Przyszłość wygląda obiecująco dla wewnętrznych specjalistów SEO, pomimo długiego okresu niepewności z częstymi zmianami algorytmów i zwolnieniami. Ostatnie trendy pokazują, że firmy coraz częściej starają się zintegrować SEO ze swoimi szerszymi działaniami marketingowymi, a wewnętrzni specjaliści SEO mają konkurencyjne wynagrodzenia. Ale to nie znaczy, że branża jest pozbawiona niepowodzeń – wewnętrzni specjaliści SEO wciąż stoją przed unikalnym zestawem wyzwań w tej dziedzinie.
Zebraliśmy informacje od specjalistów SEO, takich jak Ty, na takie tematy jak:
Czy jesteś specjalistą SEO w firmie? Chcesz wiedzieć, jak przygotować swój zespół na sukces w nadchodzącym roku? Jeśli tak, musisz sprawdzić raport „State of SEO In-House” Search Engine Journal.
Ten raport jest oparty na ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 500 wewnętrznych specjalistów SEO. Obejmuje różne tematy, w tym wynagrodzenia, budżety, nowe strategie biznesowe, wskaźniki sukcesu i zwrot z inwestycji.
Oto niektóre z najważniejszych informacji z raportu:
- Konkurencja jest wysoka dla doświadczonych wewnętrznych specjalistów SEO, którzy zarabiają wysokie pensje.
- Wewnętrzni specjaliści SEO stają przed wyjątkowymi wyzwaniami na swoich stanowiskach w większych firmach.
- Leady nie są dobrze rozumiane, a udowodnienie zwrotu z inwestycji może być trudne.
Jeśli chodzi o budżety, ponad 50% respondentów stwierdziło, że pracowało z budżetami nieprzekraczającymi 5000 USD. Poza tym budżety wewnętrznych zespołów SEO znacznie się różnią. Na przykład, podczas gdy wewnętrzne zespoły business-to-business (B2B) dysponowały średnim budżetem w wysokości 2628,54 USD, zespoły business-to-consumer (B2C) i e-commerce miały do dyspozycji prawie 1000 USD więcej.
5 najważniejszych obszarów, w których wewnętrzni specjaliści SEO poświęcili swoje wydatki, to: SEO na stronie, marketing treści, techniczne SEO, tworzenie stron internetowych i budowanie linków.
Zgodnie z wynikami ankiety, 73,8% wewnętrznych specjalistów SEO odnotowało w tym roku wzrost zwrotu z inwestycji. Jednak wielu twierdzi, że borykali się z problemami takimi jak strategia, współpraca z innymi działami, skalowanie strategii i największa przeszkoda – brak zasobów.
Jeśli jesteś wewnętrznym specjalistą SEO, nadszedł czas, aby zacząć planować następny ruch. Dzięki naszemu raportowi State of SEO: In-House Report wszystkie potrzebne dane masz na wyciągnięcie ręki.
Raport pokazuje, że 21,0% wewnętrznych praktyków SEO uznało ograniczenia zasobów za główne wyzwanie. Inne wyzwania to brak budżetu (19,6%), brak zrozumienia ze strony kierownictwa (16,4%) oraz brak akceptacji ze strony innych działów (14,1%).
Aby poznać swoją strategię na przyszły rok, przeczytaj ekskluzywny raport, aby dowiedzieć się więcej o obecnym stanie wewnętrznego SEO.