Środa, 6 kwietnia 2022
W tym poście na blogu przedstawimy kilka wskazówek, które pomogą Ci odkryć możliwości optymalizacji wyników wyszukiwania Google w Twojej witrynie. Jeśli nie przeczytałeś naszego ostatniego artykułu na temat Łączenie Search Console ze Studiem danych post i Monitorowanie ruchu związanego z wyszukiwaniem za pomocą Studia danych, rozważ ich sprawdzenie, aby dowiedzieć się więcej na temat Twoje informacje są dostępne w Studiu danych w Search Console.
Dzisiaj omówimy wykres bąbelkowy, który pomoże Ci zrozumieć, które zapytania sprawdzają się w Twojej witrynie, a które te można poprawić. Zaczniemy od wyjaśnienia głównych elementów na wykresie, opisując konkretne ustawienia i ich wpływ na dane. Następnie podamy kilka wskazówek, na co zwracać uwagę podczas analizy danych.
Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz budować diagramu od podstaw – możesz użyć [tego szablonu](https://datastudio.google.com/reporting/1e5b5f6a-38d7-4547-a54b-69594681a09b/page/xFbeC /preview){rel= "nofollow"} i połącz go ze swoimi danymi.
Wykresy bąbelkowe to świetny sposób na jednoczesną wizualizację wielu danych i wymiarów, ponieważ umożliwiają one bardziej efektywne wyświetlanie relacji i wzorców w danych. W pokazanym tu przykładzie możesz zobaczyć atrybuty ruchu (współczynnik klikalności (CTR), średnia pozycja) i ruch (łącznie Kliknięcia) dla obu wymiarów (zapytanie, urządzenie).
Ten wykres wykorzystuje tabelę Wyświetlenia w witrynie ze źródła danych Search Console, która zawiera zagregowane dane o skuteczności wyszukiwania według witryny i zapytania. Dostępnych jest pięć opcji dostosowywania:
- Kontrola danych: wybierz właściwość Search Console, którą chcesz przeanalizować.
- Zakres dat: wybierz zakres dat, który chcesz wyświetlić w raporcie; domyślnie zobaczysz ostatnie 28 dni.
- Zapytania: Uwzględnij lub wyklucz zapytania, na których chcesz się skoncentrować. Możesz używać wyrażeń regularnych podobnych do tych używanych w Search Console.
- Kraj: Uwzględnij lub wyklucz kraje.
W tym artykule omówiono trzy sposoby na zwiększenie wnikliwości wykresów. Te metody odwracają kierunek osi y, wykorzystują skalę logarytmiczną i dodają linie odniesienia.
Odwrócenie kierunku osi Y oznacza, że 1 znajduje się na górze. Jest to przydatne w przypadku diagramów biznesowych, ponieważ optymalny punkt znajduje się zwykle w prawym górnym rogu.
Korzystanie ze skali logarytmicznej może zapewnić lepsze zrozumienie zapytania na końcu wykresu. Skala ta to „sposób wyświetlania danych liczbowych w bardzo szerokim zakresie wartości w sposób zwarty”.
Dodanie prowadnic pomaga wyróżnić wartości powyżej lub poniżej pewnego progu. Pomaga to zwrócić uwagę na odchylenia wzoru.
W poniższym tekście omówiono użycie bąbelków w wizualizacji danych, aby pomóc w odkryciu możliwości optymalizacji zapytań. Bąbelki reprezentują poszczególne zapytania, rozmiar reprezentuje liczbę kliknięć, a kolor reprezentuje kategorię urządzenia.
Użycie kliknięć jako rozmiaru bąbelka pozwala na pierwszy rzut oka zobaczyć, które zapytania generują największy ruch — im większy bąbelek, tym większy ruch generuje zapytanie. Podobnie użycie kategorii urządzenia jako koloru dymka może pomóc w zrozumieniu różnic w wydajności między wyszukiwaniami na urządzeniach mobilnych i komputerach. Możesz użyć dowolnego wymiaru dla koloru, ale wraz ze wzrostem liczby wartości trudniej jest zidentyfikować wzór.
