Podkreśl, jak wspierać swoich klientów w wyszukiwarce Google.

July 7, 2021

Klienci często szukają sposobów na skontaktowanie się z firmami, a Google stara się im pomóc [pod każdym względem], prezentując najlepsze dostępne informacje (https://developers.google.com/search/docs/appearance/search-result-feature) {rel="nofollow"}. Możesz nam pomóc, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami, które pomagają zapewnić, że wyświetlamy najdokładniejsze informacje dotyczące Twojej firmy lub usługi.

Z kolei przestrzeganie tych najlepszych praktyk pomaga zapewnić, że ludzie będą kontaktować się bezpośrednio z firmami, a nie ze stronami trzecimi, które twierdzą, że mają nieweryfikowalną relację autoryzacyjną. Pomaga również Google prowadzić ludzi przez poprawianie mechanizmów pomocy, takich jak podawanie numeru telefonu pomocy technicznej firmy zamiast ogólnego numeru centrali.

Jednym ze sposobów, aby pomóc Google w wyświetlaniu najdokładniejszych informacji o Twojej firmie, jest dodanie do witryny kontaktu lub strony pomocy. Pamiętaj o podaniu strony kontaktowej lub pomocy technicznej, którą zarówno odwiedzający, jak i Googlebot mogą łatwo znaleźć. Na przykład może być przydatne, aby odwiedzający udostępnili łącze do Twojej strony kontaktowej na dole strony głównej lub z łatwej do znalezienia opcji menu. Googlebot zazwyczaj może znaleźć tę stronę, gdy przeszukuje i indeksuje Twoją witrynę. Dodatkowo możesz umieścić swoją stronę kontaktową w Mapie witryny.

Ważne jest, aby jasno i zwięźle opisać, w jaki sposób zapewniasz wsparcie na swojej stronie internetowej. Obejmuje to takie metody, jak e-mail, czat, media społecznościowe, rozmowy telefoniczne lub inne metody. Posiadanie oficjalnego numeru telefonu z udokumentowanymi informacjami o opcjach pomocy jest przydatne dla Google i Twoich klientów. Jeśli współpracujesz z autoryzowaną stroną trzecią w celu świadczenia pomocy, rozważ umieszczenie ich na swojej stronie pomocy. Dzięki temu Twoi klienci będą wiedzieć, że wsparcie jest uzasadnione. Jeśli nie współpracujesz z firmą zewnętrzną, również to wyjaśnij.

Jeśli chcesz, aby Twoja pomoc lub strona kontaktowa pojawiała się w polecanych fragmentach Google, możesz zrobić kilka rzeczy. Najpierw upewnij się, że strona jest dobrze napisana i zawiera informacje. Google będzie starał się pokazywać najtrafniejsze materiały w polecanych fragmentach, ale nie zawsze są one idealne. Jeśli masz w witrynie informacje, których nie chcesz wyświetlać w polecanym fragmencie, możesz użyć tagu data-nosnippet, aby zapobiec jego wyświetlaniu. Na koniec, jeśli prowadzisz lokalną firmę, utwórz profil firmy w Google i upewnij się, że zawiera on najlepsze informacje. Możesz również rozważyć użycie uporządkowanych danych dla firm lokalnych.

Jeśli masz pytania dotyczące wyszukiwarki Google, możesz skontaktować się z Dannym Sullivanem w społeczności Google Search Center lub na Twitterze. Społeczność Centrum wyszukiwania Google to forum, na którym możesz zadawać pytania i uzyskiwać pomoc od ekspertów. Danny Sullivan jest łącznikiem ds. wyszukiwarki Google, który może odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące wyszukiwarki.

Ulepsz swoje treści dzięki statystykom Search Console.
Firma Google ogłosiła nową funkcję o nazwie Search Console Insights, która ma pomóc twórcom treści lepiej zrozumieć, jak działają ich treści. Ta funkcja łączy dane z Search Console i Google Analytics,...
Czytaj więcej
Zaktualizowano wytyczne dotyczące publikowania ofert pracy, aby poprawić jakość wyników dla osób poszukujących pracy.
Wyszukiwarka Google dokłada wszelkich starań, aby zapewnić osobom poszukującym pracy autentyczne, świeże i zaufane treści. Aby lepiej zrozumieć perspektywy naszych użytkowników, poprosiliśmy dziesiątk...
Czytaj więcej