Zaktualizuj doświadczenie strony: czas, narzędzia i więcej szczegółów.

April 19, 2021

Google ogłosił, że „Aktualizacja funkcji strony” zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom na całym świecie pod koniec sierpnia 2021 r. Aktualizacja uwzględni takie czynniki, jak szybkość ładowania, interaktywność i stabilność wizualna podczas rankingowania stron w wynikach wyszukiwania.

Aby pomóc wydawcom i właścicielom witryn przygotować się na tę zmianę, Google przekaże więcej informacji o tym, co zostanie uwzględnione w aktualizacji, i opublikuje nowy raport Page Experience w Search Console.

Aktualizacje jakości strony będą używać zestawu sygnałów o nazwie „Podstawowe wskaźniki internetowe” do mierzenia jakości strony. Sygnały te obejmują pomiary szybkości ładowania, interaktywności i stabilności wizualnej. Wydawcy i właściciele witryn mogą znaleźć więcej informacji o tym, jak ulepszyć swoje kluczowe wskaźniki sieciowe, w narzędziu Google PageSpeed Insights i rozszerzeniu Web Vitals do przeglądarki Chrome.

Nowy raport Page Experience w Search Console pokaże wydawcom, jak radzą sobie ich strony w ramach sygnału Core Web Vitals. Ten raport pokaże również wszelkie flagi, które mogą mieć wpływ na wydajność strony. Raport będzie wdrażany stopniowo od połowy czerwca 2021 r. i będzie dostępny dla wszystkich użytkowników do końca sierpnia 2021 r.

Google zacznie wykorzystywać jakość strony jako czynnik rankingowy swojej wyszukiwarki w połowie czerwca 2021 r. Jednak pełny wpływ tej zmiany będzie odczuwalny dopiero pod koniec sierpnia. Ta zmiana ma na celu wyróżnienie stron, które zapewniają doskonałe wrażenia użytkownika.

Jakość strony to tylko jeden z wielu czynników branych pod uwagę przez wyszukiwarkę Google. Biorąc to pod uwagę, witryny nie powinny spodziewać się drastycznych zmian. Ponadto, ponieważ będzie on wdrażany stopniowo, Google będzie w stanie monitorować wszelkie nieoczekiwane lub nieoczekiwane problemy.

Firma Google zbiera opinie i odpowiada na pytania właścicieli witryn na temat poprawy komfortu korzystania ze strony przez użytkowników.

Google ogłosiło, że rozszerzy aktualizacje Page Experience o kilka sygnałów Page Experience, w tym trzy podstawowe wskaźniki Web Vitals: LCP, FID i CLS (oraz ostatnią poprawkę Chrome do CLS). Ponadto karuzela Najważniejsze artykuły w wyszukiwarce Google zostanie zaktualizowana, tak aby zawierała wszystkie wiadomości, o ile będzie ona zgodna z zasadami Google News. Oznacza to, że format AMP nie jest już wymagany, a każda strona, bez względu na jej wynik Core Web Vitals lub stan jakości strony, będzie mogła pojawiać się w karuzeli Najważniejsze artykuły.

Google wprowadza również podobną aktualizację do aplikacji Google News, głównego miejsca, w którym użytkownicy z całego świata mogą uzyskać pełny przegląd ważnych wiadomości dnia. W ramach aktualizacji jakości strony rozszerzają wykorzystanie treści innych niż AMP, aby poprawić podstawowe działanie news.google.com i aplikacji Google News.

Google zmienia sposób, w jaki identyfikuje treść i zapewnia doskonałą jakość strony. W połowie czerwca firma przestanie wyświetlać ikonę plakietki AMP, aby wskazać zawartość AMP. Zamiast tego skupi się na testowaniu innych metod, które pomogą zidentyfikować zawartość zapewniającą doskonałą jakość strony. Zmiana jest częścią aktualizacji doświadczenia strony.

Page Experience Report to nowe narzędzie, które łączy istniejący raport Core Web Vitals z innymi komponentami Page Experience Signals, takimi jak zabezpieczenia HTTPS, nieinwazyjne reklamy pełnoekranowe i przyjazność dla urządzeń mobilnych. Dzięki temu użytkownicy lepiej zrozumieją, jak działają ich strony.

