Google chce pomóc wszystkim zrozumieć świat, udostępniając ludziom trafne i wiarygodne wiadomości od różnych zaufanych wydawców. Aby to zrobić, mają kilka usług, w tym Google News, Google Search, Google Assistant, YouTube i Discover. W tym poście skupiają się na Wiadomościach Google i powierzchniach Wiadomości w wyszukiwarce Google, ponieważ większość pytań wydawców dotyczy tych usług.
Google News zawiera zróżnicowany zestaw funkcji, które ułatwiają użytkownikom znajdowanie linków do najnowszych wiadomości, a także możliwość śledzenia określonych tematów i źródeł wiadomości. Na przykład kanał „Dla Ciebie” zawiera wiadomości oparte na Twoich zainteresowaniach, a sekcja Nagłówki w aplikacji zawiera świeże, warte opublikowania wiadomości dla wszystkich użytkowników w danym regionie. Użytkownicy mogą również wyszukiwać w Google News, aby znaleźć linki do treści.
Wyszukiwarka Google może wyświetlać linki do treści wiadomości w wynikach wyszukiwania w internecie, ale ma też dwie powierzchnie przeznaczone dla wiadomości. Pierwsza to karuzela „Najważniejsze artykuły”, która często pojawia się u góry wyników wyszukiwania, aby wyróżnić trafne wiadomości na aktualne tematy. Druga to karta „Wiadomości”, która pomaga użytkownikom zawęzić wyniki wyszukiwania i skupić się na treściach związanych z wiadomościami.
Twoja witryna jest automatycznie brana pod uwagę do umieszczenia w tych miejscach. Musisz tylko stworzyć odpowiednią treść, która zostanie zidentyfikowana jako posiadająca wysoki poziom wiedzy, autorytetu i wiarygodności.
Firma Google zaktualizowała wymagania dotyczące wyświetlania w Google News i na karcie News w wyszukiwarce. W przeszłości w tych usługach informacyjnych obowiązywał proces zgłaszania wniosków, ale proces ten został wycofany prawie dwa lata temu, gdy w grudniu 2019 r. uruchomiono Centrum wydawców. Ta zmiana pozwoliła im zidentyfikować więcej odpowiednich treści z wiadomościami w całej sieci, od witryny, które mogły zostać przeoczone w przeszłości.
Aby móc korzystać z Wiadomości Google i karty Wiadomości w wyszukiwarce, Twoja witryna musi mieć spójną historię tworzenia oryginalnych treści związanych z wiadomościami i musi być zgodna z [zasadami Google dotyczącymi wiadomości](https://support.google.com/news/ Publisher-center/answer/6204050){rel="nofollow"}.
Możesz śledzić, czy Twoja witryna pojawia się w Google News i na karcie Wiadomości w wyszukiwarce, przeglądając raporty skuteczności w Search Console dla Google News i Wyszukiwarka Google (przefiltrowane do typu wyszukiwania Wiadomości). Raporty te wskażą, czy Twoja witryna otrzymuje ruch z Google News i czy Twoje treści pojawiają się w przestrzeni informacyjnej w wyszukiwarce Google.
Według Google, jeśli masz witrynę, jesteś automatycznie uwzględniany w Google News i przestrzeniach z wiadomościami w wyszukiwarce — nie jest wymagana żadna aplikacja. Gdy systemy Google zidentyfikują treści, które kwalifikują się do wyświetlenia, ich ranking jest określany automatycznie przez różne czynniki, w tym trafność treści, wyeksponowanie, autorytatywność, świeżość, lokalizacja i język.
Możesz skorzystać z Centrum wydawców, aby określić niektóre szczegóły dotyczące swojej witryny – kanały RSS, adresy URL witryn, filmy i nie tylko – które mogą pomóc w zarządzaniu Twoją marką i ułatwić Google indeksowanie Twojej witryny. Centrum wydawców może też służyć do tworzenia strony „Źródło wiadomości” dla publikacji, jeśli jeszcze jej nie masz. Ta strona umożliwia użytkownikom Google News – jeśli zechcą – obserwować publikację i zobacz jego najnowszą zawartość.
Google stosuje proces określania, które treści kwalifikują się do wyświetlania w jego funkcji wiadomości, i jest to proces zautomatyzowany. Tylko dlatego, że masz pozwolenie na korzystanie z Centrum wydawców, przesyłanie treści za jego pośrednictwem lub posiadanie strony źródłowej wiadomości, nie oznacza to, że Twoje treści będą automatycznie wyświetlane w Google News, wynikach wyszukiwania lub na karcie Wiadomości.
Jeśli nie chcesz, aby Twoje treści pojawiały się w Google News, możesz zablokować do nich dostęp bez wpływu na dalsze indeksowanie i ranking w wyszukiwarce Google.
Aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w Google News, upewnij się, że regularnie tworzysz oryginalną treść wiadomości oraz posiadasz dużą wiedzę fachową, autorytatywność i wiarygodność. Więcej informacji o tym, jak poprawić te czynniki, znajdziesz na blogu Wyszukiwarki Google.
Odkąd prawie dwa lata temu firma Google wycofała proces składania wniosków dla nowych wydawców, jej zautomatyzowany system umożliwił tysiącom nowych wydawców — od marek krajowych po wschodzące publikacje lokalne — przyjmowanie odwiedzających z serwisu Google News i obszaru informacyjnego w wyszukiwarce.
Danny Sullivan, łącznik publiczny ds. wyszukiwarki Google, napisał w witrynie Google News Initiative, że firma zawsze szuka sposobów na ulepszenie swojego zautomatyzowanego systemu. Zachęcał każdego, kto chciałby dowiedzieć się więcej o działaniu wiadomości w Google, do odwiedzenia strony Jak działają wiadomości w Google.