Wyszukiwarka Google wprowadza nazwy witryn w wynikach wyszukiwania mobilnego, aby ułatwić użytkownikom identyfikację witryny powiązanej z każdym wynikiem. Nazwy witryn są obecnie dostępne w języku angielskim, francuskim, japońskim i niemieckim, a w ciągu najbliższych kilku miesięcy zostaną wprowadzone w kolejnych językach.
Wyszukiwarka Google korzysta z różnych źródeł do identyfikowania nazwy witryny w wynikach wyszukiwania. Aby wskazać preferowaną nazwę witryny, możesz użyć uporządkowanych danych na swojej stronie głównej, aby poinformować Google, jaka powinna być nazwa witryny. Więcej informacji o tym, jak to zrobić, znajdziesz w dokumentacji nazwy witryny.
Zalecamy również ponowne przejrzenie dokumentacji favicons, aby poznać najnowsze sprawdzone metody. Nadal wyświetlamy favikony w wyszukiwarce i zalecamy umieszczenie ikony o rozmiarze co najmniej 48 pikseli, zgodnej z istniejącymi [wytycznymi dotyczącymi favicon](https://developers.google.com/search/docs/appearance/favicon-in- szukaj){rel="nofollow"}.
Google ogłosiło zmianę sposobu obsługi dyrektyw „noindex”. Wcześniej, jeśli strona była oznaczona tagiem „noindex”, Google usuwał ją z wyników wyszukiwania. Teraz jednak „noindex” będzie przestrzegany tylko wtedy, gdy towarzyszy mu wyraźny komunikat informujący Google, aby nie indeksował strony.
Ta zmiana ma na celu ułatwienie webmasterom kontrolowania sposobu indeksowania ich stron przez Google. Na przykład, jeśli webmaster chce uniemożliwić indeksowanie określonej strony, ale nie chce używać dyrektywy „noindex”, może teraz dodać komunikat informujący Google, aby nie indeksował tej strony.
Ta zmiana wpłynie tylko na strony oznaczone konkretnie tagiem „noindex”. Strony, które nie są wyraźnie oznaczone tagiem „noindex”, będą nadal indeksowane normalnie.
Pełne ogłoszenie można znaleźć tutaj.