Google rozszerza uprawnienia do korzystania z ulepszonych produktów w wynikach wyszukiwania na witryny, które implementują dane strukturalne. Istnieją dwie ogólne kategorie doświadczeń dostępnych dla właścicieli witryn: informacje o firmie na stronach, które umożliwiają kupującym kupowanie produktów w witrynie, oraz fragmenty opisów produktów w przypadku szerszych stron zawierających informacje o produkcie.
Aby dowiedzieć się więcej o wymaganiach dotyczących tych doświadczeń, zapoznaj się z dokumentacją dotyczącą uporządkowanych danych produktu. Możesz też skorzystać z raportu Produkty w Search Console, by sprawdzić, czy Twoje strony kwalifikują się do poprawy jakości usług.
Firma Google ogłosiła, że poprawiła kwalifikowalność informacji o sprzedawcy w wynikach wyszukiwania, umożliwiając sprzedawcom udostępnianie danych produktów w internecie bez konieczności posiadania konta w Google Merchant Center. Można to osiągnąć dzięki niedawnym rozszerzeniom atrybutów i typów związanych z produktami w schema.org, takich jak rozmiary ubrań i oceny efektywności energetycznej.
Oto niektóre przykłady dostępnych obecnie informacji o firmach:
- Opis produktu
- Dostępność
- Cena £
- Nazwa firmy i logo
- Obraz produktu
- Ocena (jeśli jest dostępna)
Wizytówka zapewnia lepsze wrażenia, w tym panel wiedzy o zakupach i Popularne produkty i [Grafika Google](https : //images.google.com/){rel="nofollow"} i Google Lens. Nasza Dokumentacja danych strukturalnych produktu opisuje, co jest wymagane w przypadku danych strukturalnych informacji o sprzedawcy i fragmentów opisów produktów.

Rysunek 2. Przykładowy fragment kodu produktu w wynikach wyszukiwania
Chociaż Google zbiera uporządkowane dane produktów z witryn na całym świecie, zakupy mogą być dostępne w ograniczonej liczbie krajów.
Aby ułatwić witrynom korzystanie z funkcji wyszukiwania związanych z produktami, firma Google zastąpiła istniejący raport Dane strukturalne produktów w Search Console dwoma nowymi raportami: raportem Wizytówki firm i raportem Fragmenty produktów. Te raporty są pogrupowane w nowej sekcji Zakupy na pasku nawigacyjnym Search Console.
Raport wpisu o firmie identyfikuje problemy z danymi strukturalnymi w przypadku bezpłatnego wpisu w wynikach wyszukiwania. Raport Fragmenty produktów umożliwia przeglądanie aktywnych stron pod kątem błędów, ostrzeżeń i znaczników zaimplementowanych w Twojej witrynie. Zmiany w raportowaniu znajdują również odzwierciedlenie w narzędziu do testowania wyników z elementami rozszerzonymi.
Raport Fragmenty produktów identyfikuje problemy z danymi strukturalnymi z fragmentami informacji o produktach w wynikach wyszukiwania i zastępuje poprzedni raport Dane strukturalne produktów. Ten raport dotyczy stron, które udostępniają informacje o recenzjach produktów lub zbierają dane o produktach z wielu witryn. Pamiętaj, że strony sprzedające produkty mogą również zawierać recenzje produktów.
Raport Podsumowanie produktów dotyczy stron sprzedających produkty i obejmuje szerszy zakres atrybutów danych strukturalnych schema.org i typów używanych przez typy produktów, takich jak rozmiary ubrań i oceny efektywności energetycznej. Raport zawiera historię poprzednich błędów walidacji.
Wyświetlenia wyników produktów nie pojawiają się już w raporcie Fragmenty produktów, ale możesz wyświetlić wyświetlenia wyników produktów w raporcie skuteczności.
Jeśli masz witrynę, która publikuje recenzje produktów, ale nie sprzedaje produktów, zapoznaj się z raportem Fragmenty produktów w Google Search Console. Raport poinformuje Cię o problemach z ustrukturyzowanymi danymi w Twojej witrynie.