Google upraszcza sposób kategoryzowania stron, elementów i problemów w raportach Search Console. Celem jest pomoc użytkownikom w skoncentrowaniu się na kluczowych kwestiach wpływających na ich widoczność w wyszukiwarce i lepsze nadawanie priorytetów ich pracy. Ta zmiana będzie wprowadzana stopniowo w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Obecnie użytkownicy są zdezorientowani, gdy do adresu URL lub elementu zostanie zastosowany stan „ostrzeżenie”. W odpowiedzi Google dzieli elementy najwyższego poziomu (wyniki z elementami rozszerzonymi zgłaszane według wyników z elementami rozszerzonymi, inne zgłaszane strony lub adresy URL) na dwie grupy: strony lub elementy z problemami krytycznymi są oznaczane jako nieprawidłowe; strony lub elementy bez problemów krytycznych są oznaczane jako prawidłowe . To nowe grupowanie ułatwi szybkie sprawdzenie, które problemy wpływają na wyświetlanie witryny w Google, pomagając w ustaleniu priorytetów poprawek.
Więcej informacji o tym, jak ta zmiana wpłynie na każdy raport, znajdziesz w Centrum pomocy .
Google ogłosiło zmiany w sposobie raportowania elementów w Search Console. Pojawią się teraz trzy nowe kategorie przedmiotów: Aktywny z ostrzeżeniami, Aktywny i Nieaktywny. Podczas sprawdzania konkretnego adresu URL w Search Console ta zmiana zostanie odzwierciedlona w narzędziu do sprawdzania adresów URL.
Zmiany te zostaną również odzwierciedlone w interfejsie URL Inspection API, ale tylko wtedy, gdy Google zakończy wdrażanie nowego systemu, co ma potrwać kilka miesięcy. W tym czasie mogą wystąpić pewne rozbieżności w wynikach wyświetlanych w interfejsie produktu i API. Po wdrożeniu nie będzie żadnych nowych wartości w API.
Każdy, kto ma pytania lub wątpliwości, może skontaktować się z Google za pośrednictwem społeczności Google Search Center lub Twittera.
Google Search Console to bezpłatne narzędzie, które pomaga monitorować i poprawiać wydajność witryny w wyszukiwarce Google.
Niedawno dodane narzędzie do sprawdzania adresów URL umożliwia przesłanie pojedynczego adresu URL z witryny do analizy. To narzędzie dostarcza szczegółowych informacji o stanie Twojego adresu URL, w tym o tym, czy jest on indeksowany przez Google oraz wszelkich wykrytych błędach indeksowania lub indeksowania.
Możesz użyć narzędzia do sprawdzania adresów URL, aby przetestować wpływ zmian w witrynie, takich jak przesłanie nowej mapy witryny lub pliku robots.txt albo zmiana kanonicznego adresu URL. Możesz również użyć tego narzędzia, aby poprosić o ponowne zindeksowanie adresu URL, jeśli uważasz, że Google ostatnio nie indeksował Twojego adresu URL.
Narzędzie do sprawdzania adresów URL jest teraz dostępne w nowej konsoli Search Console. Mamy nadzieję, że okaże się to przydatne!