Rozwiązania dla Serwera Smart SEO DNS


Oferta Serwera DNS to jeden z najistotniejszych czynników nowoczesnego rozwiązania dla Hostingu SEO. Nieprawidłowa strategia wdrożenia DNS może być przyczyną wolnego wczytywania stron internetowych. Z drugiej strony prawidłowo i odpowiednio zaplanowana koncepcja zapewnia nadmiarowość i powinna ona spełniać wszelkie wymagania Google jawiąc się pod postacią projektu architektonicznego na szczeblu firmy.

Opcje dostępne przez Hosting SEO Smart

Wyróżnia się dwie ogólne kategorie serwera oferującego DNS wraz z darmowym pakietem SEO Hosting dla każdego z nich:

  1. W mailu powitalnym zawarto informacje dotyczące domyślnego Serwera DNS.

  2. Jest to zdecydowanie najprostsza opcja. Przy każdym nowym zamówieniu i w mailu powitalnym, nasi klienci otrzymują szczegóły dotyczące 2-5 różnych serwerów DNS

    Każdy wyszczególniony serwer DNS pochodzi z odmiennych centrów danych i różniących się od siebie lokalizacji geograficznych (USA, Europa i …). Wyróżnia się 2 sposoby na jakie pomaga obecność serwerów DNS z różnych DCs:

    • W przypadku wystąpienia usterki w jednym z centrów danych, inny serwer DNS jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie zgłoszenia.
    • Odwiedzający stronę internetową mogą korzystać z serwera DNS znajdującego się bliżej ich lokalizacji co skutkuje uzyskiwaniem znacznie szybszych odpowiedzi.

    Korzystanie z tej funkcji również nie stwarza większych problemów. Jedynym wymogiem jest modyfikacja nazwy serwerów poprzez rejestrator domeny bez konieczności podawania nazwy zapisów serwerów.

    Jeszcze jedną znaczną zaletą tej opcji jest to, że wszystkie IPs są dostosowane do IPs DNS. Oznacza to, że nie ma żadnego innego SMTP czy Serwera Internetowego zainstalowanego na tych serwerach.

  3. Konfiguracja jednym kliknięciem DNS następuje dzięki opracowanej we własnym zakresie "Wtyczki SEO DNS Menadżer".

  4. Z myślą o naszych bardziej zaawansowanych użytkownikach, we własnym zakresie opracowaliśmy wtyczkę WHM umożliwiającą dostęp do 3 dodatkowych opcji dla serwera DNS.

    Wtyczka jest dostępna w sekcji "Smart SEO Hosting" na każdym koncie odsprzedawcy WHM Na zrzucie ekranu przedstawiono sekcję drugą znajdującą się na samej górze, gdzie "Menadżer SEO DNS" jest jednym z punktów menu. Aby uzyskać dostęp to tej wtyczki, na początku należy upewnić się, że sekcja "Hosting Smart SEO" jest w wersji rozszerzonej. Następnie kliknij punkt w menu.

    Prosty interfejs składa się na 2 główne sekcje. Lewa strona zawiera listę wszystkich domen obecnych na bieżącym koncie sprzedawcy. Po prawej stronie dostępne są 3 różne strategie DNS, mianowicie "Serwery DNS dla Osób Trzecich", "Własne IP" oraz "Serwery DNS Vanity/Dedicate".

    W celu skonfigurowania serwera DNS dla istniejącej domeny, sprzedawca powinien wybrać jedną spośród listy swoich domen, po czym dokonać aplikacji jednej ze strategii po prawej stronie.

Serwery DNS Osób Trzecich

Dzięki tej strategii możliwy jest dostęp do listy serwerów DNS Osób Trzecich. Żadna nazwa nie jest udostępniana przez serwery dla SEO czy SEO Hostingu. Te serwery są dedykowane wszystkim serwerom DNS. Korzysta się nie tylko z ich adresów IP. Te domeny są również stosowane jako serwery DNS.

Konfiguracja tej opcji przebiega w bardzo prosty sposób. Najpierw wybierasz nazwę domeny po czym sprzedawca typuje serwer DNS dla Osób Trzecich z listy dostawców serwerów (5 różnych dostawców) i aplikuje za pomocą przycisku.

Wtedy wtyczka umożliwia przeprowadzenie aktualizacji DNS i wyświetla się bezpośrednia instrukcja na temat ostatecznych modyfikacji dotyczących rejestratora domeny.

Ta opcja cieszy się wielką popularnością wśród klientów, którzy nie życzą sobie rejestracji nazw serwerów z ich własnymi rejestratorami domeny.

Własny Adres IP

Dla naszych klientów jest również dostępna druga strategia, powszechnie stosowana przez wielu agentów SEO. Koncepcja takiego podejścia jest bardzo prosta. Sprzedawca musi posiadać ns1.twojanazwa.com oraz ns2.twojanazwa.com, gdzie IP zastosowane dla obu nazw serwerów staje się IP przydzielonym do nazwy domeny (yourdomain.com)

Kwestia takiego podejścia jest prosta - im mniej informacji dostarczonych dla Google, tym mniejsze szanse pozostawienia po sobie jakiegokolwiek śladu W przypadku gdy Google posiada jedno IP przypisane do domeny, fachowo nie ma możliwości aby Google stworzyło wykres PBN.

Na obrazku przedstawiono w jaki sposób zastosować tę strategię. Sprzedawca musi skorzystać z drugiej opcji znajdującej się po prawej stronie panelu a następnie kliknąć przycisk "aplikuj". System wyodrębnia listę czynności jakich należy się podjąć za pomocą interfejsu rejestratora domeny. Mianowicie, na początku sprzedawca musi zarejestrować nazwy serwerów (ns1.twojadomena.com i ns2.twojadomena.com), po czym dokonać modyfikacji nazwy serwerów domeny na nowo zarejestrowane nazwy serwerów.

Dostępna jest tutaj lista instrukcji na temat rejestracji nazw serwerów.

Ta kwestia umożliwia zachowanie największej poufności (co sprawia, że pozostaje dominującą opcją). Jednak pojedyncze IP może ulec awarii.

Serwery DNS Vanity/Dedicated IPs

Ostatnia strategia jest rozszerzeniem 2 poprzednich. Z listy dedykowanych, darmowych DNS IPs, nasi sprzedawcy dokonują wyboru 2 różnych dedykowanych serwerów DNS IPs.

Ta strategia polega na oddzielnym założeniu 2 serwerów DNS przez naszych sprzedawców (ns1.twojadomena.com and ns2.twoja domena.com) oraz na dostosowywaniu 2 różnych IPs do każdej nazwy serwera

Posiadanie 2 różnych IPs niweluje pojedynczy punkt wystąpienia awarii. Jako, że IPs są jedynie używane pod postacią serwera dedykowanego IPs, następuje proces realizacji koncepcji bezśladowej.