nawet jeśli treść jest osadzona za pomocą elementu iframe lub podobnego tagu HTML na innych stronach. indexifembedded rozwiązuje powszechny problem, który szczególnie dotyka wydawców mediów – chociaż mogą oni chcieć indeksować treści podczas osadzania ich na stronach innych firm, niekoniecznie chcą, aby indeksowały je ich własne strony multimedialne. Ponieważ nie chcą, aby strony multimedialne były indeksowane, obecnie używają na takich stronach tagu noindex. Jednak tag noindex zapobiega również umieszczaniu treści na innych stronach podczas indeksowania. Nowy tag robots indexifembedded jest używany w połączeniu z tagiem noindex tylko wtedy, gdy strona z noindex jest osadzona na innej stronie za pomocą iframe lub podobnego tagu HTML (np. obiektu). Na przykład, jeśli podcast.host.example/playpage?podcast=12345 zawiera zarówno tagi noindex, jak i indexifembedded, oznacza to, że podczas indeksowania Google może osadzić treść hostowaną na tej stronie w Recipe.site.example/my-recipes.html. Aby mieć pewność, że Twoje treści będą indeksowane tylko po osadzeniu na innych stronach, pamiętaj o użyciu tagu „indexifembedded” w połączeniu z tagiem „noindex”. Na przykład: html <meta name="googlebot" content="noindex" /><meta name="googlebot" content="indexifembedded" /><!-- OR --><meta name="googlebot" content="noindex,indexifembedded" /> ; Alternatywnie możesz określić tag w nagłówku HTTP: html X-Robots-Tag: googlebot:noindex X-Robots-Tag: googlebot:indexifembedded `` ... LUB ... html X -Robots-Tag: googlebot:noindex,indexifembedded``` Obecnie tylko Google obsługuje tag indexifembedded.

Aktualizacje recenzji produktów: jak wpłyną na Twoją witrynę?
W kwietniu 2021 r. Google udostępnił aktualizacje recenzji produktów mające na celu promowanie treści wysokiej jakości. Wprowadzamy teraz nową aktualizację, pierwszą dużą aktualizację od kwietnia, któ...
Czytaj więcej
Witamy w nowym interfejsie API do sprawdzania adresów URL w Search Console!
Dzisiaj firma Google uruchomiła nowy interfejs API do sprawdzania adresów URL w Google Search Console, który zapewnia programistyczny dostęp do danych na poziomie adresów URL dla usług zarządzanych w...
Czytaj więcej