Ponieważ globalna konsumpcja wideo online stale rośnie, Google dąży do prezentowania treści wideo z różnych źródeł w całej sieci. Firma chce ułatwić właścicielom witryn indeksowanie swoich filmów wideo i polecanie ich w Google.
Aby rozwiązać ten problem, udostępnili dwa nowe zasoby. Pierwszym z nich jest Lightning Talk, w którym omówiono sposób indeksowania filmów przez Google, omówienie funkcji filmów w Google i udostępnianie Pięć kluczowych wskazówek, jak zoptymalizować filmy pod kątem wyszukiwania i odkrywania.
Najważniejsze wskazówki są następujące:
- Udostępnij swoje filmy w sieci. Każdy film musi być nieudokumentowany w pliku robots.txt lub noindex Metadane {rel="nofollow"}.
- Podaj uporządkowane dane oznaczone tagiem „VideoObject”. Postępuj zgodnie z wytycznymi w naszej Dokumentacji uporządkowanych danych wideo.
Firma Google opublikowała nowe wskazówki dotyczące sprawdzonych metod wideo. Ten przewodnik zawiera wskazówki, jak sprawić, by Twoje filmy były bardziej dostępne dla Google, aby funkcje, takie jak podgląd filmów i kluczowe momenty, z większym prawdopodobieństwem pojawiały się w wynikach wyszukiwania. W przewodniku zalecono również, jak przesłać mapę witryny wideo i jak upewnić się, że miniatury są wysokiej jakości i dołączane do każdego filmu. Pełny przewodnik znajdziesz tutaj:
Sprawdzone metody dotyczące filmów
Firma Google wydała nowe porady dotyczące tego, jak upewnić się, że Twoje filmy wideo mogą być prawidłowo wyszukiwane i indeksowane przez ich wyszukiwarkę. Te sugestie obejmują:
- Pomóż Google znaleźć Twoje filmy
- Upewnij się, że Twoje filmy wideo można zindeksować
- Zezwól Google na pobranie Twoich plików wideo
- Włącz określone funkcje wideo
- W razie potrzeby usuń, ogranicz lub zaktualizuj swoje filmy
Google ogłosił również, że będzie regularnie aktualizować tę stronę o nowe sugestie, dlatego ważne jest, aby często sprawdzać. Ponadto utworzyli Przewodnik po uporządkowanych danych wideo, aby pomóc Long w prawidłowym tagowaniu ich filmy do indeksowania.