Google ogłosił, że w lutym 2022 r. zacznie wykorzystywać doświadczenie strony jako sygnał rankingowy dla wyszukiwania na komputerze. Wdrożenie zakończy się w marcu 2022 roku. Ta zmiana opiera się na tych samych sygnałach Page Experience, które zostały wprowadzone na urządzenia mobilne na początku tego roku.
Sygnały dotyczące jakości strony obejmują takie czynniki, jak czas wczytywania, interaktywność i stabilność treści. Google planuje pomóc właścicielom witryn zrozumieć, jak ich strony na komputery radzą sobie pod względem jakości strony, korzystając z raportu Search Console, który zostanie uruchomiony, zanim komputer stacjonarny stanie się sygnałem rankingowym.
Te same trzy podstawowe wskaźniki sieciowe — LCP, FID i CLS — będą teraz miały zastosowanie do rankingów na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne. Inne aspekty sygnałów dotyczących jakości strony, takie jak zabezpieczenia HTTPS i nieinwazyjne reklamy pełnoekranowe, pozostaną takie same. Przyjazność mobilna nadal będzie czynnikiem w rankingach urządzeń mobilnych, ale nie komputerów stacjonarnych. Gdy witryna ma oddzielne adresy URL na komputery i urządzenia mobilne i jest prawidłowo skonfigurowana, sygnalizacja na komputerach opiera się na adresie URL, który widzą użytkownicy komputerów.
Google ogłosiło, że w maju 2021 r. uruchomi nowy algorytm, który będzie brał pod uwagę „wygląd strony” witryny podczas rankingowania wyników wyszukiwania. Obejmuje to takie czynniki, jak bezpieczeństwo witryny (HTTPS), szybkość ładowania i przyjazność dla urządzeń mobilnych.
Firma oferuje kilka zasobów, które pomogą webmasterom zrozumieć i zoptymalizować obsługę strony w ramach przygotowań do nadchodzących zmian. Należą do nich posty na blogu ze szczegółami zmian, a także linki do przydatnych forów i stron na Twitterze.