Aby pomóc właścicielom witryn lepiej zrozumieć, w jaki sposób Googlebot indeksuje ich witryny, Google wprowadził raport statystyk indeksowania w nowa wersja Search Console (https://support.google.com/webmasters/answer/9679690){rel="nofollow"}.
Nowy raport Statystyki indeksowania zawiera następujące ekscytujące nowe funkcje:
- Łączna liczba żądań pogrupowanych według kodu odpowiedzi, typu zindeksowanego pliku, celu zindeksowania i typu Googlebota.
- Szczegóły statusu hosta
- Przykładowy adres URL pokazujący, gdzie występuje żądanie witryny
- Kompleksowe zestawienie atrybutów wielu hostów, obsługa atrybutów domeny
Wykres nadgodzin
Raport Statystyki indeksowania umożliwia właścicielom witryn wyświetlanie wykresu łącznych danych indeksowania i limitów czasu Google: łącznej liczby żądań, całkowitego rozmiaru pobierania i średniego czasu odpowiedzi.
Dane indeksowania grup
Nowa wersja raportu zawiera również dane żądania indeksowania podzielone według odpowiedzi, typu pliku pobranego adresu URL, celu żądania indeksowania i serwera proxy Googlebota. Zobacz przykładowe adresy URL dla każdego typu, klikając wiersz w zgrupowanej tabeli:
Raport Statystyki indeksowania zawiera szczegółowe informacje o problemach ze stanem hosta, aby pomóc użytkownikom zrozumieć, w jaki sposób Googlebot indeksuje ich witrynę. Szczegóły stanu hosta pozwalają użytkownikom sprawdzić ogólną dostępność witryny dla Google w ciągu ostatnich 90 dni, a także typy i rozmiary plików zwracanych przez witrynę. Ponadto użytkownicy mogą śledzić problemy z dostępnością swojej witryny w widoku Stan hostingu. Nowe dane mają być przydatne i przydatne dla użytkowników, a pytania lub komentarze dotyczące raportu można wysyłać bezpośrednio do społeczności pomocy Centrum wyszukiwania lub wspominać na Twitterze. Dokumentacja raportu Statystyki indeksowania zawiera bardziej szczegółowe informacje o tym, co użytkownicy mogą zrobić z nowym raportem.
Hillel Maoz, szef działu inżynierii w Search Console, niedawno udostępnił kilka nowych funkcji w Google Search Console. Obejmuje to zaktualizowaną wersję narzędzia do sprawdzania adresów URL, a także nowe narzędzie do testowania wyników z elementami rozszerzonymi.
Zaktualizowane narzędzie do sprawdzania adresów URL będzie teraz pokazywać, czy dana strona kwalifikuje się do wyświetlania wyników z elementami rozszerzonymi. Obejmuje to informacje o uporządkowanych danych, stronie AMP oraz o tym, czy strona zawiera błędy, które mogą uniemożliwić jej uzyskiwanie rozszerzonych wyników wyszukiwania.
Nowe narzędzie do testowania wyników z elementami rozszerzonymi umożliwia testowanie wyglądu Twoich stron w wynikach wyszukiwania, w tym wyników z elementami rozszerzonymi. Może to pomóc w ustaleniu, dlaczego Twoja strona nie wyświetla się zgodnie z oczekiwaniami.
Oczekuje się, że te nowe funkcje zostaną wprowadzone w nadchodzących tygodniach.