Więcej informacji znajdziesz w Najczęściej zadawanych pytaniach dotyczących kluczowych wskaźników internetowych i jakości strony i [Wskazówek dotyczących jakości strony AMP](https:/ /support.google.com/webmasters/thread/104436075){rel="nofollow"} : //blog.amp.dev/2020/10/13/meet-amps-page-experience-guide/){rel=" nofollow"}.

Raport Page Experience dostarcza cennych danych, takich jak odsetek adresów URL o dobrej jakości strony i wyświetleniach w wynikach wyszukiwania w czasie, co pozwala szybko ocenić skuteczność. Możesz również zagłębić się w składniki sygnałów dotyczących jakości strony, aby uzyskać więcej informacji na temat możliwości poprawy.

Raport o jakości strony w Search Console

Oprócz opublikowania Raportu na temat jakości strony zaktualizowaliśmy także Raport skuteczności wyszukiwania, dzięki czemu możesz filtrować strony z dobrym doświadczeniem stron, które pomaga śledzić porównanie tych stron z innymi stronami w tej samej witrynie.

Obsługuje wymianę podpisów dla wszystkiego w wyszukiwarce Google

Dzisiaj ogłosiliśmy również, że Signed Exchange (SXG) w wyszukiwarce Google jest dostępny dla wszystkich stron internetowych . Wyszukiwarka Google wcześniej obsługiwana Wbudowana funkcja SXG in Use the AMP framework, jednak dzisiejsza aktualizacja oznacza, że każda strona internetowa może natychmiast wczytać się w wyszukiwarce Google, niezależnie od technologii użytej do jej utworzenia.

Signature Exchange (SXG) to technologia, która umożliwia wyszukiwarce Google korzystanie z wstępnego pobierania z zachowaniem prywatności w zgodnych przeglądarkach, co może poprawić jakość strony. Ta technika umożliwia wyszukiwarce Google załadowanie kluczowych zasobów strony (HTML, JavaScript, CSS) przed nawigacją, dzięki czemu przeglądarka szybciej wyświetla stronę.

Uwaga: korzystanie z SXG nie jest warunkiem uzyskania korzyści płynących z wygody strony, możesz rozważyć tę technikę jako jedną z opcji poprawy jakości strony.

Nikkei, duża publikacja z siedzibą w Japonii, testowała SXG na Nikkei Style i stwierdziła redukcję maksymalnej zawartości farby (LCP) o 300 ms. Odkryli również 12% wzrost zaangażowania użytkowników i 9% wzrost liczby wyświetleń strony na sesję w Androidzie Chrome, który zaimplementował ten test. Aby zaimplementować SXG na swojej stronie, Nikkei wybrał moduł nginx-sxg-module, rozszerzenie open-source do serwera NGINX.

Firma Google ogłosiła kilka aktualizacji swojego ekosystemu internetowego, w tym nowe narzędzia i zasoby dla twórców witryn. Te zmiany mają na celu ułatwienie twórcom tworzenia wspaniałych witryn, które użytkownicy uwielbiają. Aktualizacje te obejmują nowe funkcje Signature Exchange (SXG) i Web Packager, a także zaktualizowane często zadawane pytania i fora pomocy. Konstruktorzy mogą odwiedzać te fora, aby uzyskać pytania lub opinie.

Nadchodzące zmiany w FeedBurner
W nadchodzących miesiącach Google wprowadzi pewne zmiany w swoim narzędziu do zarządzania RSS, FeedBurner. Od lipca platforma przejdzie na bardziej nowoczesną infrastrukturę, co oznacza, że niektóre f...
Czytaj więcej
Jak Google walczy ze spamem w wyszukiwarce Google w 2020 roku
Wyszukiwarka Google to potężne narzędzie, które pomoże Ci znaleźć przydatne informacje w otwartej sieci. Jednak nie wszystkie strony internetowe są tworzone w dobrych intencjach. Wiele z nich zostało...
Czytaj więcej