Ta wizualizacja pomaga zidentyfikować obszary do dalszej optymalizacji. Na przykład, jeśli istnieje duża różnica między średnią pozycją a CTR, może to wskazywać na możliwość poprawy rankingu lub trafności. Podobnie, jeśli istnieje wiele małych bąbelków o wysokim CTR, może to oznaczać, że rozszerzenie na te słowa kluczowe może zwiększyć ruch.
Czerwona linia odniesienia na poniższym wykresie pokazuje średnią dla każdej osi, dzieląc wykres na ćwiartki, pokazując wydajność czterech typów zapytań. Twoje kwadranty mogą wyglądać inaczej niż te udostępnione w tym artykule; będą one zależeć od tego, jak rozmieszczane są zapytania w witrynie.
Zazwyczaj wykres przedstawia cztery grupy, które możesz przeanalizować, aby pomóc Ci zdecydować, gdzie zainwestować swój czas podczas optymalizacji wydajności zapytań.
- Najwyższy ranking, wysoki CTR: Nie musisz za dużo robić, już robisz to dobrze.
- Niski ranking, wysoki CTR: te zapytania wydają się być trafne dla użytkowników; uzyskają wysoki CTR, nawet jeśli mają niższą pozycję w rankingu niż przeciętne zapytanie w Twojej witrynie. Jeśli awansują w górę rankingu, mogą wnieść znaczny wkład - zainwestuj w ich optymalizację!
- Niski ranking, niski CTR: Patrząc na zapytania o niskim CTR (ten i następny punkt), szczególnie interesujące jest przyjrzenie się rozmiarowi bąbelka, aby zobaczyć, które zapytania mają niski CTR, ale nadal dużo przynoszą ruchu . Zapytania w tym kwadrancie mogą nie wydawać się warte wysiłku, ale można je podzielić na dwie ogólne kategorie:
Poniższy tekst omawia priorytety zapytań dla celów SEO. Klasyfikuje zapytania na dwie kategorie – istotne i nieistotne – oraz zapewnia porady dotyczące obsługi każdej kategorii.
Zapytania pokrewne to te, które już pojawiły się w wynikach wyszukiwania. Powinny one być preferowane w stosunku do zapytań, które w ogóle się nie pojawiają, ponieważ łatwiej je zoptymalizować.
Zapytania nieistotne to zapytania, które obecnie nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Jeśli te zapytania są dla Ciebie ważne, może to być świetna okazja, aby dostroić treści i skoncentrować się na nich.
Tekst zawiera również porady, co zrobić, jeśli znajdziesz się na szczycie zapytania o niskim CTR. Może to wynikać z tego, że konkurencja ma znaczniki danych strukturalnych lub dlatego, że zajmujesz pozycję w rankingu zapytań, którymi użytkownicy nie są zainteresowani Twoją witryną. W obu przypadkach rozważ włączenie wyników wyszukiwania w swojej witrynie.
Optymalizacja wydajności witryny jest ważna, jeśli chcesz mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Przewodnik wprowadzający do SEO może zawierać kilka wskazówek, takich jak upewnienie się, że elementy tytułu, metatagi opisu i atrybuty alt są opisowe i dokładne. Możesz również użyć elementów nagłówka, aby utworzyć hierarchię treści, co ułatwi nawigację. Dodanie znaczników danych strukturalnych pomaga opisywać Twoje treści w wyszukiwarkach, dzięki czemu mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania w użyteczny sposób. Wreszcie rozważenie, jakie hasła mogą wyszukiwać użytkownicy, aby znaleźć Twoje treści, może pomóc Ci uzyskać wyższą pozycję w rankingu. Planer słów kluczowych z Google Ads może pomóc odkryć nowe odmiany słów kluczowych i przybliżone liczby wyszukiwań. Możesz także użyć Trendów Google, aby znaleźć pomysły z pojawiających się tematów i zapytań związanych z Twoją witryną.
Zespół Centrum wyszukiwania Google opublikował nową serię postów na blogu w Google Search Console i Studiu danych. Pierwszy artykuł z tej serii zawiera informacje zwrotne od społeczności wyszukiwania.
Zespół prosi o publikowanie wszelkich pytań w społeczności Centrum wyszukiwania Google lub Społeczność Studia danych. Przypominają też wszystkim śledź ich na Twitterze o zapowiedziach przyszłych postów w serii.