W jaki sposób Google generuje nazwy wyników wyszukiwania w sieci?

September 17, 2021

W niedawnym poście na blogu Google ogłosiło, że ulepszyło system generowania tytułów wyników wyszukiwania w sieci. Nowy system wykorzystuje element HTML title (czasami nazywany tagiem title) jako tytuł dla większości wyników wyszukiwania stron internetowych. Na podstawie opinii twórców Google wprowadził zmianę, która oznacza, że elementy nagłówków są teraz używane w około 87% przypadków.

Powodem nieużywania elementu title w 100% jest to, że w niektórych przypadkach tekst w elemencie title może nie opisywać strony tak dokładnie, jak to możliwe. Niektóre strony mają puste tytuły, podczas gdy inne używają tego samego tytułu na każdej stronie, niezależnie od rzeczywistej zawartości strony. W takich przypadkach Google może użyć tekstu poza elementem tytułu, aby wygenerować dokładniejszy tytuł strony.

Nasz nowy system został zaprojektowany z myślą o większej liczbie sytuacji, w których pomocne mogą być elementy poza tytułem. Oto kilka przykładów, jak wykrywa i dostraja na podstawie rzeczywistych problemów, które widzieliśmy na bilionach wymienionych stron.

Tytuł w połowie pusty

Półpuste nagłówki często pojawiają się, gdy duże witryny używają szablonów do tworzenia nagłówków dla swoich stron i czegoś brakuje. Szablon może umieścić podsumowanie strony w tytule, po którym następuje nazwa witryny. W częściowo pustym tytule zwykle brakuje streszczenia, co skutkuje takim tytułem:

|nazwa strony

Nasz system jest przeznaczony do wykrywania w połowie pustych nagłówków i dostosowywania ich poprzez przeglądanie informacji w elementach nagłówka lub innego dużego, widocznego tekstu na stronie. Może to generować nagłówki zgodne z tym, co zamierza zrobić sama witryna, na przykład:

Nazwa produktu | Nazwa witryny

Nieaktualny tytuł

Nieaktualne nagłówki często pojawiają się, gdy ta sama strona jest używana rok po roku dla powtarzających się informacji, ale element nagłówka nie jest aktualizowany w celu odzwierciedlenia ostatniej daty. Rozważ taki element nagłówka:

Awesome University opublikował swoje kryteria przyjęć do 2021 roku. Standardy są następujące:

  • Wnioskodawcy muszą mieć dyplom ukończenia szkoły średniej lub równoważny.
  • Wnioskodawcy muszą wypełnić formularz zgłoszeniowy i złożyć go na Uczelni.
  • Wnioskodawcy muszą złożyć osobiste oświadczenie.
  • Wnioskodawcy muszą złożyć oficjalne transkrypcje ze wszystkich szkół, do których wcześniej uczęszczali.
  • Wnioskodawcy muszą przedstawić wyniki SAT lub ACT.
  • Wnioskodawcy mogą zostać poproszeni o przesłanie dodatkowych materiałów, takich jak eseje, życiorysy lub listy polecające.

Aby uzyskać więcej informacji na temat procesu rekrutacji, odwiedź stronę internetową Awesome University, do której link znajduje się poniżej.

W tekście omówiono problematykę tytułów mikro-gotowych, czyli tytułów używanych na podzbiorach stron w serwisie. Może to być problematyczne, ponieważ nie zawsze jest jasne, która strona dotyczy danego sezonu. System omówiony w artykule potrafi wykryć numer sezonu i wstawić go do tytułu, aby tytuł był bardziej pomocny.

Google opublikował kilka wskazówek dla właścicieli witryn dotyczących tytułów ich witryn. Ich główną rekomendacją jest skupienie się na tworzeniu świetnych elementów nagłówków HTML, ponieważ są to te, których Google używa najczęściej. Przyznają jednak również, że w niektórych przypadkach ich system tworzenia tytułów nie jest doskonały i oczekują opinii webmasterów, aby go ulepszyć.

Danny Sullivan, publiczny łącznik w wyszukiwarce Google, podzielił się ostatnio pewnymi spostrzeżeniami na temat sposobu, w jaki gigant wyszukiwarek radzi sobie z indeksowaniem witryn. W serii tweetów Sullivan odpowiedział na najczęstsze pytania i obawy dotyczące procesu indeksowania Google.

Po pierwsze, Sullivan wyjaśnia, że nie ma jednego „indeksu Google”. Zamiast tego istnieje wiele indeksów do różnych celów. Na przykład istnieje osobny indeks dla wyszukiwań grafiki i inny dla wyszukiwarek mobilnych. Ma to na celu poprawę jakości wyników wyszukiwania.

Sullivan wyjaśnił również, że Google nie indeksuje każdej strony w Internecie. Wyszukiwarki używają algorytmów do oceny, które strony są najbardziej odpowiednie i przydatne dla użytkowników. Dlatego indeksowanie każdej strony nie zawsze jest możliwe lub konieczne.

Wreszcie Sullivan rozwiązuje problem właścicieli witryn, którzy chcą, aby ich strony były natychmiast indeksowane. Wyjaśnił, że Google wysyła żądanie automatycznego indeksowania stron, ale nie zawsze jest to możliwe lub konieczne. W niektórych przypadkach indeksowanie strony może zająć tygodnie, a nawet miesiące.

Ogólnie rzecz biorąc, spostrzeżenia Danny'ego Sullivana zapewniają cenny wgląd w to, jak Google radzi sobie z indeksowaniem witryn. Oczywiście wyszukiwarki wykorzystują różne czynniki, aby określić, które strony są najbardziej odpowiednie i przydatne dla użytkowników. Dlatego nie każda strona w Internecie będzie indeksowana przez Google.

Nowy sposób generowania tytułów stron internetowych
Google wprowadził nowy system generowania tytułów stron internetowych. Nowy system ma na celu tworzenie tytułów bardziej adekwatnych do treści strony, niezależnie od konkretnego zapytania. Nowy system...
Czytaj więcej
Dopasowywanie narzędzi testowych Search Console do narzędzia do sprawdzania adresów URL
Aby ułatwić użytkownikom znajdowanie i rozwiązywanie problemów ze stronami internetowymi, zespół Search Console udostępnia właścicielom witryn i osobom zajmującym się pozycjonowaniem strony trzy publi...
Czytaj więcej