Zaktualizowano kategorię przedmiotów, aby ułatwić raportowanie w Search Console.

June 15, 2022

Google upraszcza sposób kategoryzowania stron, elementów i problemów w raportach Search Console. Celem jest pomoc użytkownikom w skoncentrowaniu się na kluczowych kwestiach wpływających na ich widoczność w wyszukiwarce i lepsze nadawanie priorytetów ich pracy. Ta zmiana będzie wprowadzana stopniowo w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Obecnie użytkownicy są zdezorientowani, gdy do adresu URL lub elementu zostanie zastosowany stan „ostrzeżenie”. W odpowiedzi Google dzieli elementy najwyższego poziomu (wyniki z elementami rozszerzonymi zgłaszane według wyników z elementami rozszerzonymi, inne zgłaszane strony lub adresy URL) na dwie grupy: strony lub elementy z problemami krytycznymi są oznaczane jako nieprawidłowe; strony lub elementy bez problemów krytycznych są oznaczane jako prawidłowe . To nowe grupowanie ułatwi szybkie sprawdzenie, które problemy wpływają na wyświetlanie witryny w Google, pomagając w ustaleniu priorytetów poprawek.

Więcej informacji o tym, jak ta zmiana wpłynie na każdy raport, znajdziesz w Centrum pomocy .

Google ogłosiło zmiany w sposobie raportowania elementów w Search Console. Pojawią się teraz trzy nowe kategorie przedmiotów: Aktywny z ostrzeżeniami, Aktywny i Nieaktywny. Podczas sprawdzania konkretnego adresu URL w Search Console ta zmiana zostanie odzwierciedlona w narzędziu do sprawdzania adresów URL.

Zmiany te zostaną również odzwierciedlone w interfejsie URL Inspection API, ale tylko wtedy, gdy Google zakończy wdrażanie nowego systemu, co ma potrwać kilka miesięcy. W tym czasie mogą wystąpić pewne rozbieżności w wynikach wyświetlanych w interfejsie produktu i API. Po wdrożeniu nie będzie żadnych nowych wartości w API.

Każdy, kto ma pytania lub wątpliwości, może skontaktować się z Google za pośrednictwem społeczności Google Search Center lub Twittera.

Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które pomaga monitorować i poprawiać wydajność witryny w wyszukiwarce Google.

Niedawno dodane narzędzie do sprawdzania adresów URL umożliwia przesłanie pojedynczego adresu URL z witryny do analizy. To narzędzie dostarcza szczegółowych informacji o stanie Twojego adresu URL, w tym o tym, czy jest on indeksowany przez Google oraz wszelkich wykrytych błędach indeksowania lub indeksowania.

Możesz użyć narzędzia do sprawdzania adresów URL, aby przetestować wpływ zmian w witrynie, takich jak przesłanie nowej mapy witryny lub pliku robots.txt albo zmiana kanonicznego adresu URL. Możesz również użyć tego narzędzia, aby poprosić o ponowne zindeksowanie adresu URL, jeśli uważasz, że Google ostatnio nie indeksował Twojego adresu URL.

Narzędzie do sprawdzania adresów URL jest teraz dostępne w nowej konsoli Search Console. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne!

Jak utworzyć tytuł dokumentu z niedopasowaniem języka lub skryptu w Google
W tym tygodniu wyszukiwarka Google wprowadziła ulepszenie algorytmiczne, które rozpoznaje dokumenty, których elementy tytułu są napisane w języku lub piśmie innym niż ich treść, i wybiera tytuły podob...
Czytaj więcej
Googlebot i ograniczenie rozmiaru pliku do 15 MB
We wtorek, 28 czerwca 2022 r., Google opublikował aktualizację dokumentacji Googlebota, która wyjaśnia, że Googlebot „widzi” tylko pierwszych 15 megabajtów podczas pobierania określonych typów plików....
Czytaj więcej