Google I/O to nasz coroczny festiwal programistów, który w tym roku jest wirtualny. Ale tak jak w przypadku każdego wydarzenia, czy to wirtualnego, czy osobistego, podczas trzydniowego wydarzenia omówiono wiele informacji. Jeśli go przegapiłeś, oto lista niektórych wiadomości i ogłoszeń związanych z wyszukiwaniem, które mogą Cię zainteresować.
Keynote opisuje, jak Google może pomóc, gdy ma to znaczenie. Sundar ogłosił nowy kamień milowy w rozwoju produktu o nazwie Multitasking Unified Model (MUM), który opiera się na otwartej istniejącej architekturze sztucznej inteligencji, aby rozwiązywać złożone wyzwania informacyjne. MUM jest w stanie szkolić się w wielu językach i zadaniach, aby lepiej rozumieć informacje. Postępy w tej dziedzinie pomogą nam lepiej zrozumieć zapytania i strony w sieci. Zmiany te nie weszły jeszcze w życie i nie musisz w tym celu wprowadzać żadnych aktualizacji na swojej stronie internetowej. Inne nadchodzące funkcje wyszukiwania obejmują Obiektyw Google, AR w wyszukiwarce i Informacje o tych wynikach.
Dla SEO i programistów nasz film Wyszukiwanie nowości to świetne miejsce na rozpoczęcie. W tej prelekcji usłyszysz dwa nowe znaczniki trybu, które można wykorzystać do treści wideo. Tag klipu jest teraz dostępny dla każdej witryny zawierającej filmy, a [ Tag SeekToAction] (https://developers.google.com/search/docs/appearance/structured-data/video#seek) {rel="nofollow"} jest w wersji beta. Dzięki tym tagom Google może wyświetlać kluczowe momenty Twojego filmu w wyszukiwarce.
Na jednym z tych spotkań firma Google ogłosiła [Obserwuj Chrome Canary w USA](https://blog.chromium.org
Wydarzenie Google I/O Adventure dało specjalistom ds. SEO pewne możliwości, aby dowiedzieć się więcej o tworzeniu nowoczesnych treści w sieci. Podczas sesji omówiono wpływ biznesowy Core Web Vitals oraz sposoby tworzenia bardziej wciągających treści narracyjnych. Dodatkowo w kopule internetowej znajduje się obszar wyszukiwania, w którym uczestnicy mogą komunikować się i zadawać pytania.