W 2002 roku Google uruchomił stronę z wytycznymi dla właścicieli witryn o nazwie „Wskazówki dla webmasterów”. Ta strona zawierała przegląd najlepszych praktyk dotyczących tworzenia witryny.
Od 2002 roku wiele się zmieniło, dlatego dziś Google wprowadza odświeżoną, uproszczoną wersję Wskazówek dla webmasterów. Nowa nazwa tej strony to „Podstawowe informacje o wyszukiwarce Google”.
Termin „webmaster” jest terminem przestarzałym i bardzo niewiele osób się z nim identyfikuje. Nowa nazwa podkreśla znaczenie punktów poruszanych na tych stronach.
Zespół Centrum wyszukiwania Google odświeżył swoją witrynę, wprowadzając kilka zmian. Celem odświeżenia było uproszczenie witryny poprzez przeniesienie wielu poprzednich wytycznych do określonych sekcji, do których należą. Zespół wprowadził też kategoryzację punktów uwzględnionych w poprzednich Wskazówkach dla webmasterów. Nowe kategorie to:
Sekcja wymagania techniczne zawiera absolutne minimum potrzebne do uzyskania dostępu do wyników wyszukiwania Google. Zespół zdaje sobie jednak sprawę, że zaindeksowanie i udostępnienie witryny to coś więcej niż tylko spełnienie tych wymagań. W związku z tym zachęcają twórców, aby podczas tworzenia treści również myśleli o kluczowych sprawdzonych metodach.
Zasady dotyczące spamu obejmują typowe formy spamu i zachowań, które mogą prowadzić do obniżenia pozycji witryny lub jej braku w wynikach wyszukiwania Google. Większość tematów została zaczerpnięta z dawnych „Wytycznych dotyczących jakości” i innych ściśle powiązanych istniejących wytycznych opublikowanych w Centrum wyszukiwania, które pierwotnie były autonomiczne, takich jak złośliwe oprogramowanie i zhakowane treści. Nowe dodatki i godne uwagi modyfikacje to:
- Nowe tematy związane z oszukańczym zachowaniem, takie jak wprowadzająca w błąd funkcja
- Nowa sekcja na temat innych zachowań, które mogą prowadzić do zdegradowania lub usunięcia, np. nękanie online i oszustwo i oszustwo
- Skonsolidowane tematy związane z spam linkami
Zespół ds. jakości wyszukiwania Google zmienił treść swojej witryny, aby przeciwdziałać spamowi i używać bardziej precyzyjnego języka. Dodali również bardziej konkretne przykłady, które będą istotne w 2022 r. Kluczowe najlepsze praktyki zapewniające sukces to zestaw praktyk, które zdaniem zespołu ludzie powinni wziąć pod uwagę podczas tworzenia witryn. Te sprawdzone metody mogą ułatwić znajdowanie witryn za pomocą wyszukiwarek.
Firma Google wydała niedawno nowy zestaw dokumentacji „Podstawy wyszukiwania”, która ma być bardziej przyjazna dla użytkownika i pomocna dla webmasterów. Strona Podstawy wyszukiwania zawiera informacje na takie tematy, jak poprawa widoczności Twojej witryny w wyszukiwarce Google, zrozumienie działania algorytmów wyszukiwania i rozwiązywanie typowych problemów. Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące nowej dokumentacji, możesz zostawić komentarz na Twitterze lub na forach pomocy Centrum wyszukiwania. Możesz również przesłać opinię na samej stronie dokumentacji, klikając przycisk „Prześlij opinię”.